project de black magic

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: project de black magic

Berichtdoor danny » 10 maart 2011 18:36

Ik heb nu mijn kleppen gesteld hij loopt nu al veel beter.
danny
250cc
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 21 nov 2010 14:41
Woonplaats: Boxtel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: project de black magic

Berichtdoor danny » 01 mei 2011 20:16

ik heb er net mijn egr klep af gehaalt nu loopt hij al veel beter nu lekt mijn waterpomp nog maar wat moet ik dan precies vervangen?Gr Danny
danny
250cc
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 21 nov 2010 14:41
Woonplaats: Boxtel

Re: project de black magic

Berichtdoor bashanboy » 04 mei 2011 17:24

als jij eerst precies vertelt waar hij precies lekt vertel ik precies wat je moet vervangen ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: project de black magic

Berichtdoor danny » 04 mei 2011 20:16

bij het gaatje onder op de waterpomp maar ik heb al gelezen dat het maar voorkomt maar ik weet niet wat ik precies moet vervangen.
Gr danny
danny
250cc
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 21 nov 2010 14:41
Woonplaats: Boxtel

Re: project de black magic

Berichtdoor admin » 04 mei 2011 21:08

Uit een stukkie van BMW5S

nou tis eigelijk een tering werk om heel dat asje met lagers keeringen en afdichtingen eruit te halen. En waar ik later achter kwam is dat het eigelijk niet eens allemaal hoeft.
aandrijfvanasje-beginas-tegenhoudring-lager-lager-keering-openingetjemetwheephole-afdichting-eindasjemetwaterpomperaan

zo zit het dus eigelijk dacht ik.
En bij jou komt er koelvloeistof uit je ''wheep hole'' zo heet dat. Dat is dus een soort beveiliging dat de koelvloeistof niet het blok inloopt naar de olie en dan alles aan bagger maar dat het naar buiten loopt. Maar probleem moet nog steeds opgelost worden. En bij jou is de afdichting dus aan mosterd.(een gat in het rubber?). En is het dus essentieel dat je afdichting lings op het plaatje vervangthttp://www.algmotoparts.com/pro ... e616875983

der kan ook olie uit je wheep hole komen dan is je keering aan mosterd. Deze had ik ook nog eens aan gort geprikt toen ik het hele asje wou vervangen dus of dat nou zo slim is om alles te vervangen? Zou maar eens beginnen met de afdichting. Die oude afdichting mag je eigelijk helemaal kapot maken om hem eruit te halen. als je hem eruit heb kan je onderaan wheep holletje zien ;) om nieuwe erin te krijgen moet je met beleid doen. gaat klote maar je moet hem via de aluminium randjes erin tikken. liefst er iets van plaatjes op de rand leggen en dan tik van bovenaf dat alle randjes tegelijk erin geduwd worden. Het gaat makkelijk krom namelijk.
Hier moet je het toch wel mee redden?
Je kan keering ook zien dacht ik als je afdichting eraf heb kan je die meteen ook ff checken.
Verder als je je asje der echt uit wil halen, moet je vanuit binnenuit te werk gaan. niet rammen op dat asje want je moet stap voor stap de 2 lagers en keering eruit halen en dan kan je een keer het asje eruit halen.
Zo moet het helemaal lukken toch? :lol:
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: project de black magic

Berichtdoor danny » 05 mei 2011 08:10

bedankt :mrgreen:
danny
250cc
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 21 nov 2010 14:41
Woonplaats: Boxtel

Re: project de black magic

Berichtdoor danny » 05 mei 2011 08:20

ik heb net mijn egr klep er af gehaalt nu loopt hij egt een stuk beter. :thumbup:
danny
250cc
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 21 nov 2010 14:41
Woonplaats: Boxtel

Re: project de black magic

Berichtdoor danny » 05 mei 2011 20:21

ikhe net weer spullen besteld een race cdi,raptor kap en een water pomp keering.Weet iemand mischien waar ik een goede bougie kan halen ik heb gelezen dat die er ook zijn waar hij sneller van wordt maar waar kan ik die halen? alvast bedankt.gr Danny
danny
250cc
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 21 nov 2010 14:41
Woonplaats: Boxtel

Re: project de black magic

Berichtdoor bashanboy » 05 mei 2011 20:26

kun je bij alg halen, of bij een brommer boer, motorgarage of gewone auto garage ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: project de black magic

Berichtdoor danny » 05 mei 2011 20:52

maar alg is een standaart bougie maar je hebt er toch ook waar hij sneller van wordt of heb ik dat verkeert begrepen? :mrgreen:
danny
250cc
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 21 nov 2010 14:41
Woonplaats: Boxtel

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten