Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor williy » 13 jul 2013 23:20

Zoals ieder ander normaal persoon zal ik even mijn ervaring van mijn jinling k*t ding vertellen.

Aangezien ik niet echt de geweldige ervaringen heb opgedaan met mijn Jinling 21B noem ik mijn wok voortaan Jinling k*t ding.

Met de dag van aanschaf van mijn quad heb ik de grootste problemen,
toen ik bij de dealer weg reed naar Tilburg vanuit enschede trilde mijn linkerband al.

3 dagen later was dit het resultaat,
Afbeelding
(linker naaf)

naja wellicht een fout van mij, misschien ook niet maar denk het wel, aangezien ik erachter ben gekomen dat mijn banden uit elkaar gingen als ik erop ging zitten was het dus hoogswaarschijnlijk het geval dat het niet goed was uitgelijnd en daardoor kapot is gegaan.

even later neuwe naaf ontvangen, even goed uitgelijnd en was alles weer goed.

maar nu het volgende.
mijn JLA is 2 maanden oud en de volgende problemen zijn al voorgekomen.

banden kaal naar 800 km ongeveer,
Afbeelding

uitlaat aan de rechterkant kapot:

Afbeelding
Afbeelding

moter steun heb ik moeten lassen inder de ketting omdat deze was afgebroken:
Afbeelding

voor bouten bijna door het ijzer heen getrilt:

Afbeelding

Afbeelding

in de uitlaat kwam er ineens van alles uitgerold, waardoor hij ook niet meer harder ging dan 60, helaas geen foto van gemaakt.

ketting spatbord afgebroken, maar ach is een kleinigheidje vind ik, maar dan nog was te voorspellen dat hij zou breken, of door een steendje of door het rijden.

Afbeelding

Bij de voet plaats is mijn hiel beschermer bij het ijzer gescheurd, althans zo noem ik het:

Afbeelding

een kawasaki motor sleutel past in mijn slot van de quad :o van een motor die we hier hebben staan.

Afbeelding

Afbeelding

en als laatste, mijn motor die compleet nu kapot is.

het laatste teken van leven was op de snelweg van amsterdam naar tilburg, ik reed lekker rustig achter een vrachtwagen van de blokker, echter vlak bij utrecht maakte mijn motor ineens een ratelend geluid met witte rook tussen mijn benen waardoor ik door de schrik ik per direct hem in z'n vrij had gezet en de motor uit door het rode knopje. ik keek achter me en zag een flinke witte walm achter me en dacht bij me zelf van, zow nu is mijn quad ook een keer klaar gekomen. en het enige wat nog over was, was een moter die niet meer wilt starten, verschillende zeggen koppaking andere zeggen weer opgeblazen, en andere zeggen oververhit.

ik weet niet wat het precies is maar dat waren de laatste kilometers die ik had gereden met de quad.

verder heb ik er voor gezorgd dat hij met liefde weer is thuis gebracht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nu wil ik hem weer terug brengen naar de leverancier en mijn geld terug vragen, aangezien ik hem pas 2 maanden heb en niet uit elkaar valt, maar uit elkaar breekt.

wat vinden jullie ervan ?

Natuurlijk heb ik wel gelijk alles weer los geschroeft wat van mij is:

Kermis bordje aan de achterkant,
Gordels,
Auto oplader voor mijn tel, en navi.

mijn ervaring is dus niet echt geweldig met deze quad.

mijn kilometer teller op dit moment is:

Afbeelding
Avatar gebruiker
williy
100cc
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 25 apr 2013 21:42
Woonplaats: Tilburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor Remq » 13 jul 2013 23:49

Ti's wel onwijs kut dat je zoveel pech hebt
Maar weetje er zijn gewoon een aantal dingen die je moet aan passen om dit soort dingen te voor komen

Ik wil het niet goed praten dit mag met niks gebeten na 1700 km
Laar dat even duidelijk zijn

Succes met je quad
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor Firehuntah » 14 jul 2013 00:00

Is inderdaad sneu om te horen dat je al zoveel problemen hebt gehad met je JLA.

Het meeste komt dan toch weer door de trillingen van de motor en de chinese banden lijkt me. Zijn de 2 meest besproken dingen hier voor alle chinese quads volgens mij. ;) Dat de banden na 800km al kaal zijn is schijnbaar normaal met dat flut rubber. De banden worden dan meestal ook meteen vervangen door banden met een dikker profiel en van een goed merk.

De motor opblazen is natuurlijk weer een heel ander verhaal aangezien dit toch best goede motoren horen te zijn. Je zegt dat dit op de snelweg is gebeurd, dan denk ik toch ook meteen aan oververhitting als je te lang hoog in de toeren hebt gereden. Dat vind helaas geen enkele motor leuk.

Wat betreft de sleutel van een Kawasaki die erin past, kun je hem ook gewoon op contact zetten hiermee? Dat vind ik dan wel weer een beetje verontrustend. Nu is de JLA wel een beetje nageaapt van een Kawasaki maar de contactsloten horen toch echt wel uniek te zijn..
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor Remy » 14 jul 2013 00:29

Volgens mij ben je de allereerste die zijn 250cc blok naar de klote gekregen heeft. Alle andere zaken horen helaas voor een groot deel bij Chinese quads.

Al is er voor weinig geld echt wel wat te maken van die dingen. Alleen moet je het wel op voorhand doen, voordat zaken echt kapot gaan. Mijn madmax heeft inmiddels al wat vervangonderdelen en verbeteringen gekregen maar qua kosten bovenop de aanschaf zit ik nog ruim onder de 1000euro (die begroot was, voor ik hem nieuw gekocht had).

Neemt niet weg dat het nooit leuk is om je quad door de bergingsdienst afgevoerd te zien worden. Succes ermee.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor williy » 14 jul 2013 00:44

klop de banden waren mij bekend dat ze zouden slijten binnen 1000 km, maar de rest stond me niet bij.

trillen oke, daarvoor heb ik ook loctite voor gekocht. maar alle andere zaken zijn niet echt complicaties die je zou memaken binnen deze gestelde termijn van de gerede kilometers.

tevens zie youtube filmpje voor de sleutel toegang van een Kawasaki.

http://www.youtube.com/watch?v=hifqe7qq3Go
Avatar gebruiker
williy
100cc
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 25 apr 2013 21:42
Woonplaats: Tilburg

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor dimpower » 14 jul 2013 07:22

motor opgeblazen zou de eerste zijn bij mijn weten.hoe was/is je oliepeil?heb toch een licht vermoeden dat deze onder minimum zal gestaan hebben.er is zelfs geen weet van een jla warmloper.die loncinblokjes zijn normaal echt wel redelijk bulletproof.ik heb in de meer dan 3jaar dat ik nu met de jla rij alleen maar weet van 1 warmloper en dit kwam door de waterpomp die stuk was en deze werd toen netjes ondergarantie hersteld bij Q.Q was voor het brandvoorval zeg maar hoofdleverancier van jla's en dit was de enige motor die ze hebben moeten vervangen in de 4 jaar dat ze de quads verkochten.
hopelijk komt de leverancier tussen en wordt dit ook netjes in orde gebracht voor je.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor DexterXL » 14 jul 2013 09:08

witte rook eruit, is vaak koppakking eruit, dan komt er koelvloeistof bij de
verbranding.
Ik zou hoe dan ook contact met de leverancier opnemen, deze ellende in 2 maanden
tijd is op geen enkele manier goed te praten, des noods hem offiecieel aansprakelijk
te stellen voor de verkoop van een ondeugdelijke product, en als er geroepen
word dat je geen garantie hierop hebt, geen garantie bestaat niet, dus je kan
er dan een zaak van maken :idea:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor BBQBarman » 14 jul 2013 11:00

Ja 800 km is sws weinig der is teveel kapot gegaan mag niet kunnnen
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor williy » 14 jul 2013 13:32

dimpower schreef:motor opgeblazen zou de eerste zijn bij mijn weten.hoe was/is je oliepeil?heb toch een licht vermoeden dat deze onder minimum zal gestaan hebben.er is zelfs geen weet van een jla warmloper.die loncinblokjes zijn normaal echt wel redelijk bulletproof.ik heb in de meer dan 3jaar dat ik nu met de jla rij alleen maar weet van 1 warmloper en dit kwam door de waterpomp die stuk was en deze werd toen netjes ondergarantie hersteld bij Q.Q was voor het brandvoorval zeg maar hoofdleverancier van jla's en dit was de enige motor die ze hebben moeten vervangen in de 4 jaar dat ze de quads verkochten.
hopelijk komt de leverancier tussen en wordt dit ook netjes in orde gebracht voor je.


Mijn oli had ik 1 dag van te voren weer bij gevuld hij stond op dat moment nog niet op mijn minimale.

ik zorg altijd dat ik van alles altijd voldoende heb. benzine, oli, vloeistof en andere zaken.

tevens ga ik de leverancier ook zeker aansprakelijk stellen voor deze zaken, en van hem eisen om mijn geld terug te storten op mijn rekening.
En betreft de quad mag hij houden en doen wat hij ermee wilt doen.

Eerlijk is eerlijk dit was de grootste miskoop die er bestaat bij deze beste man, en zal ook niet meer met deze firma in zee gaan.
In het vervolg kijk ik naar andere leveranciers / merken.
Avatar gebruiker
williy
100cc
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 25 apr 2013 21:42
Woonplaats: Tilburg

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor ahmet » 14 jul 2013 22:26

Is echt klote zeg... Ik had een een JLA ik heb ern weinig problemen mee gehad, im heb hem paar maanden terug verkocht en de jongens die mijn Quad heb gekocht belde week later op dat de motorblok vast is gelopen :crazy: hun wou de mij de schuld geven maar achter af heb ik gehoord dat hun de motor flink belast heeft met 42 grade in marokko :naugthy: .
Groeten AhMeT
Avatar gebruiker
ahmet
350cc
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 08 jun 2012 23:21
Woonplaats: Gorinchem

Volgende

Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten