Project R.T

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Project R.T

Berichtdoor bmw5s » 24 jan 2011 18:01

eve updatetjetju

Nerfbars helemaal pas gemaakt. Ophang punten op frame gelast. Vervolgens punten zwart gespoten.

Toen de laatste lelijke oranje dingen aanpakken :lol:
Voetsteunen, km ophangpunten.
Kleur: Metallic Rood Motip, Blanke lak motip

Even snel onduidelijke fotos gemaakt om jullie tevreden te houden :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend dan toch echt de planning om met het blok aan de slag te gaan. word nu ook wel eens tijd :lol:
bmw5s
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor BOBO » 24 jan 2011 18:11

ziet er goed uit zeg we zijn weer blij met de foto's :D :D
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
BOBO
400cc

Berichtdoor bmw5s » 24 jan 2011 19:17

kon het niet laten :lol: even kijken hoe het er ongeveer uit gaat zien :mrgreen:

Afbeelding
bmw5s
350cc

Berichtdoor jesse123 » 24 jan 2011 19:51

:lol: netjes hoor ;)
jesse123
250cc

Berichtdoor bmw5s » 12 maart 2011 00:28

Ben een poooosje even weg geweest maar ga de komende week er weer hard tegen aan :lol:

Was de planning dat ik een dezer dagen naar alg zou gaan om wat cruciale onderdelen te halen maar dat paste niet helemaal dus dat moet nog even op zich laten wachten. :cry:

maar zet het natuurlijk niet bij de pakken neer der is werk zat :lol:
Heb de restauratie van mijn blok maar weer eens opgepakt

Versnellingsbak ligt er weer in
Lagers en keerringen vervangen en alles goed schoongemaakt.
Afbeelding

Alle nieuwe pakkingen en nieuwe zuiger met zuigerveren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens het zaakje weer in elkaar gezet.
Afbeelding
Afbeelding

Zo staat hij er nu bij en zal dezer dagen hem wel af maken :-)))
bmw5s
350cc

Berichtdoor vince » 12 maart 2011 01:46

Zitten jouw zuigerveren goed bovenste zit strak en de onderste(2de) niet of zie ik het verkeerd ik bedoel de dikte ?
Bij een yamaha 1 cillinder moet de bovenste veer slot op 11uur de tweede op 5 uur bovenste olieschraapveer op 7 uur en de onderste olieschraapveer op 1 uur mischien handig om te weten.
vince
350cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 12 maart 2011 09:05

de openingen moeten gewoon recht tegenoverelkaar leggen, aangezien er geen poorten in de cilinder zelf zitten zoals bij 2t kunnen ze er ook niet in blijven hangen :p
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor 4 wieltjes » 12 maart 2011 09:17

He bmw5s, was er iets met je blok aan de hand dat je 'm uit elkaar had gehaald ?
Het was toch een nieuw 250cc blok wat je erin had gegooid?
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor bmw5s » 12 maart 2011 10:25

Wat de zuigerveren betreft. Ik zal ze uiteindelijk wat fretje zegt neerzetten. Dank voor het meedenken :thumbup: De logica dat bij tweetakt openingen zitten snap ik maar zover zijn we bij de chineesjes nog niet :lol:
En dat de ene strak zit is gezichtsbedrog, die aan de voorkant strak zit steekt aan de achterkant uit. Maar uiteindelijk als ze zich in de cilinder bevinden gaan ze strak om de zuiger zitten. Dat spleetje die je bij de bovenste veer zit word dan opgevuld, omdat hij samen word gedrukt :-)))

4 wieltjes schreef:He bmw5s, was er iets met je blok aan de hand dat je 'm uit elkaar had gehaald ?
Het was toch een nieuw 250cc blok wat je erin had gegooid?

De enige grote reden dat ik hem uit elkaar had gehaald was dat de koppaking lek was :lol: En toen sloeg het virus aan. Heel blok maar aangepakt zoals je weet :lol: Het enige wat me tegen viel is nadat hij geparelstraald was, de spuitbeurt op sommige plekken niet echt hechte, dus je ziet af en toe nog wel eens een grijs plekje. ;) En ik streef naar perfectie en omdat ie toch nog gekeurd moet worden kwam ik op het idee er een 250cc blok in te leggen :D kost wel wat maarja :-)))
bmw5s
350cc

Berichtdoor vince » 12 maart 2011 11:55

Zoals ik zei bedoelde ik de dikte en niet het diameter en de dat met die uren is zoals een 4 takt zuiger in elkaar hoort maar zie maar,Dan zitten ze ook tegen over elkaar als je het zo doet
Ik heb afgelopen 2 maanden 3 ,1 cillinder blokken op gebouwt :2x xt660x en 1x xt600e en ze lopen perfect.
.
vince
350cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten