Bashan vs Kawasaki

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Bashan vs Kawasaki

Berichtdoor Bryan » 20 dec 2014 19:18

Afbeelding

zou hem zo maken heb je meer ruimte voor je carbs!
makkelijkste en beste oplossing.
Avatar gebruiker
Bryan
350cc
 
Berichten: 451
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:25
Woonplaats: Denhaag

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan vs Kawasaki

Berichtdoor dimpower » 20 dec 2014 19:35

:stupid: :stupid:
en dan bovenaan aan beide zijden een uitneembare beugel langs het blok voor de stevigheid van je frame.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Bashan vs Kawasaki

Berichtdoor Bryan » 20 dec 2014 20:14

Haha dat spreekt voor zich natuurlijk.
Alhoewel wij ze tegenwoordig zonder boven frame maken. :lol: :lol:
Avatar gebruiker
Bryan
350cc
 
Berichten: 451
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:25
Woonplaats: Denhaag

Re: Bashan vs Kawasaki

Berichtdoor dimpower » 20 dec 2014 20:22

Ik zeg niet dat het niet kan he zonder boven frame maar ik zou het niet doen.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Bashan vs Kawasaki

Berichtdoor Fabianw87 » 20 dec 2014 20:24

Thnx voor de tips en het meedenken ik heb waarschijnlijk al een geschikte carburateur gevonden zodat ik niet al teveel mee hoef fe slijpen en lassen.
En een boven deel is ook sl aangedacht een deel van het chassis van de kawa is ook demonteer baar en de bocht past super mooi om het blok heen
Afbeelding
de radius is perfect alleen uiteinde even inkorten en de bevestigings ogen er opnieuw aan lasse.
Afbeelding
En dan de bevestigings plaat (moer deel) van de motor afslijpen en mooie plek op het frame maken.
Afbeelding
En als ik dan dezelfde hoogte van de tank aanhoud past de kappen set ook nog en dan een andere tank op een andere plek maken.
Fabianw87
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 07 feb 2014 15:56

Re: Bashan vs Kawasaki

Berichtdoor Fabianw87 » 15 apr 2015 13:32

zo het was weer even geleden door het verhuizen/verbouwen maar ik heb weer even aan de quad mogen knutselen afgelopen 2 weken. ik heb besloten om het simpel te houden en ik las hem dicht en mocht het blok er toch een keer uit moeten gaat de slijptol er wel weer in. helaas niet veel tijd om te klussen en wil hem toch graag beetje optijd af hebben. en veel geld zit al in me huis haha :roll: dus ga proberen alles beetje goedkoop maar wel goed te doen en met de tijd wel weer dingetjes verbeteren als het nodig is.

aangezien en blok precies/net niet in het frame past gaten in het frame gemaakt op de hoogtes van de ophang punten van het blok daar. en daar dikke bussen in gelast waar de ophang bouten doorheen kunnen.
Afbeelding

daarna 2 buis delen uit het frame van de motor geslepen en op het frame van de quad gelast
die vallen precies over mijn blok en dan kan me tankje er ook nog boven op.
Afbeelding
alvast verstevigd
Afbeelding

achterbrug verlengt ben ik nog aan het verstevigen maar helaas was gister me lasdraad op :crazy: (nieuwe is onderweg)
Afbeelding

zo staat die er nu bij. wou even kijken hoe ik met me ketting uit ging komen.
Afbeelding

en toen kwam ik er helaas achter dat de ketting net tegen me (binnenkant) frame aan komt. :shock: heel vervelend had het nog zo goed gecontroleerd van te voren, en had gezien als ik me blok helemaal naar rechterkant monteer dan zou dat passen.

is blijkbaar tijdens het pas maken van de boven kant me blok of frame verschoven :oops: waardoor ik dacht dat het mooi paste en ik dus enthousiast was begonnen met vast maken loopt er net iets me frame aan waardoor het blok niet op zijn uiterste naar rechts zit/kan.
Afbeelding

dus dat was even jammer ging net zo lekker allemaal maarja tegen slag hoor erbij daar verzinnen we wel weer op even kijken of ik een uitsparing aan de boven kant ga maken waar die tegenaan komt of dat ik wat onderaan bij de ketting kan doen. :think:

oja en als je afvraagt waarom niet alle lasnaden even mooi zijn en wat al die bruine bende is;
ik ben aan het las met "gas" gevuld lasdraad. voor de geïnteresseerde dit last beter als ik zelf had verwacht gaat best lekker alleen er zit een poeder in ( geen gas nee) en dat maakt er nogal een bende van. en het sputtert behoorlijk heftig daarom zijn de lasnaden niet overal even mooi vooral in de lastigere hoekjes niet. maar lassen zijn wel sterk en branden er goed in en daar gaat het uit eindelijk om tog :-)))
Fabianw87
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 07 feb 2014 15:56

Re: Bashan vs Kawasaki

Berichtdoor BBQBarman » 15 apr 2015 17:06

Ziet ter heel erg nettjes uit
Wel jammer van je ketting
Moest je tijdens de swap meteen op letten das de belangerijkste bij een swap dat de ketting goed zit
Maar van je fouten leer je
Maar verder goed werk goed bezig :thumbup:
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Bashan vs Kawasaki

Berichtdoor Fabianw87 » 21 apr 2015 16:10

blok staat ondertussen weer in juiste positie meteen afstand bussen tussen gemaakt.
gister de achterburg uitgelijnd.
Afbeelding
aangezien het oude ophang punt van me achterbrug precies voor een ophang punt van me blok kwam heb ik die daarvoor gebruikt
en nieuwe bussen als ophang punt voor de brug in het frame gelast ik had behoorlijk wat ruimte links en rechts dus kon zo mooi me achterbrug in het midden positioneren daar ben ik erg blij mee omdat hiervoor het ene wiel iets meer buiten het frame zat dan het andere ( chinese las kunsten). dus hoop dat ik straks me wielen super strak uit kan lijnen.

carburateurs gevonden die zo goed als dezelfde en en uitlaten maten heeft alleen is die iets smaller waardoor die nu tussen me frame gaat passen. :mrgreen:
deze ga ik vandaag op het werk even in de ultrasonic cleaner gooien met wat schoonmaak bende.
Fabianw87
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 07 feb 2014 15:56

Re: Bashan vs Kawasaki

Berichtdoor Msg » 19 mei 2018 10:35

:-)))
Msg
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 06 mei 2018 09:54
Woonplaats: Geleen

Vorige

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten