Laat ik me nog maar eens voorstellen

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Laat ik me nog maar eens voorstellen

Berichtdoor Apke » 29 mei 2016 12:46

Me and my quad ......

Goed, wat begon met een 100 cc Dinli is inmiddels na de nodige quats nu een Lincon LX200ST. Ik gebruik de quad voornamelijk voor woon-werk verkeer, 10 km heen, 10 km terug.

De Dinli was een leuk ding. Niet zo groot, liep 55-60 en was een 2 takt. Zowel de snelheid als ook de 2-takt waren de nadelen. Op de binnenwegen werd ik regelmatig ingehaald door auto's en dat vaak op plekken waar het (voor mij) niet echt veilig was. De 2-takt brengt altijd een bepaalde guur mee in je kleding ... ach je vind het lekker ruiken of niet ;)

Nog voordat de Dinli verkocht was heb ik er een Bashan bij gekocht. 250cc, maar de machine had heel lang stil gestaan. De snelheid was een stuk beter, maar ook na benzine wissel, carburateur schoongemaakt, brandstoffilter vernieuwd enz. kwam het niet tot een goed lopende quad. Verder is het probleem met dat model dat je maar een plas hoeft te zien en je zit onder de modder (niets mis mee, maar niet om naar het werk te gaan).
De Dinli stond inmiddels te koop en besloten om ook de Bashan maar te verkopen ..... tja, dan verkoop je ze op één dag allebei en heb je weer een andere uitdaging.

Een mooie Loncin LX250ST terug gekocht. Gesloten kuip, voldoende CC's goed onderhouden. Kortom een geweldige machine voor woon-werk verkeer. Quad liep rond de 80 km/u dus kon goed meekomen met het verkeer.
Helemaal naar mijn zin totdat ...... deze gestolen werd :( :(

Na lang zoeken relatief goedkoop een Jiansche quad gekocht. Lijkt verdacht veel op de Loncin die ik had alleen had deze wat achterstallig onderhoud ..... ehhh geen onderhoud gehad volgens mij. Na het nodige gerepareerd te hebben, vervangen te hebben en nieuw gemaakt te hebben (er ontbraken gewoon bepaalde bouten, enz) is er een probleem ontstaan in de bak. De versnellingspook moest een hele grote slag maken om te schakelen, naar boven ging nog maar terug schakelen was nagenoeg onmogelijk.
Geod, deze de afgelopen week (veel te goedkoop) verkocht. Wel een beetje met pijn in mijn hart omdat het toch een leuk ding was wat, als ie reed, lekker reed.

Dit weekend een Loncin LX200ST gekocht uit 2006 met maar 1750 km op de teller. Na de proefrit van gisteren net even wezen toeren. Machine loopt geweldig en wat me opvalt is dat deze 85 a 90 km/u loopt. Sneller dan een 250 cc dus. Hij is wel wat tammer dan een 250 cc (die eigenlijk 230 cc is). Machine voelt goed aan, wat mij betreft een blijver :D

Goed, bij deze wil ik me opnieuw voorstellen als Apke met zijn Loncin LX200ST.
Ik kan me voorstellen dat jullie, net als mijn vrouw, de draad van de quads een beetje kwijt zijn :D

Oh, tips, adviezen, leveranciers enz. welkom.
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

(Ralph Waldo Emerson)
Apke
50cc
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 10 aug 2015 20:21

Delen op

Share on Facebook Facebook

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten