Mijn trip naar Menno

Mijn trip naar Menno

Berichtdoor scania-driver » 03 maart 2013 08:15

Gisteren ben ik op de quad naar Menno geweest voor onderhoud en handgas, km of 45 op en neer en gelijk de gelegenheid om mijn nieuwe jack te testen.
Het nieuwe jack werkt prima laat geen wind door en eindelijk had ik het niet koud op de quad, kon wel een andere jas aan doen maar dat klappert en dat vangt enorm veel wind en het oog wil ook wat.
Heen dus van IJsselstein binnendoor naar de Meern en over Harmelen naar Kamerik, leuke rit op zich maar net na Harmelen begon ik weer dat pijnlijke gevoel in mijn hand te krijgen van het duimgas.
Ik vind het duimgas op zich niet slecht maar als je harder rijdt als 60 km per uur rijdt en die snelheid aanhoud gaat het toch te zwaar, dat vond ik jammer want het verpest het rijden op de quad.
Eenmaal aangekomen bij Menno eens naar de achterkant laten kijken want die lekte bij de oliekeerring, Menno had de achterzijde gesteld en dacht dat het zo opgelost moest zijn.
Ik heb ook een kettingspanner gekocht en die zal ik er thuis op zetten, kijken of dat helpt als mn zoon achter op zit.
Toen het handgas er op maar het paste niet bleek mn stuur een tiende te dik te zijn, een ander stuur er op gezet (zelfde type) past het prima een afwijkingen in het stuur kan ook in China.
Er was nog wat spelling in het stuur en heeft Menno die onder ook gesteld , alles weer top met de quad zover.
Ik werr terug naar huis met mn handgas er op, nou dat is een wereld van verschil zeg.
Ik vind dat het veel vlotter rijdt je kan je snelheid beter vast houden en de quad reageert beter, zelfs de bochten om is nu veel makkelijker dan voorheen.
Ik vond het zo goed rijden dat ik moeiteloos nog een stuk extra ben omgereden want ik kon er nu eindelijk van genieten, geen last meer met rijden en zo loopt het super.
Onderweg nog eens getest hoe hard dat hij eigenlijk loopt omdat er een afwijking zit in de teller, de gps aan gezet en idd hij loopt 10 km zachter als dat hij aangeeft.
Volgens mij doet ie dat alleen op hogere snelheden want rond de 50 a 60 km per uur klopt ie redelijk, dus dat ga ik nog eens bekijken wat er aan te doen.
Nu stond er gisteren wat wind en was de top maar 95 op de teller, en volgens de gps had ik maar een top van 86.2 gehaald.
Dus dat valt ff tegen want ondanks de tandwielen wissel loopt ie wel rustiger maar niet harder.
Thuis gekomen de kettingspanner gemonteerd en zag ik dat de keerring weer was gaan lekken, remschijf weer bagger vet dus toch de boel vervangen helaas.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Delen op

Share on Facebook Facebook

Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten