Camo quad's eerste lange rit

Camo quad's eerste lange rit

Berichtdoor 4 wieltjes » 17 nov 2012 09:45

Nadat de quad klaar was heb ik er eergisteren een stuk in de buurt mee gereden.
Strakke wegligging en wonderbaarlijk waren alle boutjes en moertjes daarna nog vast. :D
Met die rit een (schrik niet) 7aH gelaccu gekocht en het is starten lopen.
de andere accu was niet okee meer.
Het was een ritje van +-48 km en ik kwam er achter dat ik grotendeels de 4e en 5e versnelling niet gebruikte.

Gisteren moest ik naar Krimpen a/d Lek en ik had met de scooter of auto kunnen gaan maar koos toch voor de quad.
Eerst even nog een litertje olie gehaald want die vond ik een iets te laag naar mijn zin.
Van hier naar Krimpen kan men normaal de a16 nemen maar aangezien dat dan een wel erg lange inrij rit werd koos ik voor de optie binnendoor.
Dordrecht-Zwijndrecht-Ridderkerk-Rotterdam ijsselmonde en dan de a16 op de Brienenoordbrug over.
Mijn 2e keer dat ik men een quad de snelweg opging en jazeker de brienenoordbrug is een verraderlijke zijwind spot.
Met deze rit kwam ik er bij het tanken in Zwijndrecht achter dat de 2 bouten waar de stuurstang bovenaan vast word geklemt nog niet geheel waren vastgedraait waardoor de gehele stuurstang een iets kon verschuiven als ik met kracht duwde.
Oops foutje bedank. :lol: :lol: :lol:
Ook kwam ik er snel achter dat mijn snelheidssensor net niet goed gericht staat en er sleept ergens iets aan de achterkant aan.
Ach weer wat te doen vandaag. :D

De terugweg verliep wat rotter voordat ik weer thuis was.
Wetend dat ik de quad geheel heb opgebouwt,voorzien van eigenbedachte schakelingen en alle aanpassingen dus zelf heb bedacht en uitgevoerd was dat wel handig voor de dingen die gebeurden later in deze rit.
viewtopic.php?f=26&t=3066

Vanaf Rotterdam ben ik de a16 voor de brienenoordbrug weer opgereden en mensen kunnen dan ook niet echt normaal doorrijden.
Nog nooit een quad gezien waarschijnlijk.
De quad kon lekker meekomen op de snelweg en mijn eerste gedachte was om de snelweg weer net na de brug te verlaten en de weg te nemen die ik ook was gekomen.
Maar aangezien het toch wel erg leuk was zo op de snelweg besloot ik een afrit later te nemen.
Wel moet ik zeggen dat de gehele 5e versnelling niet gebruikt werd.
Mogelijk toch een tandje kleinere voortandwiel plaatsen en kijken wat er mee gebeurt.
Afrit Ridderkerk en zo de weg weer terug zoals ik gekomen was.
Totdat de teller op 103 km gereden kilometers stond toen zei de quad ,doe het nu zelf maar.
Ach gelukkig scheen de zon in Zwijndrecht en was het aangenaam 9 graden dus zadel eraf et voila direkt de storing gevonden.
Vlak voordat de quad uitviel had ik per ongeluk de claxon ingedrukt.
En als men mijn projekt heeft gelezen weet men dat er een dubbele Nissan Micra claxon op zit.
Goed hoorbaar dat is belangrijk. :D
Terug naar de storing,die lag dus in het feit dat ik een zekeringkastje heb met 6 zekeringen waarvan er 3 worden gebruikt.


Afbeelding

En 1 van de kapotte zekeringindicatorledjes (mooi wordfeud woord) brandde dus die was kapot.
15 Amprere naar de knoppen en dat komt, ik heb het circuit van die aansluiting gemeten zonder de claxons te gebruiken.
Vooral om de herrie die ze geven.
Dus mogelijk dat ik dus ook het grootlicht aan had en met de claxon net hetgene was die de zekering kapot liet gaan.
Nadat er een 20 Amp zekering in was gedaan weer gestart en weer op weg.
Totdat ik op de rijksstraatweg in Dordrecht ineens geen power in de quad meer had.
Rol rol rol het fietspad op en wat is er nu weer aan de hand.
Door hollandse zuinigheid of luiheid had ik mijn accubak vastgezet zonder ringen en waren de bevestigingmoeren door de iets te grote gaten gekomen.
Accubak hing aan de plus/min kabel en omdat ik de cdi aan de achterkant van de accubak heb gemonteerd was er 1 van de 3 kabeltjes losgetrokken.
Gelukkig had ik lange stukken klitteband gebruikt om de accu op zijn plaats te houden dus even de bak vastzetten en naar de Gamma voor een spanband.
Na vastzetten van de accubak lekker door kunnen kachelen naar huis.

Al met al vond ik het een geslaagde rit :thumbup:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Camo quad's eerste lange rit

Berichtdoor hans caspers » 17 nov 2012 10:17

mooi dat het zo is gegaan , je zou deze storing niet op de snelweg willen krijgen.en lekker dat je het gelijk weer kon vinden, anders was het wel een stukje lopen naar huis.
mijn twee meiden op de quad
Avatar gebruiker
hans caspers
Erelid
Erelid
 
Berichten: 352
Geregistreerd: 30 okt 2009 17:58
Woonplaats: leidschendam

Re: Camo quad's eerste lange rit

Berichtdoor slowstart » 17 nov 2012 16:58

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: he eindelijk geniet er maar van. Het is je gegund na zo,n lange tijd

Sven.
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: Camo quad's eerste lange rit

Berichtdoor Kevin:D » 17 nov 2012 18:54

en zo kan je altijd weer doorgaan met verbeteren :lol:
Met een chineesje heb je altijd een feesje :P
Avatar gebruiker
Kevin:D
250cc
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 28 aug 2012 17:17
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Camo quad's eerste lange rit

Berichtdoor DexterXL » 17 nov 2012 21:03

Nou, gefeliciteerd met de wedergeboorte van de Camo quad :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Camo quad's eerste lange rit

Berichtdoor Remq » 18 nov 2012 23:23

Leuk om te horen dat hij weer rijd ... :thumbup:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Camo quad's eerste lange rit

Berichtdoor dimpower » 19 nov 2012 07:11

Winter of geen winter:blijven rijden.je moet tijd inhalen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Camo quad's eerste lange rit

Berichtdoor hsunda » 19 nov 2012 19:28

:stupid:

Goed bezig. :clap:

Hogere versnellingen komt ie niet op toeren?
of gaat het dan te rap :lol:
hsunda
350cc
 
Berichten: 399
Geregistreerd: 29 aug 2011 19:14

Re: Camo quad's eerste lange rit

Berichtdoor dimpower » 19 nov 2012 22:53

ik denk dat Eric bang is om op 2 wielen te rijden(achterwielen wel te verstaan) sedert hij deze zomer met lex is meegereden.toen was het 2 wielen aan 1 kant....maar de schrik zit er in :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Camo quad's eerste lange rit

Berichtdoor 4 wieltjes » 20 nov 2012 07:17

Het is het gevoel dat de quad in zijn 5e versnelling niets meer heeft om te geven.
Nu is het ook zo dat ik een vacuumcarburateur heb en bij het starten moet ik de quad met choke starten anders gaat hij uit.
Als ik 'm met choke start dan moet ik geen gas geven anders valt hij ook uit.
Ik weet miet of de choke altijd bij een vacuumcarb gebruikt moet worden of dat er een grotere sproeier in moet.

Het lawaai dat je hoort tijdens het rijden heb ik eruit gehaalt.
Wonderbaarlijk was er een minieme ruimte op de bevestigingsplaat van de achterrem.
Dit dacht ik goed ondervangen te hebben met een passende moer ,maar er was toch speling wat zelfs niet te zien was.
Hoekijzer erop gemaakt en geluid is verdwenen. :thumbup:

Het kettingkapje voor het voortandwiel had ik er nog van af gelaten,dit ivm eventuele wissel van voortandwiel.
Verder is 't kettingkapje niet dezelfde als die er op een 300 madmax geleverd wordt,dus dat was dremelen en spuiten.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Volgende

Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten