Fluffy zeg hoi

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor Fluffy » 07 maart 2016 19:09

Z@@lo schreef:ziet er op het oog best redelijk uit :thumbup:


Dank u dank u :D

Vanmiddag bij thuis komst direct de schuur binnen gesprongen. Motorisch liep de Bashan niet optimaal in mijn ogen ( en gehoor ) dus daar vandaag even wat werk in verricht.

Problemen die ik eerst wil verhelpen vandaag:

Stationair liep hij bagger. Rochelde af en toe en sloeg vaak uit bij te weinig choke... ow wacht.. zonder choke doen we het helemaal niet. Zelfs niet als hij al lekker warm was.
Nader inspectie van de brandstof slang en filter stuitte ik op een dikke lading roest. Gelukkig heeft de filter alles keurig tegen gehouden dus eerst maar even de leiding en filter leeg gebaggerd. Ook direct de inhoud van de tank zelf bekeken en schrik... dat word even flink spoelen en anders vervangen die handel.
Bij vol gas gaat het motortje inhouden. Das niet goed niet?!
Bougie even bekeken en... zo dies nat.


Ik geef gas en laat het gas los en... zou bijna zeggen dat er iemand met een klein kaliber wapen aan het schieten was. Grote steekvlam uit de uitlaat lijkt me ook niet optimaal.
Ik geef nog eens gas en laat hem los... uhhh... hallo... u mag nu kwa toeren dalen?

Stationair probleem was snel opgelost door een handleiding te zoeken van een andere type carb dan wat ik had. Stiekem op werk al een poos lopen loeren ( had een foto gemaakt van de carb ) op het internet maar vond vrij weinig. Toen ik zocht op PZ30 vond ik spontaan een handleiding van een andere Japanner en na wat vergelijkingen kwa foto's de conclusie gevonden... ze zijn klonen. Scheelt weer een hoop dus na wat pielen tadaa.. stationair geen probleem. Ook het Choke issue was opgelost.

Brandstof slang en filter schoongemaakt. Helaas op de bodem van de brandstof tank dus voldoende roest gevonden waar ik direct bij dacht, ik flikker hem weg en haal een nieuwe. Echter inmiddels was mn pa die sneaky ook gearriveerd ( dacht denk ik dat ik wat anders aan het doen was bij de schuur ) en die beweerde dit goed te krijgen en hier wel wat tijd aan te willen spenderen. Uitstel van executie voor de tank voor vandaag.

Na het verwijderen van de lading roest liep het motortje nog niet helemaal lekker kwa gasgeverij ( vol gas zonder dat je de gas hendel overhaalt ). Maar eens bekeken hoe de brandstof naald in de carb hangt. Bij controle zat hij helemaal op de onderste stand ( naald op de onderste inkeping ). Na wat check werk zou dit toe leiden dat hij te rijk zou gaan lopen. Inmiddels hadden wij de bougie ook gecheckt en die was drijf en drijf nat. Vervanging gedaan op de bougie ( de versie die het forum mij had toegewezen ) en de naald maar eens halverwege gezet. Starten ging goed. Gas geven niet al te best en er werd weer geschoten ( vlammen uit de uitlaat ). Weer de naald er uit gehaald en nu op de hoogte stand. Weer starten en.. heuj hij loopt stationair goed. Ook gas geeft nu de goeie reactie en geen back fire ( of hoe jullie het noemen hahah ) meer. Na wat gepiel met het gas schrok ik me weer dood.. nee he.. weer blijft het gas hangen. Nader inspectie op de kabel bleek er een klein breukje er in te zitten. Darn meteen maar bestellen bij ALGmoto.

En zo kom je er achter dat je weer 3 uur aan het pielen bent geweest en het gevoel hebt dat je er maar 30 minuten mee bezig bent geweest. Leuke hobby haha. Afwachten wanneer de kabel binnen komt en dan verder met knutselen. To be continued.
Avatar gebruiker
Fluffy
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 feb 2016 21:51
Woonplaats: Drenthe

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor Z@@lo » 08 maart 2016 16:04

Spruitstuk al bekenen of er scheurtjes in zitten? Komt veel voor. Kan je tegenwoordig vervangen voor een stalen exemplaar. En zo te lezen staat je lucht/benzine verhouding niet goed.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor Fluffy » 08 maart 2016 18:13

Hoi Z@@lo.
Yes spruitstuk had ik bekeken. Vandaag nog even een beetje aan het klooien geweest. Had de deo truck toegepast maar gebeurde weinig extra's. Gas bleef me wel een paar keer hangen maar was te door even de kabel heen en weer te wiebelen. Wachten dus tot ALGmoto de levering doet morgen.

Sowieso op de lijst aan vervangende onderdelen die nog moeten volgen staat een stalen variant voor het spruitstuk. Zit echter op dit moment een beetje te hannesen met tijd problemen. Heel even geduld hebben dus :cry:
Avatar gebruiker
Fluffy
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 feb 2016 21:51
Woonplaats: Drenthe

Vorige

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten