Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor williy » 07 nov 2013 20:05

Zo even een update van de quad.

Hij is nog steeds niet gemaakt, MHR Twente (mijn dealer) mededeelde mij op 10-10-13 dat de onderdelen net binnen waren. en dat hij het zou gaan repareren, aangezien er complicaties waren bij de importeur heeft het zo lang moeten duren volgens zijn verhaal.
Echter is hij nog niet gemaakt en staat hij nu al 4 maanden en 3 weken al bij MHR.

Hij geeft continu aan mij op de hoogte te stellen van de eventuele ontwikkelingen van mijn quad.
Echter blijft het bij geen gehoor.
Ik wacht met reageren van de status van de quad tot 1-januari-2014, indien hij dan nog geen correspondentie heeft gegeven betreft de ontwikkeling wordt het toch maar geld terug eisen.

Aangezien hij volgens de AGV alleen tegoedbonnen geeft zal het een rechtzaak worden.

Service gericht is hij zeker niet al zeg ik het zelf.
Hij geeft aan mij op de hoogte te stellen, echter moet alles van mijn kant af komen.
Avatar gebruiker
williy
100cc
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 25 apr 2013 21:42
Woonplaats: Tilburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor Z@@lo » 07 nov 2013 20:19

das echt slecht!
die motorblokjes komen in een kratje binnen, is 1 op 1 overgooien. de rest zijn allemaal simpele reparatie's (niet rot naar jou bedoeld, alles bij elkaar is gewoon een ramp als het je overkomt)

maar 1 positief ding... jij had tenminste garantie ;) die van mij liep ook in elkaar plus alle speling die je maar kon bedenken. ik heb alles zelf moeten betalen en samen met 4wieltjes moeten repareren.

dus geef je quadje nog niet op, die van mij staat er ook nog steeds ;)
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor dimpower » 07 nov 2013 21:05

:stupid: :stupid:
:think: :think: En z@@lo's bashan heeft ondertussen al heel wat meegemaakt :D :D onder andere een helse rit aan één stuk van 220km in barre weersomstandiheden naar België :crazy: :crazy: :thumbup: :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor williy » 01 feb 2014 00:24

Nou even een late update,

Mijn Quad is weer gerepareerd en kreeg hiervan bericht via de mail in november, uiteindelijk heeft hij toch netjes ALLE problemen opgelost "Kostenloos"!

Dit vind ik opzich toch zeer netjes,

ff een lijst met de gratis reparaties:

- Uitlaat die afgebroken was,
- Ketting spatbord gelast en weer gemonteerd (al ga ik die wel weer loshalen vanwegen eventuele steentjes die er tussen kunnen komen),
- Hiel beschermer gelast gespoten en weer heel,

Motor is niet vervangen maar gemaakt, dit zal ik nog wel lang in de gaten gaan houden, maar hij klonk beter als tevoren, hij reed ook beter opzich voelt niet veel verschil maar wel veel beter.

Al om al ben ik met de langdurige reparatie toch wel tevreden, en verdient de leverancier wel een pluim hiervoor.

Echter wees de leverancier mij op enkele punten waar ik nog wel even mee zit hij schreef het volgende via de mail:

"
normaal gesproken zou de quad dan bij 500 km een eerste beurt moeten hebben gehad om hier aanspraak op te kunnen maken, ook was de olie nog niet ververst en zat er veel te weinig koelvloeistof in de radiateur, dit is hem uiteindelijk samen met de vele lange stukken volgas fataal geworden."

Betreft verversing:
toen ik aankwam thuis met de quad bij aanschaf heb ik me per direct geconcentreerd op verschillende punten waarvan: olie ( ik heb het olie eruit laten lopen en per direct nieuwe olie er in gegoten en de oude weggegooid, dit lijkt mij dan ook niet tot de orde. Evenals vet alles wat kon draaien heb ik ingesmeerd met vet, en andere vloeistoffen heb ik per direct aangeschaft en ververst.

Betreft Koelvloeistof:
ik kan me niet voorstellen dat hij leeg was, het doorzichtige reservoir aan de linker kant was op de juiste peiling, maar......
Nu kan ik me herinneren dat elke keer als ik ook maar een blokje om had gereden mijn radiateur flink aan het blazen was, en niet even nee echt lang ook toen hij uit stond, en was mijn motor ook nooit echt warm als mijn radiateur flink aan het blazen was. (maar ik kan het ook zeker fout hebben gaarne jullie reactie).

Betreft lang volgas:
Vele van jullie zullen dit ook wel ervaren hebben, op de snelweg is het moeilijk een vrachtwagen in te halen ik heb het 2 keer gedaan maar meestal duurt dat best lang want ja je gaat 90 en als er veel wint tegen is kan het wel is zijn dat je ineens net zo snel gaat als de vrachtwagen en ja dan krijg je naar het inhalen een boze menigte langs je heen, dus dat deed ik dan ook niet meer en bleef ik naar 2 keer proberen in te halen maar achter vrachtwagens, nou jullie weten dan ook dat het verstandiger is om erachter te blijven zoals wat ik toen deed, scheelt 1 benzine, 2 je hoeft je gas maar half open te trekken want de vrachtwagen houd de wint tegen.

Zo doende maar al om al rijd hij weer en staat hij weer lekker voor de deur.

Nu maar flink gaan Tunen en het als een persoonlijkere quad maken ipv een standaard 21B jinling.
Avatar gebruiker
williy
100cc
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 25 apr 2013 21:42
Woonplaats: Tilburg

Re: Mijn ervaring met mijn Jinling 21B

Berichtdoor DexterXL » 01 feb 2014 15:05

Mooi dat alles weer correct werkt.
Voor wat betreft de mail van je leverancier.....
ze kunnen NOOIT zien of er nog originele olie in zit,
dit is puur een gok die ze gedaan hebben, het enige wat je kunt zien is of
de olie vervuild is, maar als er een motorisch defect in zit, kan dat ook
invloed hebben op de staat van de olie.
Koelvloeistof is dan weer een lastigere punt, ja het reservoir moet je in de
gaten houden, maar bijvullen doe je op de radiateur, daar vul je hem af...
als ie nooit goed is ontlucht bij aflevering, dan kan nog zo mooi je reservoir
op peil blijven, maar dan zal ie niet goed koelen...

Ach, het werkt nu weer correct, dus gewoon vanaf nu alles goed bijhouden :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Vorige

Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast