Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Berichtdoor Oknot » 23 jun 2014 17:42

Vandaag mijn 1e rit op de Mad Max Highway gereden. Viel in het begin erg tegen. Veel toeren en traag op gang. Na een km of 20 was de gang er helemaal uit en stond ik stil. Zou de "chinese nachtmerrie" dan toch waar zijn? Gelukkig was 1 telefoontje met Menno van EGL genoeg om me uit de brand te helpen. Het bleek dat mijn koppelingskabel te strak stond. Even wat losser gedraaid en ineens had ik een heel andere quad. Nu reed die ineens heerlijk, reageerde goed op het gas en ik was blij. De rest van de tocht Geen problemen meer gehad. Vind alleen wel dat ie erg schud op de vooras dus ik denk dat ik de banden maar eens laat balanceren. Dat zal wel verschil maken. Afijn de 1e 120km zijn gemaakt en ik begin steeds meer vertrouwen in mijn machientje te krijgen.
Avatar gebruiker
Oknot
150cc
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 05 jun 2014 19:08
Woonplaats: Zaanstreek (Noord Holland)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Berichtdoor DexterXL » 23 jun 2014 19:30

:thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Berichtdoor pmhvanes » 23 jun 2014 20:34

koppeling en gas moet altijd een paar mm speling hebben zo weet je altijd dat hij helemaal vrij komt de mijne heeft ongeveer 8500 km gelopen is van 2012 eind juli
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Berichtdoor Sjoerdie » 23 jun 2014 22:13

Dan heeft je koppeling nu al heel veel geleden ben ik bang.

Die heeft al die tijd lekker lopen slippen, niet echt bevorderlijk voor de levensduur, die is nu flink verkort
Sjoerdie
50cc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 29 mei 2014 15:05

Re: Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Berichtdoor Oknot » 24 jun 2014 07:10

Haha, ja dat vrees ik ook. Beginners pech zullen we het maar noemen. Gelukkig kost een nieuwe koppeling maar €100,- dus mocht ie ter ziele gaan overleven we dat ook wel weer. Volgende week toch naar Kamerik voor de 250km beurt en dan kijken we er wel even naar indien mogelijk.
Avatar gebruiker
Oknot
150cc
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 05 jun 2014 19:08
Woonplaats: Zaanstreek (Noord Holland)

Re: Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Berichtdoor Z@@lo » 24 jun 2014 19:15

Joh je kan hele spookverhalen bedenken.... Maar als BBQ-Barman 9000 km kan rijden zonder versleten koppeling, dan kan jij ook nog aardig wat kilometers maken.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Berichtdoor BBQBarman » 24 jun 2014 19:31

Welkom hier
moet kunnen tis chinees maar gaat niet zo snel stuk
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Berichtdoor woutert » 24 jun 2014 20:03

Ik rij nu met zn oude blok, maar de koppeling vertoond wel af en toe lichte slip in de 4e versnelling hoor :P Maar ik heb nog de koppeling uit mn oude blok dus komt wel goed.

Koppeling vervangen is niet moeilijk, en inderdaad ook niet verschrikkelijk duur, je hebt alleen een speciaal tooltje nodig om de trechter van de oliepomp los te krijgen, die zit namelijk in de weg.

Zou je er niet te druk om maken, als hij echt gaat slippen weet je nu hoe het voelt en valt er wat aan te doen ;)
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 23 feb 2014 09:56
Woonplaats: Twente

Re: Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Berichtdoor Oknot » 24 jun 2014 21:17

O gelukkig. Goed om te lezen. Heb ook wel het idee dat alles op dit moment werkt zoals het hoort. Gewoon weer probleemloos gereden en er vooral van genoten vandaag. Ik begin het een beetje onder de knie te krijgen zo tussen het verkeer. :lol:
Avatar gebruiker
Oknot
150cc
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 05 jun 2014 19:08
Woonplaats: Zaanstreek (Noord Holland)

Re: Maiden Voyage vd Mad Max Highway...

Berichtdoor Oknot » 29 jun 2014 09:40

Gisteren op en neer geweest naar Kamerik voor de 1e 250km beurt. Alles was nog perfect in orde (had ook niet anders verwacht). Verdomd interessante en leerzame middag/avond gehad. De terugreis was helemaal een genot. Menno had mijn koppelingsafstelling nog gefinetuned en dat maakte een werleld van verschil,trekt nu echt goed snel op. Gelijk ook maar even mijn 1e snelweg km's gemaakt en dat viel niet tegen. Chinese topsnelheid van 108km/h :P .
Avatar gebruiker
Oknot
150cc
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 05 jun 2014 19:08
Woonplaats: Zaanstreek (Noord Holland)


Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten