Project R.T

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Project R.T

Berichtdoor bmw5s » 16 jul 2011 17:03

bashanboy schreef:welke sproeier heb jij er trouwens in zitten?


zit nu 105 in maar heb nog 110, 115, 120. Dus zal binnenkort eens wat uit proberen :-)))
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Project R.T

Berichtdoor bmw5s » 09 aug 2011 22:37

Update :thumbup:

Ben weer actief bezig met het beest.
Heb het 250cc blok aardig ingereden. Maar nu clubdag eraan kwam wilde ik het kenteken er wel eens op hebben.
Hiervoor verder gegaan met het reviseren 200cc blok. De versnellingsbak in elkaar krijgen was wel even een klussie maar uiteindelijk zit alles weer in elkaar. Kleppen meteen gesteld. Stonden nogal ruim naar mijn idee. Heb de inlaat ivm. de nieuwe zuiger maar wat kleiner gezet.
inlaat nu op 0.10 en uitlaat iets ruimer dan 0.15.
Gelijk nieuwe olie.
Compleet nieuw blokkie. Nieuwe lagers, pakkingen,keerringen, zuiger en nog tal van dingen.
Afbeelding

Direct maar in de quad gebouwd.
Afbeelding

hij staat er nu zo bij.
Afbeelding

Heb hem ondertussen flink opgepoest, zat alweer onder het stof.

Morgen waarschijnlijk bij brommerboer rempompen op druk laten brengen, want heb ze wel helemaal ontlucht maar keihard remmen doen ze nou ook weer niet. En dat moet bij keuring wel goed zijn.

Verder spiegels nog even goed fiksen. En dan is hij klaar voor de keuring.

To do list:
Stuurdemper
kettingspanner
nieuw zadel
kentekenhouder maken
Buddyseat maken.
Alarm systeem installeren
Andere uitlaat
Banden switch voor keuring.
En iets van uitlaatpakking want klinkt af en toe alsof er alleen stukkie pijp aanzit. Vind oom agent vast niet leuk die herrie :lol: :lol: :lol:
En nog paar dingen maar ben vergeten :lol: :lol:

Updates volgen snelll :-)))
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Re: Project R.T

Berichtdoor bmw5s » 10 aug 2011 23:41

Update:

Ben maar bovenaan mij to do list begonnen.
De stuurdemper.
Om toch voor een goeie wegligging straks te zorgen wilde ik minimale speling hebben op mijn weg gedrag.
Had wel van die dingen van paar honderd euro op internet gezien, maar dat kan ik zelf natuurlijk ook :lol:

Had de zolder even doorgespit en kwam deze Sachs demper nog tegen. Ideaal. Nog goed merk ook.
Afbeelding
Gelijk even een how to :lol:
Begonnen met de demper, kijken onder welke hoek hij ergens aan het frame bevestigt moest worden. Alles moet wel symmetrisch verlopen. Dan ook naar de lengte van de demper kijken want het moet wel allemaal uit kunnen.

Vervolgens ga je kijken naar de arm werking. Kracht= massa(drukken) * arm
Komt erop neer. Hoe verder je je bevestigingspunt van je demper monteert t.o.v van je stuurkolom. Hoe meer de demper word uitgerekt en de demping sterker word.
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens bevestigingspunt op je frame. Deze zul je vaak pas moeten maken. Heb gekozen voor stuk buis tussen frame te plaatsen, want kon zo de hoek van de demper gemakkelijk pas maken door simpelweg het gat in de buis op de juiste plek te boren.
Afbeelding

Hier alles beetje bijgewerkt
Afbeelding

Zal morgen als alles in elkaar zit foto's van maken en bevindingen posten. Hoop dat alles beetje goed werkt :lol: :lol:

tabeee :-)))
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Re: Project R.T

Berichtdoor bmw5s » 11 aug 2011 20:54

Vandaag systeempje in elkaar gezet.

Hier wat pics van de 2 uiterste standen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Werkt allemaal naar behoren en voel niet dat ik extra kracht moet zetten om te sturen. Kan alsnog met 1 hand aan het stuurtje zitten met volgas dus dat valt me alles mee.
Binnenkort eens bij mechanisatie bedrijf op het dorp kijken of ik er eens een sterke gasveer op kan zetten. Toch wat uitproberen :-)))

Na pa spetters regen stond hij er zo bij :D
Afbeelding

Ik wil op de kappen naast de tank nog de tekst BASHAN RT plaatsen met een sticker. In het metallic rood als het kan. Weet iemand Site waar je dit beetje fatsoenlijk kunt doen?

Achterrempomp blijft ook maar tikken terwijl ik rij. Ben dat nu onderhand ook wel zat :lol:
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Re: Project R.T

Berichtdoor spiderpig » 11 aug 2011 21:01

Stickers kun je b.v. laten maken bij
www.foxstyling.nl en dan vragen naar Henk Vos.
Komen onze stickers (monster energy e.d.) ook vandaan.

:-))) Frank
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: Project R.T

Berichtdoor Sgtnic » 11 aug 2011 21:34

Ziet er netjes uit :thumbup: maar werkt het ook beter?? Naar behoren hoorde ik al maar is het ook een verbetering??
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: Project R.T

Berichtdoor bmw5s » 11 aug 2011 21:50

Sgtnic schreef:Ziet er netjes uit :thumbup: maar werkt het ook beter?? Naar behoren hoorde ik al maar is het ook een verbetering??


Durf ik eigenlijk nog niet hard op te zeggen :oops: Kijk als je zon ding van 200 euro koopt kan je zeggen ja dit helpt en ik merk dik verschil.
Dit heb ik toch zelf gemaakt, qua werking doet alles het precies, daarmee bedoel ik alles onder de juiste hoek etc. Heb nog geen dikke touren gemaakt op de weg want zit nog geen kenteken op, maar het zal vast een stap in de goede richting zijn.

Kijk de uiteindelijke bedoeling van zon demper is dat hij de kleine klapjes opvangt als je vooral rechtdoor rijdt. En dat hierdoor je weg gedrag beter word. Dat de quad minder zoekend word.

Daarom noemde ik ook al eerder dat ik voor een iets sterkere ging kijken zodat ik verschil merk. Deze zal zijn werk ook zeker doen en sowieso de wegligging ten goede doen. Maar dit is ook nieuw voor mij dus kan nog niet zeggen Bammmmm wat een verschil :lol: :lol: Maar als ik eenmaal op de weg rij zal ik hem er ook eens afhalen en het verschil dan merken :thumbup:
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Re: Project R.T

Berichtdoor bmw5s » 12 aug 2011 23:04

Morge pakketjuuuu :clap: :clap: of 2?
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Re: Project R.T

Berichtdoor Sgtnic » 12 aug 2011 23:07

oeeeh presents :)
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: Project R.T

Berichtdoor DexterXL » 13 aug 2011 08:04

Stuurdemper lijkt mij idd een uitkomst :thumbup:
zeker als je boven de 70 km/h komt......
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten