wielmoeren

wielmoeren

Berichtdoor fapfap » 19 feb 2013 23:24

na natuurlijk eindelijk te kunnen rijden, ben ik meer op de quad te vinden dan erom heen

ik van almelo naar enschede naar een aantal vrienden gereden om te showen. ik rij de straat nog niet uit, STOP POLITIE. zoals alle verhalen hier op het forum, het is dus waar. rot politie XD

na het wegrijden kom ik er achter dat ik mn tasje vergeten ben, (inhoud tasje: gereedschapset + slot)
nja jammer dan dacht ik, tot op eengegeven moment, elke boch naar rechts op lage snelheid steeds een rare "klop" van rechtsachter.

dus ik stoppen en kijken of er iets los zat. wielmoeren gechecked. niks zat los. dus ik maar weer op de quad,

stuk verder weer een bocht naar rechts. KLOP en mn quad gleed een stukje onder mn kont weg.

dus ik alweer stoppen. kijken en die rare zilveren dop van mn wielnaaf afgehaald. blijkt die moer los te zitten en kon m er zo met mn vingers (na splitpen los halen) er vanaf draaien,

heel rustig doorgereden en bij een vriend de wielmoer vast gedraaid met een baco (had geen grote doppen :()

onderweg naar huis om de 5 min gestopt om te kijken. levensgevaarlijk. draaide steeds los en de moer is nu ook kapot bij thuiskomst. wil hem aandraaien met een grote dop en draai hem zo kapot.

morgen dus kijken of ik ergens een nieuwe vandaan kan halen :P (hint vraag: zijn die dingen gewoon bij de doe het zelf zaak te halen?)

ps,
schroefdraad van de achteras is voor zover ik kon zien nog goed!
fapfap
200cc
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 20 jan 2013 17:55

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: wielmoeren

Berichtdoor fretje-pitbull » 20 feb 2013 09:15

ik heb die moeren gewoon bij een autogarage gehaald, als ik me niet vergis zijn het dezelfde moeren van nieuwere opel's hun cardan
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: wielmoeren

Berichtdoor 4 wieltjes » 20 feb 2013 16:51

Mogelijk dat nu je karteltjes op je as ook een iets zijn aangevreten.
tip: spuit tussen de naaf en as wat vloeibare pakking.
Dat vult lekker op.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel


Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten