Hallo allemaal.
Langs deze weg wil ik even mij voorstellen ( zover ik kan ). Kom uit provincie Drenthe, ben bijna 31 lentes jong en sinds afgelopen vrijdag staat er een Bashan in de schuur. Het gaat hier om een BS200S-7 met een 250CC blokje. Verder is hij voorzien van wat custom onderdelen zoals traan plaatjes op de nerfbar ( ipv de standaard touw bandjes ), Grab bar, Accu bakje, knipperlicht steunen en de quad is voorzien van een sport uitlaatje en spoor verbreders. Verder zijn er nog wat motorisch wat dingen aangepast waardoor hij theoretisch iets sneller zou moeten lopen. ( neen helaas nog niet de tijd gehad om te kijken hoe hard hij loopt ).
Ben vrij nieuw in het quad gebeuren en uiteraard ook het sleutelwerk wat hierbij komt. Ooit in het verleden op een andere type ( onbekend ) Chinees gereden ( automaat ) voor een middagje en voor een 3tal jaar geleden nog een keer ( Yamaha Raptor ). Tja en dan zit je op een zondag middag met je goeie gedrag wat te YouTuben en dan kom je leuke filmpjes tegen met quads en dan begint het... toch wel... shit nog een hobby er bij. Van een collega wist ik dat een bekende van hem er nog 1 had staan ( als bouw pakket ) dus van het 1 komt het ander en nog veel meer YouTube werk pak je een Bashan mee. Het volledige bouw pakket in elkaar gezet, missende onderdelen besteld via ALGmoto ( super service btw ) en dus vrijdag eindelijk naar huis gebracht. Verder zijn alle moeren / bouten vervangen door hoge kwaliteits moeren en bouten want las veel negatieve berichten hier op het forum over het standaard spul.
Heb nog wat dingen op de planning staan wat er nog aan moet vervangen worden / verandert worden:
Grote schoonmaak -> even de uiterlijke verzorging aanpakken. Zit wat modder op van mijn ritje van afgelopen vrijdag.
Bijwerken verf / lak -> Even de schuur plekken op b.v. het frame bijwerken / herspuiten van onderdelen indien nodig.
Banden straat -> zijn aan vervanging toe. 1 is lek en word voorzien van een propje voor de time being.
Banden offroad -> woon in bos, ga binnen kort een nieuw setje banden / velgen halen voor wat off road werk.
Bekabeling herstellen -> hier en daar zijn de kabels wat aangetast / versleten dus gaan een keer vervangen worden.
Plastic kappen herstellen -> nieuwe kappen bestellen en de oude vervangen. Hier en daar zijn ze wat verkleurt en gescheurd en de vorige eigenaar heeft de achter kappen van geel naar zwart gespoten. ( komen dus direct zwarte kappen er op ).
Vering voor / achter-> Vering even goed afstellen. Als ik nu ga zitten dan gebruik ik mijn kop lamp als boom top inspectie lamp. Niet echt handig voor de tegen liggers.
Ik zal eens kijken of het me lukt om deze week een paar foto's te maken van mijn Bashan. Ik zal hem voor die tijd nog even snel oppervlakkig schoonmaken want er zitten nu dikke druppen modder op.
Als er nog verdere vragen zijn, hoor ik die uiteraard graag en bedankt voor de vele vragen die ik heb kunnen oplossing via dit forum