laatst stukje gereden en daarna geklust

De plaats om je voorsteltopic te maken.

laatst stukje gereden en daarna geklust

Berichtdoor Pim Smeets » 29 jun 2010 22:36

Laatst een stukje gaan rijden en het irriteerde me dat ik op de remschijf achter speling had. Dit maakte bij langzaam rijden en tikkend geluid.

Van het werk even een grote steeksleutel meegenomen (Stahlwille 46 mm) om vervolgens de 2 lage ringen op de achteras eens aan te draaien. Ik schrok ervan hoeveel slagen ik beiden aan kon draaien. Zo hard gedraaid totdat ik de vering in viel zakken. Daarna met wat nagellak van m'n vrouw een streepje over de 2 moeren gezet om zo te zijn of ze niet meer loslopen van elkaar.

Daarna stukje gereden (40 km) en daarna bleek dat de boel alsnog niet lekker zat.

Loctite serie 200 erbij gepakt (zware/sterke schroefdraadborging). Hele zaak los gedraaid en schoon gemaakt met remreiniger en borstel/doek. Daarna goed ingesmeerd met Loctite en opnieuw knoervast gedraaid. Om wederom te zien of het niet losloopt opnieuw met de nagellak in de weer geweest.

Na paar ritjes opnieuw gecontroleerd en geen mm meer verschoven! Super dus!

Kameraad had laatst het probleem dat onder het rijden (gelukkig voor hem stapvoets) de 2 moeren helemaal losgelopen waren met een losse as en eraf geschoven ketting als souvenir.
Vandaar dat ik de boel ook maar eens ben gaan checken!

Enigste speling die er nu nog is is op de remklauw zelf. Deze kun je beetje op en neer bewegen, maar volgens mij is dat niet zo heel spannend!

Toen viel me op dat de smeernippels nogal vies waren. Alles schoon gemaakt en met een hoge kwaliteit smeervet (Molykot) en een Pressol pompvetpomp aan de slag gegaan. Alles netjes doorgesmeerd.

Paar keer op en neer laten bewegen en geen piepjes/kraakjes weer! Ook dik in orde dus!

Ik zag dat meerdere personen hier op het forum bij het duimgas het stukje draadbus hebben weggeschuurd. Daar dus ook maar eens mee begonnen. Gelukkig had ik pas een Proxxon "dremel" aangeschaf met diverse hulpmiddelen. Hele boel weggeschuurd en nu valt me dus op dat ie een stuk harder optrekt en een ietwat hogere top heeft. Voorheen kon ik in de 1/2/3 tot 9000 toeren doortrekken; dit is nu meer dan 10000 toeren geworden. Scheelt dus nogal! Ook zie ik nu dat zonder tegenwind/bergop 99 km/u rijd. Prima dus!

Volgende is het monteren van een topkoffer en daarna wil ik eens gaan klooien met een andere uitlaat/sproeier/luchtfilter. Kijken wat dit voor een winst op gaat leveren!

Al met al leuk wat gereden en ook nog eens flink wat klusjes geklaard!

Groeten van Pim

(ps: bij de remklauw zit een schroef met een rubber bus; deze zit niet geheel goed vast. Dit veroorzaakt de speling. Alleen om dit op te lossen dien je de 2 moeren los te halen en de remschijf op te schuiven. Probleempje; zeer sterke Loctite die alleen loslaat bij verhitting boven de 180 graden. Binnenkort dus maar eens proberen dit probleempje te tackelen. Heb ik op het moment niet zo veel zin in; alles wat ik sleutel gaat af van kostbare rijtijd aangezien ik toch al zeer slecht in de vrije tijd zit tegenwoordig)
beginner op de quad; professional in de auto!
Pim Smeets
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 27 apr 2010 22:46
Woonplaats: Limburgs Heuvelland (Partij-Wittem)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: laatst stukje gereden en daarna geklust

Berichtdoor china-freak » 30 jun 2010 20:47

heel goed :D dan had toch gelijk gehad , die kamaraard op barossa had zeker 50 sleutel nodig he ?? , die heb ik hier liggen van me ouden , past helaas niet op nieuwen , zit 1 maat verschil in verdomme :(

enjha bij de barossa ging ik letterlijk op de borgmoer staan , zoo dat ik die vast kreeg , en me vader ook wel eens , maar daar kan je gerust op gaan staan dat maakt niks uit.
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: laatst stukje gereden en daarna geklust

Berichtdoor Pim Smeets » 06 jul 2010 00:19

china-freak schreef:heel goed :D dan had toch gelijk gehad , die kamaraard op barossa had zeker 50 sleutel nodig he ?? , die heb ik hier liggen van me ouden , past helaas niet op nieuwen , zit 1 maat verschil in verdomme :(

enjha bij de barossa ging ik letterlijk op de borgmoer staan , zoo dat ik die vast kreeg , en me vader ook wel eens , maar daar kan je gerust op gaan staan dat maakt niks uit.


inderdaad 50 mm bij Barossa. Heeft hem nu ook vastgeplakt met loctite om dit probleem niet meer te ondervinden.

Vraagje aan iedereen: meer mensen met speling op remklauw en hoe is het op te lossen? Ik vermoed dat de speling zit op de plek waar een rubber stop doorheen loopt. Daar kan ik bewegen.

Hoe op te lossen? Kan ik dit met m'n twee linkerhanden fixen? Hahaha
beginner op de quad; professional in de auto!
Pim Smeets
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 27 apr 2010 22:46
Woonplaats: Limburgs Heuvelland (Partij-Wittem)

Re: laatst stukje gereden en daarna geklust

Berichtdoor Pim Smeets » 06 jul 2010 19:41

Pim Smeets schreef:
china-freak schreef:heel goed :D dan had toch gelijk gehad , die kamaraard op barossa had zeker 50 sleutel nodig he ?? , die heb ik hier liggen van me ouden , past helaas niet op nieuwen , zit 1 maat verschil in verdomme :(

enjha bij de barossa ging ik letterlijk op de borgmoer staan , zoo dat ik die vast kreeg , en me vader ook wel eens , maar daar kan je gerust op gaan staan dat maakt niks uit.


inderdaad 50 mm bij Barossa. Heeft hem nu ook vastgeplakt met loctite om dit probleem niet meer te ondervinden.

Vraagje aan iedereen: meer mensen met speling op remklauw en hoe is het op te lossen? Ik vermoed dat de speling zit op de plek waar een rubber stop doorheen loopt. Daar kan ik bewegen.

Hoe op te lossen? Kan ik dit met m'n twee linkerhanden fixen? Hahaha


Iemand een idee?
beginner op de quad; professional in de auto!
Pim Smeets
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 27 apr 2010 22:46
Woonplaats: Limburgs Heuvelland (Partij-Wittem)

Re: laatst stukje gereden en daarna geklust

Berichtdoor bashanboy » 06 jul 2010 22:39

is de zoek knop een idee? :mrgreen:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: laatst stukje gereden en daarna geklust

Berichtdoor DenniZ » 06 jul 2010 23:45

Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: laatst stukje gereden en daarna geklust

Berichtdoor china-freak » 07 jul 2010 17:25

als het je niet lukt , dan kom je maar eens af he ;) telefoon nummer heb je ja he :clap: wij helpen graag :D
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: laatst stukje gereden en daarna geklust

Berichtdoor Pim Smeets » 07 jul 2010 21:17



Dat bedoel ik!

Super!

Had de zoekfunctie al gebruikt maar kon het niet vinden.

Rubber dopje dus gewoon eraf trekken en dan de boel vastdraaien

Hij kraakt/piept/schuurt op het moment dat ik stapvoets rijd of lichtjes rem.
Remschijf zit knoervast dus daar kan het niet meer aan liggen!

Thansk voor de hulp!

ChinaFreak; thanks mate voor het aanbod. Ga het eerst ff zelf proberen aangezien ik anders dom blijf :-)

We moeten nog steeds eens gaan toeren! Vanaf augustus heb ik vakantie; misschien dan eens plannen om te gaan kneuren?

Neem ik die Barossa-rijder ook mee als ie dan weer mobiel is (poot gekneusd).

Groeten van Pim
beginner op de quad; professional in de auto!
Pim Smeets
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 27 apr 2010 22:46
Woonplaats: Limburgs Heuvelland (Partij-Wittem)


Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten