1e Rit met men Lyda 203-3e (streethummer)

1e Rit met men Lyda 203-3e (streethummer)

Berichtdoor Sjeeke » 05 aug 2014 21:59

Eindelijk, eindelijk is het dan zover..... na 4 maanden wachten leuren met papieren en een aantal ritjes (met de auto :oops: naar brussel naar de Dienst Inschrijving Voertuigen), maar vanmorgen om 9 uur werd mijn plaat en de papieren afgeleverd en stond deze jongen om 9u15 klaar om te gaan rijden, totdat ik wilde starten en de accu uiteraard leeg was..... nu heb ik hier eens gelezen dat je die sowieso het best meteen vervangt, dus maar naar de plaatselijke accuboer gegaan en een nieuwe aangeschaft.... na een aantal uurtjes ingebouwd en alsnog gaan rijden, vrouw en zoon in de wagen erachter omdat die toch nog door de carwash moest..... nu moet ik erbij zeggen dat dit voor mij meteen de 1e keer ooit op een quad was... en ik moet zeggen WAAAAAUW geweldig zeg!! de snelheid in het begin viel een beetje tegen, ma ja das nog een splinternieuw blokje, en het sturen enorm zwaar.. aangezien we toch naar het tankstation gingen getankt en toch maar even de bandenspanning gecheckt die naar mijn mening veel te laag stond en idd 0.28 bar is wat weinig :think: ..... maar meteen op 1 bar gezet (ook weer hier ergens gelezen dat voor op de weg 1 bar voor terreinbanden beter reed) en dat maakte een wereld van verschil het "zoeken" was meteen een stuk minder .... 1e indruk is zeer goed en ik denk na een aantal aanpassingen waar we nu voor gaan sparen gaat dat een tof wokkie worden, ik zit te denken aan het trillen, wegbanden, spoorverbreders, mss een standje lager zetten (draagarmen kunnen nog een stand lager). Verder wil ik nog eens het een en ander nazien, mijn lege tank icoontje blijft ook bij volle tank knipperen. Maar al bij al ben ik heel tevreden! het was het wachten waard.... hieronder enkele foto's (gemaakt door mijn zoontje)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjeeke op 06 aug 2014 17:28, in totaal 9 keer bewerkt.
If you cant fix it with ducktape....... you're not using enough!
Avatar gebruiker
Sjeeke
100cc
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 26 apr 2014 00:15
Woonplaats: Veldwezelt, Belgie

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: 1e Rit met men Lyda 203-3e (streethummer)

Berichtdoor BredaBashan » 06 aug 2014 12:13

Mooi verhaal! Ook leuk dat je nu al een aantal aanpassingen in je hoofd heb :P Dit heb ik ook altijd met mijn Bashan, dat is ook één van de leuke dingen aan een Chinese quad vind ik, haha.

Oh en de foto's doen het helaas niet, je hebt ze geplaatst als iFrame en dat werkt niet zo in een textbox. Je kan beter [IMG] [/ IMG] plaatsen en tussen die twee dingen de link van je foto zetten. Dus bijvoorbeeld:

[img] http://www.linkvanfotoquad.nl [ /img]
Avatar gebruiker
BredaBashan
300cc
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 03 okt 2013 10:34

Re: 1e Rit met men Lyda 203-3e (streethummer)

Berichtdoor Sjeeke » 06 aug 2014 17:43

Voila, ik was even vergeten hoe ik het de vorige keer gedaan heb... ze staan er nu bij... Vandaag nog maar eens een ritje gedaan samen met mijn vrouwke die meereed op de motor.... toen we vertrokken begon het te druppelen, toen we thuis kwamen waren we drijfnat, wel een probleempje ontdekt, toen we stopte bij een kamaraad en ik weg wilde rijden starte hij niet meer, accu leeg? toch was het contact uit, aangeduwd in 2e gang en zonder probleem aan.. nu als ik een verbruiker aanzet gaat het acculampje branden, ga daar maar eens eerst mee aan de slag..... waarschijnlijk vrijdagavond weer werken dus tijd zat om het uit te zoeken...
If you cant fix it with ducktape....... you're not using enough!
Avatar gebruiker
Sjeeke
100cc
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 26 apr 2014 00:15
Woonplaats: Veldwezelt, Belgie

Re: 1e Rit met men Lyda 203-3e (streethummer)

Berichtdoor woutert » 07 aug 2014 08:12

Massa Probleem? Als je in de regen hebt gereden kan het best zijn dat er iets nat/vies geworden is en nu slecht contact maakt.

Van belang is dat de - pool van de accu een goede verbinding heeft met het frame, maar ook met het blok! Vaak is een extra draad van de accu naar het frame geen overbodige luxe (spreek uit ervaring)

Mooi ding trouwens! :thumbup:
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 23 feb 2014 09:56
Woonplaats: Twente

Re: 1e Rit met men Lyda 203-3e (streethummer)

Berichtdoor Sjeeke » 07 aug 2014 09:09

Dat is waarschijnlijk nog niet verkeerd gedacht, toen we thuis kwamen zag ik idd dat er sommige stekkertjes nogal erg open en bloot aan de buitenkant lagen, dus volgend weekend wilde ik alles eens nalopen en (spat)waterdicht maken, heb ook maar korte stukjes gereden, mijn duim is nog niet echt gesterkt om gas te geven ;) ....

Ik wilde eigenlijk voor een Madmax gaan maar toen ik deze zag vond ik hem wel bij me passen, ik heb trouwens het idee dat de Madmax en de mijne in de basis redelijk het zelfde zijn als ik naar foto's kijk, maar ik zou om dat zeker te weten er eens 2 naast elkaar moeten zetten.... Dat zou het uitwisselen van onderdelen en plaatsen van aftermarketonderdelen natuurlijk wel een stuk makkelijker maken...
If you cant fix it with ducktape....... you're not using enough!
Avatar gebruiker
Sjeeke
100cc
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 26 apr 2014 00:15
Woonplaats: Veldwezelt, Belgie


Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast