Bashan rijder erbij

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Bashan rijder erbij

Berichtdoor Apke » 11 aug 2015 15:20

Hoi collega Quad rijders, ik zal me even voorstellen.
Meestal luister ik naar de naam Apke, Ap of Appie en ik woon in Huissen (tussen Arnhem en Nijmegen).

Twee maanden geleden kocht ik mijn eerste Quad, een Dinli 601, 100cc automaat. Leuk ding, maar met 50 a 55 km/h niet helemaal zoals ik wilde. Ik heb er dagelijks woon- werkverkeer mee gereden (10 km heen en terug net zo lang ;) ). Starten, lopen en via de binnenwegen naar het werk. Het vervelende was dat ik me op een 80 km weg een beetje als een invalide voelde. Het ding reed niet harder en ik hield het verkeer op.
Voor de liefhebbers, hij staat op marktplaats.

Gisteren een Bashan BS7 200cc uit 2007 gekocht met 900 !!! kilometer op de teller. Liep alleen stationair op de choke (bijna helemaal dicht .... ehh choke open .... nou ja, maximaal choke dus). Gisteravond de carburateur er onderuit gehaald, helemaal uit elkaar gehaald, schoongespoeld, met perslucht schoongeblazen en er weer onder. Helaas niet helemaal goed dus vanmorgen nogmaals en Yes, loopt stationair. :P

Goed, ik heb de quad gekocht voor woon- werkverkeer en om wat in de buurt te rijden zoals op vrijdag naar de duikschool in Westervoort waar ik één van de instructeurs ben. Duiken is één van mijn hobbies en de andere is Land Rovers, eejjj die quad komt niet zomaar, zie je mij op een (Holleder scooter rijden haha). Ik heb twee Land Rovers, een oldtimer die ik aan het opknappen ben en nog een Discovery uit 2000 die momenteel geschorst is.
Als het echt slecht weer wordt gaat de Discovery uit de schorsing en de quad op stal. Dankzij de Land Rovers ben ik gewend om te sleutelen en heb ik aardig wat technische kennis en gereedschap.

OK, de Bashan heeft het eerste stukje onderhoud al gehad en ik heb het lef gehad om op tereinbanden (tractor profiel) 90 te rijden. Binnenkort maar eens wegbanden er op en verder met onderhoud.
De Quad heeft lang stil gestaan dus er zal wel het één en ander naar boven komen denk ik. Misschien nog één ding, ik zwaai naar andere quad rijders (sorry ben ik vanuit de Land Rover gewend), als je dus een zwaaiende quad rijder ziet in de omgeving Arnhem Nijmegen ..... :wave:
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

(Ralph Waldo Emerson)
Apke
50cc
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 10 aug 2015 20:21

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan rijder erbij

Berichtdoor Firehuntah » 11 aug 2015 18:46

Welkom Apke!

Veel plezier hier en met je Bashan. ;) Leuke hobby heb je ook met de Land Rovers, zijn mooie dingen. :thumbup:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Bashan rijder erbij

Berichtdoor WILD WILLIE » 11 aug 2015 22:44

welkom veel plezier hier op cqf
make love not war
WILD WILLIE
300cc
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 06 aug 2013 22:19
Woonplaats: Boskoop

Re: Bashan rijder erbij

Berichtdoor spiderpig » 12 aug 2015 10:29

Welkom Apke ,

:-))) Frank.
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: Bashan rijder erbij

Berichtdoor dimpower » 12 aug 2015 20:29

Welkom op cqf ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)


Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten