Driften met de quad

Re: Driften met de quad

Berichtdoor brandweerman112 » 26 feb 2012 21:24

Tja mijn leverancier kon nog wel aan uniroyal's komen ( had ie op voorraad ) maar de Toyo's stonden backorder en ze wisten geen exacte levertijd dus dan maar uniroyal. Profiel is bijna hetzelfde en het driften doe je toch puur op de achterbanden. Trouwens het driften is wel makkelijker geworden doordat ik mijn remmen heb gescheiden. Net voor de bocht de voetrem ff aantikken zodat de quad uit balans is en dan lekker aan het gas hangend de bocht door knallen zo dwars mogelijk.
Dat heb ik gisteren na het aanpassen van de voorwielophanging nog ff en paar keer gedaan. Ook nog ff een mooi vlak bospaadje voorzien van een paar mooie bochtige sporen hahahaha
As de Brandweer
Avatar gebruiker
brandweerman112
350cc
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 20 nov 2011 21:56
Woonplaats: Zuidwolde

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Driften met de quad

Berichtdoor Remq » 26 feb 2012 22:13

brandweerman112 schreef:Tja mijn leverancier kon nog wel aan uniroyal's komen ( had ie op voorraad ) maar de Toyo's stonden backorder en ze wisten geen exacte levertijd dus dan maar uniroyal. Profiel is bijna hetzelfde en het driften doe je toch puur op de achterbanden. Trouwens het driften is wel makkelijker geworden doordat ik mijn remmen heb gescheiden. Net voor de bocht de voetrem ff aantikken zodat de quad uit balans is en dan lekker aan het gas hangend de bocht door knallen zo dwars mogelijk.
Dat heb ik gisteren na het aanpassen van de voorwielophanging nog ff en paar keer gedaan. Ook nog ff een mooi vlak bospaadje voorzien van een paar mooie bochtige sporen hahahaha

Geneial :thumbup:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Driften met de quad

Berichtdoor fretje-pitbull » 27 feb 2012 04:44

persoonlijk heb ik nog nooit m'n achterrem gebruikt voor te beginnen driften (geef extra gas voor de bocht + een trekje aan het stuur)
heb je zo nog nooit op je zijkant belandt als je je achterrem lost?
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: Driften met de quad

Berichtdoor Remq » 27 feb 2012 07:14

fretje-pitbull schreef:persoonlijk heb ik nog nooit m'n achterrem gebruikt voor te beginnen driften (geef extra gas voor de bocht + een trekje aan het stuur)
heb je zo nog nooit op je zijkant belandt als je je achterrem lost?

:stupid: :twisted: gas is alles :twisted:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Driften met de quad

Berichtdoor dimpower » 27 feb 2012 18:31

Brandweermannen zoeken altijd dat beetje extra gevaar.is waarschijnlijk beroepsmisvorming :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Driften met de quad

Berichtdoor brandweerman112 » 27 feb 2012 21:32

dimpower schreef:Brandweermannen zoeken altijd dat beetje extra gevaar.is waarschijnlijk beroepsmisvorming :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Haha dat klopt. Een dag zonder gevaar is geen dag haha.
Nee ik ben nog nooit op de kant gegaan door het dwars remmen. Ik hang met mijn grote lichaam gewoon tegen. Gelukkig heeft zo'n streetquad een heel laag zwaartepunt dus haast niet om te krijgen. Misschien dat ik m binnenkort makkelijker dwars kan krijgen. Ik ga namelijk een 750 cc V4 van Honda inbouwen met ongeveer 70 pk. Dan wil ie wel dwars. Mooi mooi
As de Brandweer
Avatar gebruiker
brandweerman112
350cc
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 20 nov 2011 21:56
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Driften met de quad

Berichtdoor BBQBarman » 27 feb 2012 21:47

Zo die project gaan we zeker volgen
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Driften met de quad

Berichtdoor brandweerman112 » 27 feb 2012 21:48

Ik zal dan ff een projecttopic maken, incl. de veranderingen die ik onderhand al gedaan heb.
As de Brandweer
Avatar gebruiker
brandweerman112
350cc
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 20 nov 2011 21:56
Woonplaats: Zuidwolde

Vorige

Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten