Even netjes mij voorstellen :)

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Even netjes mij voorstellen :)

Berichtdoor HarrieInDeWarrie » 09 dec 2016 10:13

Hallo allemaal,,,

Bij deze kom ik mij even voorstellen.... Ben beginnend Quad rijder en sinds 2 weken trots bezitter van een Bashan 200s-7 die ik sinds 2 dagen eindelijk aan het lopen heb gekregen.
Dankzij oa de How To en de verhalen van andere ben ik aan het sleutelen gegaan. Heb de quad van a tot z uit elkaar gehaald,nagekeken, gesteld, schoon gemaakt en daar waar nodig een modificatie aangebracht. Dit alles aan de hand van de hier gevonden informatie zonder enige voorkennis van een quads. Maar je bent een HandigeHarrie of je bent het nie :). Okay,de geluks factor speelde in deze ook wel mee. Wat was het probleem kort samen gevat. Quad opgehaald, rijdend naar huis gebracht was een rit van ongeveer 40 km. Uitgezet en toen kreeg ik hem niet meer vanuit zich zelf gestart. Hing ik hem aan de auto accu was het starten lopen,eenmaal uit bleef deze uit. Dus begon met nieuwe accu 12v 8,5 Ah vol opgeladen starten bingo lopen... Dat was gemakkelijk hahaha mispoes... Eenmaal uit einde oefening... Dus inlezen zie de adviezen staan van 12v 12Ah accu,dus weer een nieuwe accu... Ditmaal een 12v 14Ah iets meer dit ivm nog extra aan te sluiten stroom verbruikers. Oude glazen zekering vervangen vervangen,naar moderne versie. En starten maar, wel rond horen gaan start motor niet aan slaan. Benzine leidingen schoon,nieuw filter nieuwe bougie,powerfilter erop..... Zelf de sproeier bestaande sproeier van 86 uitgevijld naar 105. Noppes niet willen starten... Op naar de kleppen stellen,dat was absoluut nodig.... Echt teveel spelling...toen de ontsteking.. Bij het loshalen van de kap een tsunamie van wat leek op chocomelk,maar eigenlijk olie moest voorstellen....nou dat moest het zijn...niet dus,want een natte ontsteking met olie bleek te kloppen. Tja en toen... Complete kabelboom gestript, draad voor draad gecheckt door gemeten en hier en daar wat xtra soldeer. Alles terug gemonteerd aangesloten,met gekruisde vinger contact aan ennnnnnnnn.... Nietssss,Noppes,Nadda......toen knapte bij mij de zekering....hahaha nadat ik eerst de verkoper telefonisch bedreigt had mijn frustratie weer in toom had en riep,ik probeer het nog 1 x...waren de goden mij goed gezind... Voordat ik de quad wilde starten,wierp in nog een blik in de tank....zonder de dop er op te doen starte ik de quad.... En BINGO Halelujah.... Hij deed het,ik de dop erop gas erop perfect...quad uit.....jep!!! Niet meer starten,dop eraf en hij deed het weer.... Gaatje in de tankdop was open pijpje in de tank ook???? Nou komt ie..... Uiteindelijk bleek dat de gaten niet overeen kwamen..door een nieuw gat te boren in mijn tankdop ongeveer 5mm lager,was het probleem opgelost.... Het is nu starten en rijden,vandaag de boel nakijken voor betere en stabielere wegligging te verkrijgen,maar nu al een genot om op te rijden. Dus zie hier een dag uit het leven van een beginnend quadman;)
HarrieInDeWarrie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 nov 2016 13:31
Woonplaats: Elst(gld)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten