laat ik me even oorstellen...en mag ik meteen om tips vragen

De plaats om je voorsteltopic te maken.

laat ik me even oorstellen...en mag ik meteen om tips vragen

Berichtdoor Arnoutdeboer » 05 dec 2015 18:42

hoi,

ik stel me bij deze voor als Arnout :geek: , ben 35 jaar (en doe Donald Duck na...nee,geintje :lol: :lol: )

Ik heb sinds een aantal jaar een Bashan AVR 200S-7 , met een ander blok (400CC), met m'n slimme kop overgenomen via MP...maar er niet lang op kunnen rijden (lullige boetes opgelopen..die ik niet kon betalen...lang verhal kort te maken: en sindsdien staat ie geschorst in de schuur... :( :thumbdown: )

Ivm handicap, heb ik een special rijbewijs..die al een tijd verlopen was..en nu niet meer verlengd kan worden, mits ik ff een sloot geld voor een CBR-keuring neerklap. Dus "rijden"..kan nu 2x er niet meer mee...en staat het ding weg te verstoffen...tot ik es een mazzeltje oploop.

nou..."mazzeltje"?

Gisteren nog doodleuk geconfronteerd met een "toffe" brief van een zekere overheidsinstantie (?? huh, wat heeft dat te maken met een quad?) , waarin een (voor mij noodzakelijke) kwijtscheldingen (van bepaalde jaarlijks terugkerende belastingen) is afgewezen geraakt..." omdat ik een voertuig op mijn naam zou bezitten volgens navraag bij de ..jawel: Onze Vrienden de (motorrijtuigen)belastingdienst. :yawn: En dus...mag ik " ff" gaan bewijzen, dat mijn hoopje uitelkaar gesleutelde Bashan...op het moment geen commerciiele waarde geniet...

Nou zal ik vast een andere topic moeten openen.. maar ik kom nu voor het eerst op deze website... :naugthy: (So Moderator: shoot me if I don't "get" your Rules straight here.. :oops:)

Here's my " issue" ; Ik "moet bewijzen" (middels een taxatie bij een "erkende autodealer" (voor een quad??) , hoeveel mijn "bolide" nog Waard is...( of dat ik het ding ab-so-luut (om "Medische Redenen" --> mijn handicap dus) niet meegerekend mag worden als vermogen" (moet ik weer..jawel.."een gehandicaptenkaart voor overleggen" (bij nakijken hoe ik daar nou weer aan komen moet: zo'n hondertje of twee bij elkaar).

Aan mij dus...om een "erkend taxatierapport" te gaan regelen (binnen 8 dagen nog :sick: ) ,zodat me weer een paar honderd euri bespaard kan blijven in da pocket (zwaar jaar gehad...en de Bashan niet van de hand kunnen doen..omdat ie elders gestald stond..het te ver kachelen was voor me met de scootmobiel, en ik er niet aan klussen kon zonder poen, zodat ik het ding (in geval van fin. Nood) nog 'n beetje voor een " redelijke" prijs vn de hand kon doen)

Ik sta dus eventjes met mijn (kromme) ru tegen het spreekwoordelijke muurtje...want ik woon net pas in een nieuwe gemeente, ken er amper mensen die me (kunnen) helpen om die Bashan "naar een erkend autobedrijf" (die ook quads taxeren mag) te brengen, waar ik (veur nie al te veul doekoes) dat vermaledijde taxatierapport kan opvragen...zodat ik dat " heerlijk" stroperig bureaucratische overheidsapparaat om te oren kan meppen dat ze mijn Bashan niet als een Gouden Koets moeten inschalen...maar als " een hoop oud ijzer met wat losse onderdelen".

Wie hier...weet een (betaalbaar) taxateur van Bashan-Quads?

Kan ik die maandag als de wiedeweerga bellen...of ie me uit de brand kanhelpen...anders zie ik geen mogelijkheid meer..dan mijn kenteken bij de RDW in te leveren, en het " vnmijn naam" af te laten schrijven (nee..ik "heb" niemand..aan wie ik ff binnen een week de Bashan verpatsen kan..en zeker niet..voor een " oud ijzer" prijs. )

Ik had gehoopt mijn Bashan op te kunnen knappen 'n paar jaar geleden..(zodat ik "ooit" niet meer als een ouwe *piep* op de " ouweknakkers"scootmobiel hoef rond te schuiven als en Benidorm B*st*rd :-))) (12 km per uur maximal toegestaan in mijn (nieuwe) gemeente...*Komaan.. leg me dan meteen maar bij het Oud Vuil... :roll: )

liefst wil ik minne Bashn weer rollin' krijgen...maar als ik telkens (fin.) geaderlaat wordt door mijn nieuwe gemeente...dan kan ik dat wel Shaken.

Wie oh Wie...kan mij van tips voorzien?

Thanx, Folks! (and Moderator, om niet mijn bericht meteen te deleten omdat ie " te lang is"..of in een andere topic gezet had moeten worden..(ik ben geen forum-ervaringsdeskundige...)
Arnoutdeboer
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 dec 2015 17:50

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: laat ik me even oorstellen...en mag ik meteen om tips vragen

Berichtdoor DexterXL » 07 dec 2015 13:00

Tsjaa, welkom bij het bureaucratische NL, waar iedere ambtenaar zich
achter regeltjes probeert te verschuilen, uiteraard de zeldzame exemplaren
die wel willen meedenken uitgezonderd.

Ik denk dat je eerst boven water moet hebben wat die instantie verstaat
onder een taxatierapport.... is dat gewoon een autobedrijf die een briefje
print met de huidige waarde?? of via een offieciele taxateur?

Vervolgens ga je met die wetenschap opzoek naar de juiste persoon dicht
bij jouw in de buurt, leg je je probleem voor en vraag je of ze je kunnen
helpen.

Overigens kan hij nooit meer waard zijn dan de huidige nieuwwaarde,
welke volgens alg-moto.nl nu op €1295,- voor 1 zonder kenteken, dus
kan hij nooit meer waard zijn dan dat...

Dus helaas geen direct antwoord, maar wel hopelijk een stap verder
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: laat ik me even oorstellen...en mag ik meteen om tips vragen

Berichtdoor dimpower » 07 dec 2015 18:15

Welkom op CQF.
En zoals Dennis hierboven zegt is het beter van eerst volledige duidelijkheid te bekomen over die taxatie.
:crazy: nog een geluk dat zoiets in België niet bestaat.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: laat ik me even oorstellen...en mag ik meteen om tips vragen

Berichtdoor Arnoutdeboer » 13 dec 2015 21:37

DexterXL schreef:Tsjaa, welkom bij het bureaucratische NL, waar iedere ambtenaar zich
achter regeltjes probeert te verschuilen, uiteraard de zeldzame exemplaren
die wel willen meedenken uitgezonderd. breek me de bek niet open... Mijn vriendin heeft de afgelopen twee jaar flink moeten praten/schrijven als brugman(voor andere zaken) , om een hóóp gemieren**k te moeten hebben afwenden...valt niet mee om én m'n toenemende handicap te moeten zien te dragen, als ook alle bureaucratie in een (nieuwe) gemeente..*pfff*

Ik denk dat je eerst boven water moet hebben wat die instantie verstaat
onder een taxatierapport.... is dat gewoon een autobedrijf die een briefje
print met de huidige waarde?? of via een offieciele taxateur? ik zal ze daar morgen es voor bellen

Vervolgens ga je met die wetenschap opzoek naar de juiste persoon zou niet weten wie..maar ik ga wel even googlen dicht
bij jouw in de buurt, leg je je probleem voor en vraag je of ze je kunnen
helpen. mijn ouweheer heeft al geopperd gewoon het kenteken gewoon in te leveren/af te melden bij de RDW..over een paar jaar weer wat geld erin te stoppen, laten (her)keuren etc. En dan er weer mee te rijden (of de onderdelen verpatsen en *Doei* met de bashan

Overigens kan hij nooit meer waard zijn dan de huidige nieuwwaarde,
welke volgens alg-moto.nl nu op €1295,- voor 1 zonder kenteken, dus
kan hij nooit meer waard zijn dan dat... ik heb er "maar" €800 voor neergeteld drie jaar geleden..staat nu al dik twee jaar in onderdelen in een (verwarmde) schuur.

Dus helaas geen direct antwoord, maar wel hopelijk een stap verder

toch bedankt voor de feedback! (Al lees ik 'm nu pas..had niet verwacht antwoord te krijgen, en anders een berichtje in mijn gmailbox, dát er gereageerd was...blijkbaar wordt dat niet doorgestuurd :-p .
Arnoutdeboer
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 dec 2015 17:50

Re: laat ik me even oorstellen...en mag ik meteen om tips vragen

Berichtdoor admin » 13 dec 2015 21:51

Om een emailbericht te ontvangen bij reacties in desbetreffend topic, moet je bovenaan het topic op abonneer onderwerp klikken :thumbup:
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: laat ik me even oorstellen...en mag ik meteen om tips vragen

Berichtdoor Arnoutdeboer » 14 dec 2015 10:02

admin schreef:Om een emailbericht te ontvangen bij reacties in desbetreffend topic, moet je bovenaan het topic op abonneer onderwerp klikken :thumbup:



ok...zojuist gedaan! Thanx for the tip, o Mighty Quadfather :lol:

p.s. Ik overweeg het kenteken van mijn naam af te donderen, door mijn kentekenregistratie in te leveren bij de RDW... (Zodat ik volgend jaar bij al dat kwijtscheldingsgeneuzel bij allerlei instanties mijn "voertuigbezit" niet meer hoef te verantwoorden (voor dit jaar heeft het al geen zin meer, ben ik bang..de Overheid heeft me klem, ik zal vast moeten betalen, ook al heb ik wederom bezwaar aangemaakt.)

Wat is wijsheid...de quad nog verkocht zien te raken mét kenteken..of 'm (zonder kenteken) de komende tijd in onderdelen maar verkocht zien te krijgen? Ik heb geen idee wat nog een béétje opleveren zou. (Ik ben deze quad toch impulsief aangegaan destijds, omdat ik geen recht had op een scootmobiel (in die andere gemeente), en het ding van iemand had overgenomen. Ik heb gewoonweg geen zin in "gezeik" meer om die Bashan...eraan klussen gaat niet meer..en ermee rijden ook niet (rijbewijs is verlopen..en omdat het een "speciaal rijbewijs" is...kost het me weer klauwen met geld om me weer herkeurd te krijgen...en die pas weer verlengd te krijgen. Zinloos.


. Ik kijk wel ff wat het beste is om te doen..
Arnoutdeboer
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 dec 2015 17:50

Re: laat ik me even oorstellen...en mag ik meteen om tips vragen

Berichtdoor DexterXL » 19 dec 2015 14:11

Als ik zo je antwoorden lees, lees ik heel zwart/wit:

Quad is rijdbaar, en staat geschorst
Rijbewijs is verlopen, en kost enorm veel om weer te mogen rijden

Dus heel lullig gezegd, de kans dat jij erop gaat rijden is zeer klein tot
nihil, dus hangt verkoop van de quad sterk in de lucht, sleutelen gaat niet
meer, dus in onderdelen verkopen zal dan ook lastig worden.

Houd je maar 1 ding over, gelijk in zijn geheel in de verkoop, wie weet
zitten er hier een paar die interesse hebben, hier te koop aan bieden kost
niets, MP kost geld, anders houd je Speurders en 2eHands over als
verkoopsites die gratis adverteren aanbieden.

Misschien komt dit bot over, maar dat is gebaseerd op wat jij tussen de
regels door laat blijken ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe


Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten