De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Re: De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Berichtdoor Remy » 26 aug 2013 10:47

Stelletje quad helden. Diep respect van een "mooi weer rijder" 8-) 8-) 8-)
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Berichtdoor dimpower » 26 aug 2013 11:41

Inderdaad volle respect.ik heb als mooi weer-rijder voor de 1ste keer in de gietende regen 35km de jongens tegemoet gereden(quadje had nog nooit regen gezien) en qua zichtbaarheid is dat niet altijd van de poes.
Moet wel zeggen dat de toyo bandjes ook in de regen subliem zijn.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Berichtdoor admin » 26 aug 2013 16:07

Echt super mannen! :thumbup: respect!
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Berichtdoor Remq » 26 aug 2013 16:23

Geniaal leuk vertelt super
Gelukkig was droog :lol: :lol:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Berichtdoor Z@@lo » 26 aug 2013 21:12

Ik zal dan toch nog maar mijn verhaal er bij zetten ;)

Afbeelding

Rond een uurtje of 8 vertrokken we richting Belgie, beetje gezonde spanning maar met goed vertrouwen.
Eric had intercoms gekocht dus druk babbelend naar het tankstation om mijn quadje af te tanken. En daarna hopla de snelweg op.

Ik had wel wat snelweg gereden maar dit stuk was wat langer en vrij saai. ;)
Een paar spatjes regen maar niet echt boeiend (let op dit word de rode draad in het verhaal :lol: ) voor je het weet ben je in zeeland.
In de tussentijd de intercom heerlijk misbruikt met mijn valse gezang :twisted:
en toen kwam de zeeland brug er aan. Ik moet zeggen... een imposant ding als je er naar toe rijd. Ik weet mijn opmerking nog: moeten we DAAR overheen?? Op de brug flink gevochten met de wind en voorbij vliegende ambulances ;)

En ja hoor de brug over en het waterballet begon al. Even een tussenstop want opa moest zijn regenbroek pakken (wat geen nut meer had want zijn lichtblauwe spijkerbroek was al donkerblauw :lol: )
Regenkleding had ik niet bij me dus ik was toch al gedoemd :P

Afbeelding

Daarna richting goes. En daar kwam mijn eerste ervaring met aquaplaning :o beetje gas terug en door gaan. En ineens barstte de hel los! Ik reed voorop en zag zo goed als niets meer door mijn vizier. Eric hoorde door mijn intercom de regen op mijn kappen slaan. Ik vermoed dat zijn zicht nog slechter was door de 2 fonteinen die van mijn banden afkwamen. Nadat ik eric hoorde zeggen dat hij niets meer zag behalve mijn achterlichten, zag ik een afrit met een bord van een hotel. Gaf aan Eric door mij te volgen en we zijn bij van der valk uitgekomen.

Als 2 verzopen katjes kwamen we binnen. Ik moet toegeven, we zijn netjes ontvangen! Geen gemopper over dat zwembad wat de vloer had moeten zijn of onze waslijn van barkrukken :lol: Na een uurtje weer op pad.

En ja droog!! Heerlijk door zeeland aan het toeren en toen realiseerde ik dat we nog steeds niet getankt hadden :o Een dorpje in en toen kwam opeens de melding: peet ik heb geen koppeling meer. Even aan de kant dan maar.
Gelukkig niets ernstig. Toen gelijk maar aan een zeeuw op klompen gevraagd of er een pomp in de buurt was. De vriendelijke man weest ons in plat zeeuws dialect de weg naar de pomp. Zat nog maar een half litertje in de tanks dus we hadden weer eens geluk.

Viva la internet! Verderop zit er een fietswinkel. Op naar het volgende dorp voor een kabeltje. Ik moet zeggen dat de mensen daar zeer behulpzaam zijn!
We konden het niet vinden dus werden door de buurtbewoners netjes naar de plaatselijke fietsenboer gewezen. Ook een vriendelijke man van ongeveer 1.60m :lol: Staan dr opeens 2 vreemde figuren in je schuur voor een remkabeltje.
Maar alles opgelost en gemonteerd. op naar belgie!!

Door de tunnel: een geweldige ervaring! Mijn bashan heeft zijn spierballen getoond door met 90km per uur de tunnel uit te blazen 8-) en geloof me das best steil! Eric moest het vreugde kreetje : BASHAN POWERRRRRRR aanhoren. :lol: :lol:

En toen waren we bij de belgische grens. We werden verwelkomd met een flinke regenbui :lol: even schuilen bij de benzine pomp

Afbeelding

Weer door! We waren veel tijd verloren, en wouden nog wel wat aan onze dag met Dimy hebben.

Ondertussen weer een prachtige noodstop gemaakt waarbij ik diagonaal op de weg eindigde :lol: de plaatselijke motorclub moest even invoegen :lol:

Ondertussen regenbui na regenbui. Dan was het even droog dan weer een stortbui. De wegen werden er ook niet beter op. (tja belgie he ;) )

Ik moet toegeven: de intercoms hebben hun werk gedaan. Ik hoorde Erics motor door de intercom dus wist wat hij deed, zag hem ook nog eens in mijn spiegel.
We zijn het afgelopen jaar zo goed op elkaar ingesteld geraakt dat we elkaar blind vertrouwen. In de regen volgde eric blind mijn achterlichten wetend dat ik niet gek doe of wat dan ook. Ik gaf constant de kuilen en gladden stukken op de weg aan hem door waar hij weer op kon anticiperen. Hij keek voor mijn of ik kon invoegen omdat ik mijn nek niet zo ver kon draaien door mijn rug beschermer incl. rugzak. Zo kwamen we veilig door Belgie heen.

Toen ging het bijna fout in Oostende. Een bizarre stortbui zorgde voor mega aquaplaning op de normale weg. Het fietspad lag een centimeter hoger dus dan maar daar rijden. Toen kwam er een plas (die eigenlijk niet te zien was door de regen) daar reed ik met mijn rechterwiel in waardoor de quad direct naar de berm toe werd getrokken. (de berm was een hek met daarachter de duinen)
Dit zijn van die momenten de in slowmotion gaan. Ik heb vol mijn stuur naar links getrokken en geremd, met het idee: of ik red hem, of dit was de rit voor mij. 20cm van het hek stond ik stil met een gigantische golf water over me heen. De quad was uitgeslagen, luchtfilter compleet verzopen en overal rook van verdampend water. Even tot rust gekomen langs de weg. De regen was geen punt meer. Ik kon niet natter meer worden :lol:

De quad liep weer dus we konden door. Alsof er niets was gebeurd reed mijn quadje weer verder. Wat nou Chinese troep???

En ja hoor daar stond Dimy langs de weg op ons te wachten :clap:
Nog maar 35 km. Ooow is dat alles? Glibberend (lees driftend) het laatste stuk naar veurne gereden.

Het eerste wat ik deed toen ik bij Dimy was, was mijn trouwe bashan een zoen geven. Geen kik gegeven terwijl hij flink op zijn donder heeft gekregen.

Ik werd warm ontvangen in huise Dimy! :thumbup: Werd gelijk onder de douche gezet. Droge kleren en een warme kop koffie stonden voor me klaar. Echt super!!

Heel gezellig met Dim zijn kinderen zitten spelen :thumbup: (ja ik ben nou eenmaal een kindervriend) Gezellig gebabbeld en de quads alvast geladen.

Afbeelding

En toen was het etenstijd.
In veurne heerst nu een vlees tekort zoveel kregen we voorgeschoteld :shock:
Maar het was heerlijk! Daarna heel de avond gezellig zitten praten onder het genot van een drankje.

Afbeelding

Rond half 1 zijn we naar caravan gegaan om te slapen. Alles lag al klaar voor ons :thumbup:

Ik heb heerlijk geslapen. En de volgende ochtend werden we getrakteerd op een heerlijk ontbijt!

Daarna in de vrachtwagen naar chaam. :wave:

Dimy Isabelle en de kids, Heel erg bedankt voor de gastvrijheid en de gezelligheid. We hebben genoten!!

Volgend jaar wil ik het nog een keer overdoen! hopelijk met beter weer :lol:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Berichtdoor Firehuntah » 26 aug 2013 21:55

Echt geweldig om ook jouw verhaal te lezen. ;) Jullie hebben echt doorzettingsvermogen om toch in die zware regenbuien maar door te blijven rijden. En laat inderdaad nog maar eens iemand zeggen dat de chineesjes troep zijn, jullie hebben zeker het tegendeel bewezen. :thumbup:

Ook blij voor jou dat alles goed is afgelopen. Lijkt me toch wel akelig als je de quad ineens naar een kant voelt trekken. Moet je toch ook echt een goed reactievermogen hebben om de quad en belangrijkste jezelf te redden.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Berichtdoor dimpower » 26 aug 2013 21:58

:think: hij rook op dat moment juist die fles whisky die bij mij thuis op tafel stond en ging zo automatisch terug de juiste kant op :lol: :lol: :lol:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Berichtdoor Peter.M » 27 aug 2013 04:33

Dat zijn verhalen die ik graag lees. De titel van het topic is echt niet overdreven.
Jongens jullie hebben voer om de komende 30 jaar elk familiefeest te op te leuken. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
The more i know about people
The more i love my dog.
Avatar gebruiker
Peter.M
350cc
 
Berichten: 467
Geregistreerd: 05 aug 2012 13:22
Woonplaats: Vlierzele (Belgie)

Re: De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Berichtdoor friesequad » 27 aug 2013 05:31

:stupid: :mrgreen: :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: De wondervolle avonturen van Peter en Eric op de quad.

Berichtdoor Peanut » 27 aug 2013 11:41

Klinkt geweldig!
En top van de quad'jes :thumbup:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten