Daarom rijden mensen Can-Am

Foto's en video's van Chinese quads, quad meeting, etc.

Re: Daarom rijden mensen Can-Am

Berichtdoor dimpower » 26 dec 2013 12:28

:D :D ik heb je al door Lex.je hebt de xmr800 nog maar een half jaar en het kriebelt al terug naar meer :mrgreen: :mrgreen:
En om de toelating van je vrouw te krijgen toon je dan zulke filmpjes omdat ze medelijden met je zou krijgen dat je het nu zo zwaar hebt. :twisted: :twisted: :lol: :lol: :lol: :lol:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Daarom rijden mensen Can-Am

Berichtdoor DexterXL » 26 dec 2013 13:56

....en dan durven er nog mensen te roepen dat quad rijden relaxed is....
dit is gewoon super hard werken :lol: :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Daarom rijden mensen Can-Am

Berichtdoor lexjeweetwel » 27 dec 2013 09:37

hoe meer ik door de bagger ga hoe eerder hij afgeschreven is :lol: :lol: .
daarna lullen we er wel een sprookje omheen voor een 1000+ die er aan zit te komen :-)))

grtn Lex
hoe vettiger hoe prettiger
Avatar gebruiker
lexjeweetwel
250cc
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 25 jun 2010 21:08
Woonplaats: midden en west brabant

Re: Daarom rijden mensen Can-Am

Berichtdoor lexjeweetwel » 08 jun 2014 10:27

Ondertussen zijn we weer een paar 1000 km verder en heeft de XMR en al het een en het ander mee gemaakt. Nadat ik toch wat problemen had met de wegligging tijdens de laatste clubdag in Chaam niets gevonden. Even later de rando in olne, België gereden en daar uit een bocht tegen een rots aan geknald. Deuk ik mijn imago en gelukkig weinig schade aan de quad en ikzelf. Ik had de juiste vrienden bij die mij eerst onder de quad vandaan haalde voor ze aan foto's gingen denken. Weer terug gegaan met de quad en toe bleek dat de stabilisator die verborgen zit in de ophanging gebroken was. Deze is vervangen en ik heb een totaal andere quad terug gekregen, een beest!!! Ondertussen nog wat meer mensen met een XMR leren kennen en wat info over problemen uitgewisseld. Door het zwemmen kwamen er wel wat storingen in het display maar deze zijn nu allemaal verdwenen. Afgelopen winter ben ik nog een keer ondersteboven een plas in gedoken en alles vol water dus op sleep terug naar de basis en terug naar huis. Een litersje of 30 olie gespoeld, alles goed gereinigd en gelukkig geen restschade opgelopen. Dit is alweer 2500 km geleden. Na dit alles vond ik dat er maar een nadeel aan deze quad zat, de topsnelheid. Origineel zitten er 30 inch banden onder en is de snelheid begrensd op 105 km. Momenteel heb ik 27 inch banden liggen en was de top nog maar 90 km. Een beetje weinig voor 800 cc 2 cilinder met 72 pk. Na wat zoekwerk een speedohealer gevonden en deze gemonteerd. Hiermee kan je de puls van de snelheids sensor aanpassen. Kort gezegd, de top met 27 inch banden is 120 km op de navigatie en dan staat de teller op 105 km. Het toerental blijft ook nog onder de 7000 toeren op de top.
Dit was effe een update van mij quadje.

Grtn Lex en tot de Chaamse clubdag
hoe vettiger hoe prettiger
Avatar gebruiker
lexjeweetwel
250cc
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 25 jun 2010 21:08
Woonplaats: midden en west brabant

Re: Daarom rijden mensen Can-Am

Berichtdoor dimpower » 08 jun 2014 10:37

Een heel verhaal zeg.toch al terug het nodige meegemaakt zo te lezen.top dat de quad na die avonturen er eigenlijk beter uitgekomen is.waarom monteer je niet gewoon terug de originele wielen eronder?dan ligt je top meteen toch terug een stuk hoger?of zijn die grotere wielen dan weer niet ideaal voor offroad?
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Daarom rijden mensen Can-Am

Berichtdoor lexjeweetwel » 08 jun 2014 10:42

De originele zijn ITP mudlite xxl dit is een kammen (tractor) band en nu heb ik er bighorns onder liggen. De big Horn is een universele band met betere rij eigenschappen en meer grip. Voor de bagger ritjes liggen de ITP banden klaar :lol:
hoe vettiger hoe prettiger
Avatar gebruiker
lexjeweetwel
250cc
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 25 jun 2010 21:08
Woonplaats: midden en west brabant

Re: Daarom rijden mensen Can-Am

Berichtdoor dimpower » 08 jun 2014 10:54

ik heb al een leuke opvolger voor je gevonden:de Can-am outlander 6x6.rotax Vtwin met 1000cc.kan makkelijk een gevelde boom van 750kg achter zich trekken en 350kg aan meteriaal meenemen.

Afbeelding
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Daarom rijden mensen Can-Am

Berichtdoor Firehuntah » 08 jun 2014 11:27

Wat een beest zeg, zou je dat bij de RDW ook nog als driewielig motorrijtuig kunnen registreren? :lol:

Fijn om te horen dat je nog altijd veel plezier hebt ermee Lex, ondanks de wat minder leuke ervaringen. :thumbup:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Daarom rijden mensen Can-Am

Berichtdoor lexjeweetwel » 08 jun 2014 17:09

die minder leuke momenten zijn echt niet minderleuk, dat brengt mijn rijstijl met zich mee :lol: :lol:
hoe vettiger hoe prettiger
Avatar gebruiker
lexjeweetwel
250cc
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 25 jun 2010 21:08
Woonplaats: midden en west brabant

Vorige

Keer terug naar Foto's en video's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten