Crash

Crash

Berichtdoor Just Me » 22 aug 2010 07:35

Eindelijk hebben we vandaag onze quad's opgehaald vanuit Friesland. Na een lange rit thuis aangekomen hebben we de quad's afgeladen en de aanhanger weg gebracht. Nu kon het beginnen, de helmen gepakt en we gingen even lekker heen touren. Maar natuurlijk zijn het chineesjes en kwamen de problemen al snel. Bij de quad van m'n kamaraad. We waren nog geen kilometer op weg en iedere keer als hij de koppeling in trok stond hij weer bijna stil. conclusie: rem liep aan (was verkeerd afgesteld) nadat we dat probleem verholpen hadden wilde hij hem weer starten. Hier hoorden we alleen een klein ratelend geluid en verder deet hij niks. Wij de dealer op bellen zegt hij dat de accu leeg is of slecht is (nieuwe accu word maandag opgestuurd want aan de acculader deed hij ook niks). Dus wij hem aandrukken en onze rit vervolgt. Na een kilometer of 30 en een aantal koffie adresjes ging ik naar huis om te eten en m'n andere 2 kamaraden wouden nog ff een stukje verder toeren. Eenmaal thuis m'n versnapering naar binnen gewerkt en ff m'n quad nog een keer goed bekijken ging de telefoon. M'n kamaraad aan de telefoon: Quad uitgevallen Zandweg, sloot boom GAME OVER. Of ik even met de aanhanger wou komen want 1 van de 2 is het de macht over het stuur verloren met 60 km/h en in de sloot beland en kon niet verder rijden (stuurinrichting krom en kapschade). Ik de auto pakken en een aanhanger opgehaald en naar ze toe gereden. Daar aangekomen zie ik dat hij wel een engeltje op z'n schouder kwijt is want hij is net langs de bomen heen gevallen. Quad opgeladen en in de schuur gezet, meteen even de wielen er af gedraaid en schade bekijken, ook even op ALG parts gekeken en blijkt dat hij voor 60 tot 70 euro weer kan rijden (valt dus mee). Dit ongeval is hem overkomen door onervarenheid en was een wijze les voor ons allemaal. En met een T-shirt op de quad zitten doet hij ook niet meer want hij heeft de hele rug en rechter arm onder de schaafplekken en wonden zitten. Dus dat was m'n eerste dag als quad eigenaar en hoop dat er niet meer van zuke dagen komen.
Es gibt nicht immer kaviar

--------> Bashan ATV250S-11B <--------
Just Me
150cc
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 03 aug 2010 17:19
Woonplaats: Eibergen (Gelderland)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Crash

Berichtdoor pieteratv » 22 aug 2010 09:26

Wat een verhaal :shock: wel een geluk dat je maat het er met relatief weinig schade en letsel afgebracht heeft. De meeste mensen denken dat quad rijden makkelijk is en worden te snel overmoedig maar het is zeker niet makkelijker dan op een gewone motor rijden. Begin dus rustig aan (in het weekend op een verlaten industrieterrein of zo) en leer het weggedrag van je quad kennen. Ga ook niet te hard door een bocht, als je te weinig tegen hangt kom je zo op de andere weg helft terecht. Verder kunnen hobbels, kuilen en zijwind ervoor zorgen dat je quad zomaar een andere kant op schiet dan dat jij wil.
Avatar gebruiker
pieteratv
350cc
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 28 okt 2009 12:32
Woonplaats: Brabant

Re: Crash

Berichtdoor LEGO360 » 22 aug 2010 10:33

weet hoe het voelt. :shock: heb zelf een lantaarnpaal geraakt met +/- 60 km/h. maar dan heb je nog geluk dat hij verder niks ernstigs heeft ondanks dat schaaf plekken ook niet fijn zijn en dat de kosten laag zijn om hem weer klaar te krijgen(wat bij mij anders was :?)

succes met de weder opbouw

grrz eric
L.E.G.O.
Kiek um goan
Avatar gebruiker
LEGO360
250cc
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 15 jun 2010 23:00
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Crash

Berichtdoor roonroon » 22 aug 2010 14:41

Dit is gelukkig goed afgelopen en een mooi leermomentje wederom voor ons allen.
Wees altijd voorzichtig en rijdt niet sneller als dat je beschermengeltje kan vliegen ;)

Suc6 met de (weder) opbouw en voor de volgende keer........

Grtz
:-))) Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: Crash

Berichtdoor bollie » 23 aug 2010 21:03

die jonge aan de telefoon was ik

ik reed achter hem ik zag hem opeens de berm in rijden
controle kwijt >??? ik weet het niet

maar die keal had donders geluk want niet veel eerder waar hij de sloot in reed waren allemaal braam struiken en iets verder op een stroom mast (we reden in duitsland)
haast bestaat niet, haast is iets wat we zelf verzinnen
bollie
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 23 aug 2010 20:34

Re: Crash

Berichtdoor Chucky » 14 sep 2010 07:38

Geluk bij een ongeluk. En gelukkig relatief weinig schade, wel zonde.
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35


Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten