Aloha

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Aloha

Berichtdoor Ozzy » 16 okt 2016 21:08

Ik ben Ozzy heb een tijdje terug voor het eerst een quad, een project gekocht: een Barossa (smc) Magna 250, omgebouwd vanaf een 170 is het verhaal. Quad was dood en stond al een paar jaar stil. Electrisch alles moeten vervangen, een van de bevestigingsbouten van het vliegwiel bleek deels eruit gelopen te zijn en was zich gaan invreten in de ontstekingsspoel, met kennelijk als gevolg dat ook de cdi/bobine etc overleden waren. Nog wel meer moeten vervangen, oa startmotor en een Koso teller geplaatst, frame, stuur enz opnieuw gespoten, toch maar koffer geplaatst voor de helm,anyway het loopt en rijdt weer. Toch zijn er wat dingen die ik niet helemaal begrijp. Zo zit de 'vrij' tussen de 2 en 3, dus wil ik vanuit vrij naar zijn 1 moet ik 2 stappen naar beneden. Ik begrijp uit de aanwijzingen hier en elders op de interweps dat bij iedereen de vrij tussen de 1 en 2 zit dus hoe kan dat nu? Ook kan ik geen 'achteruit'vinden. Op het onderblok staat trouwens Loncin, is dat normaal op een Barossa?
Tevens heb ik een merkwaardig probleem met de koplamp: zit voor het stadslicht een halogeentje, en voor het dim,- en grootlicht een diabolo. Echter als ik gas geef bij stads of dimlicht, ook in zijn vrij, springt het grootlicht aan, en ook weer uit als de toeren naar beneden gaan. Dat kan ik niet verklaren, diabolo heeft voor de 2 gloeidraden ieder zijn eigen voeding, gescheiden dus, en een mechanische schakelaar voor de standen.
Weet iemand waar je trouwens of de kappen nog te koop zijn? Ik kan ze nl niet vinden voor dit of aanverwante modellen.
Bijlagen
Quad23.JPG
Quad23.JPG (174.55 KiB) 4077 keer bekeken
Avatar gebruiker
Ozzy
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 16 okt 2016 20:06
Woonplaats: 'S-GRAVELAND

Delen op

Share on Facebook Facebook

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten