Fluffy zeg hoi

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Fluffy zeg hoi

Berichtdoor Fluffy » 22 feb 2016 13:57

Hallo allemaal.
Langs deze weg wil ik even mij voorstellen ( zover ik kan ). Kom uit provincie Drenthe, ben bijna 31 lentes jong :-))) en sinds afgelopen vrijdag staat er een Bashan in de schuur. Het gaat hier om een BS200S-7 met een 250CC blokje. Verder is hij voorzien van wat custom onderdelen zoals traan plaatjes op de nerfbar ( ipv de standaard touw bandjes ), Grab bar, Accu bakje, knipperlicht steunen en de quad is voorzien van een sport uitlaatje en spoor verbreders. Verder zijn er nog wat motorisch wat dingen aangepast waardoor hij theoretisch iets sneller zou moeten lopen. ( neen helaas nog niet de tijd gehad om te kijken hoe hard hij loopt ).

Ben vrij nieuw in het quad gebeuren en uiteraard ook het sleutelwerk wat hierbij komt. Ooit in het verleden op een andere type ( onbekend ) Chinees gereden ( automaat ) voor een middagje en voor een 3tal jaar geleden nog een keer ( Yamaha Raptor ). Tja en dan zit je op een zondag middag met je goeie gedrag wat te YouTuben en dan kom je leuke filmpjes tegen met quads en dan begint het... toch wel... shit nog een hobby er bij. Van een collega wist ik dat een bekende van hem er nog 1 had staan ( als bouw pakket ) dus van het 1 komt het ander en nog veel meer YouTube werk pak je een Bashan mee. Het volledige bouw pakket in elkaar gezet, missende onderdelen besteld via ALGmoto ( super service btw ) en dus vrijdag eindelijk naar huis gebracht. Verder zijn alle moeren / bouten vervangen door hoge kwaliteits moeren en bouten want las veel negatieve berichten hier op het forum over het standaard spul.

Heb nog wat dingen op de planning staan wat er nog aan moet vervangen worden / verandert worden:
Grote schoonmaak -> even de uiterlijke verzorging aanpakken. Zit wat modder op van mijn ritje van afgelopen vrijdag.
Bijwerken verf / lak -> Even de schuur plekken op b.v. het frame bijwerken / herspuiten van onderdelen indien nodig.
Banden straat -> zijn aan vervanging toe. 1 is lek en word voorzien van een propje voor de time being.
Banden offroad -> woon in bos, ga binnen kort een nieuw setje banden / velgen halen voor wat off road werk.
Bekabeling herstellen -> hier en daar zijn de kabels wat aangetast / versleten dus gaan een keer vervangen worden.
Plastic kappen herstellen -> nieuwe kappen bestellen en de oude vervangen. Hier en daar zijn ze wat verkleurt en gescheurd en de vorige eigenaar heeft de achter kappen van geel naar zwart gespoten. ( komen dus direct zwarte kappen er op ).
Vering voor / achter-> Vering even goed afstellen. Als ik nu ga zitten dan gebruik ik mijn kop lamp als boom top inspectie lamp. Niet echt handig voor de tegen liggers.

Ik zal eens kijken of het me lukt om deze week een paar foto's te maken van mijn Bashan. Ik zal hem voor die tijd nog even snel oppervlakkig schoonmaken want er zitten nu dikke druppen modder op.

Als er nog verdere vragen zijn, hoor ik die uiteraard graag en bedankt voor de vele vragen die ik heb kunnen oplossing via dit forum :mrgreen: :thumbup:
Avatar gebruiker
Fluffy
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 feb 2016 21:51
Woonplaats: Drenthe

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor nimda » 22 feb 2016 16:11

Welkom Fluffy!
Laat de foto's maar doorkomen ;-)
Grtz,
Nimda
Avatar gebruiker
nimda
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 01 apr 2011 06:52

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor dimpower » 22 feb 2016 18:52

Welkom op cqf ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor Z@@lo » 22 feb 2016 21:12

Welkom :wave: veel plezier met je bashan
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor Fluffy » 23 feb 2016 07:42

Heren langs deze weg wou ik jullie bedanken voor jullie reacties. Verder direct maak ik even misbruik om de nieuwe modjes veel geluk, succes en plezier te wensen met het forum.

Als ik de tijd heb om wat foto's te maken van mijn Bashan zal ik deze maken en posten hier. Zal dan vooral ook even proberen wat detail foto's te maken van de onderdelen die niet standaard zijn. Hoop dit vandaag / deze week te kunnen doen. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Fluffy
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 feb 2016 21:51
Woonplaats: Drenthe

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor dimpower » 23 feb 2016 20:04

Fluffy schreef:Heren langs deze weg wou ik jullie bedanken voor jullie reacties. Verder direct maak ik even misbruik om de nieuwe modjes veel geluk, succes en plezier te wensen met het forum.



zo nieuw ben ik niet als mod.ben al een ouwe rot in het vak :twisted:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor Magnum » 23 feb 2016 20:35

Thanks !!

Zal wel lukken hoor ..

Grzz Magnum
Avatar gebruiker
Magnum
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 17 feb 2016 21:41

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor nimda » 24 feb 2016 19:22

:stupid:
:thumbup:
Avatar gebruiker
nimda
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 01 apr 2011 06:52

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor Fluffy » 26 feb 2016 09:54

Het heeft even op zich moeten wachten maar hier de eerste foto's van mijn Bashan.

Voetplaat op de nerf bar
Afbeelding

Grab bar en uitlaat
Afbeelding

Grab bar, uitlaat en accu bak
Afbeelding

En uiteraard vooraanzicht.
Afbeelding

Hij is nog smerig en ga hem even a.s zondag / maandag even schoonmaken. Zal dan nog wel even een foto maken ( ook direct met de camera ipv telefoon ).
Avatar gebruiker
Fluffy
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 feb 2016 21:51
Woonplaats: Drenthe

Re: Fluffy zeg hoi

Berichtdoor Z@@lo » 26 feb 2016 17:46

ziet er op het oog best redelijk uit :thumbup:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Volgende

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten