Pagina 1 van 2

Rik,s grote EGL Madmax verhaaltopic!

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014 19:07
door Rik777
Zal even kort vertellen hoe en wat.
Heb mijn quad 2e hands gekocht en is van het jaar 2012, met nu zo,n 512 km op de teller.
Er zijn al heel wat dingen gebeurd waar ik wel van geschrokken ben, en toch blijf ik op deze wok pan rijden.
Even kort lijstje van wat er met mijn quad mis was.

Wiel was los geschoten resultaat: Kapotte velg!
Afbeelding
Afbeelding

Na alle wielen goed na te lopen, zat rechts achter ook niet heel erg vast, voor trouwens wel.

Nou stukje gereden....
Paar dagen later ketting stellen, blijk je een haak sleutel nodig te hebben.... Oke ben ik gaan halen, stellen ging prima!
Voortand wiel kapje wou niet goed vast meer... Toch maar een stukje gereden. Had ik niet moeten doen, eigen schuld. Gevaarlijke wending op de 80km weg, kapje los geschoten tussen de ketting en ketting gebroken! Schroefdraad was helemaal doorgedraaid dus moest ik uit eindelijk tappen met m7, daarna moest ik nog m7 boutjes halen. Is ook niet overal te krijgen blijkt. gelukkig bij de groothandel wel en bij menno!
Kapje zit nu muur vast resultaat:
Afbeelding

Heb trouwen een gereedschap set gekocht bij de lidl, ging steeds naar de gamma heen en weer, ben zeker 10x geweest.
Gereedschapswagen heb ik los besteld.

Afbeelding


Tot zover de eerste problemen en aankopen :thumbup:

Rik,s grote EGL Madmax verhaaltopic!

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014 19:16
door Rik777
Vandaag weer stukje gereden!
Was ik aan het rijden, en ineens kwam ik geen centimeter meer vooruit :lol: Bleek het moertje van de achterrem uit te hebben gezet, zo verholpen met een waterpomptang gelukkig!!

Ook heb ik vandaag andere zekering in gezet van 13 amp.
Resultaat:
Afbeelding

Rik,s grote EGL Madmax verhaaltopic!

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014 19:28
door 4 wieltjes
Je topic gaat niet echt over verbeteringen,ombouw, modificatie enz enz.
Niet echt een projekt of je moet er nog mee starten.
Moet het naar een ander forumgedeelte worden verplaatst met eventueel je topicregel aangepast bv ricks grote problemen topic. :D

Rik,s grote EGL Madmax verhaaltopic!

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014 19:55
door Rik777
Toppie, ga ik laten doen!

Rik,s grote EGL Madmax verhaaltopic!

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014 20:11
door BBQBarman
Hahahhaa lol nee die slangen zetten uit niet je bout :lol:
Maar goed je kom een heel eind zo je leert een hoop en dat is goed
Je bent goed bezit
Oh als je de volgende keer weg rijd check dan ff of je remmen het goed doen

Rik,s grote EGL Madmax verhaaltopic!

BerichtGeplaatst: 03 jul 2014 22:20
door pmhvanes
dat is mij ook al gebeurt remmen geprobeerd voor ik weg reed en onderweg kwam ik niet meer vooruit was de remdruk te hoog opgelopen en liep vast even de nippel open en een keer gepompt en het was weer ok

Re: Rik,s grote EGL Madmax verhaaltopic!

BerichtGeplaatst: 04 jul 2014 07:28
door woutert
Je bent met een chinees gewoon verplicht om regelmatig te checken of alles nog vast zit en of er ook speling is ontstaan aan ophanging e.d. ;)

Gelukkig is het meeste weer eenvoudig op te lossen.
Ipv een M7 had je ook een helicoil/v-coil er in kunnen zetten, dan kun je gewoon weer de oude bout gebruiken.

Re: Rik,s grote EGL Madmax verhaaltopic!

BerichtGeplaatst: 04 jul 2014 12:20
door Rik777
Bedankt voor de tip! Weet nu waar ik m7 boutjes kan halen, dus geen probleem!

Net even openluchtfilter erin gezet! Echt brute zuigkracht!!
Afbeelding

Re: Rik,s grote EGL Madmax verhaaltopic!

BerichtGeplaatst: 05 jul 2014 03:43
door scania-driver
waarom zitten al die tyripjes er om, je zoekt een nieuw probleem?.
Als je gewoon regelmatig alles even na loopt zou je weinig tot geen problemen tegen komen.

Re: Rik,s grote EGL Madmax verhaaltopic!

BerichtGeplaatst: 06 jul 2014 14:03
door Rik777
Op verzoek van Menno, 2 Tyraps om het filter gedaan! Zodat ik die niet verlies.

Ik moet wel zeggen dat ik de Quad 2e hands heb overgenomen van iemand, ik begon met deze hobby om te leren sleutelen, en je gaat pas sleutelen als er iets fout gaat... Nu zit alles goed vast, dus nog een kwestie van alles na de rit blijven controleren. Neem aan dat ik nu steeds minder problemen ga krijgen :thumbup: