JW412 / Jinling JLA-21B

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: JW412 / Jinling JLA-21B

Berichtdoor JW412 » 03 maart 2016 14:36

Update: De katalysator zat er los in! Helemaal doorgeschoten tot bijna het eind van de pijp. Zelf in de demper kwam ik nog wat stukjes tegen. Hij loopt nu een stuk beter en maakt een mooi geluidje! Knalt ook lekker en soms zie je vlammen.

Veder heb ik er een alarm opgezet en nieuwe handvatten, velglint en LED ventieldoppen (voor de fun) bestelt. Alles gekocht via Ebay: Alarm, handvaten, velglint en ventieldopjes.

Binnenkort ga ik de Toyo Proxes 195-45-14 er op zetten. De quad zoekt nogal en het stuur trilt. De originele banden staan bol en zijn hier en daar wat versleten. Meteen ook even netjes uitlijnen en uitbalanceren. Als het nodig is vervang ik daarna ook de achterbanden.

Verdere plannen zijn:
- Achter tandwiel vervangen voor een 28T
- Tuning bobine van ALG
- Tuning CDI - geen idee welke
- Irridium bougie
- Carburateur - geen idee welke, lees veel over een 32 of Koso 34
- Luchtfilter - geen idee welke

Ik heb het liefst ook een ander kleurtje en handkappen, maar dat wordt wel veel werk... Beter om dan een keer een wat zwaardere en mooiere quad te kopen. USB aansluiting en telefoonhouder zou ook fijn zijn voor navigatie. Zal binnenkort even foto's maken en kijken wat zijn top is. Suggesties zijn ook welkom!
"Hoe harder, hoe beter" -JW412
Avatar gebruiker
JW412
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 aug 2015 09:32
Woonplaats: Oss

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JW412 / Jinling JLA-21B

Berichtdoor dimpower » 03 maart 2016 16:44

Tuning cdi werkt geen bal op de jla.ik zou ook niet weten waarom je deze wil plaatsen.
Het enige wat je daar mee bekomt is dat je een hoger toeretalbereik hebt.voor de jla bestaat er geen die nog hoger gaat dan de standaard.
De loncinblokjes draaien standaard al 11500 toeren.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JW412 / Jinling JLA-21B

Berichtdoor PROmotorsport » 03 maart 2016 18:57

Hoi

Tunings bobine en cdi heeft geen zin ..
( Staat leuk )

Open voorpijp en 34 mm carb .=ok
25 tands achter ( bij niet teveel lichaamsgewicht )

Verder is dat het wel zo'n beetje. .

Succes !!

Gr Ramon
Avatar gebruiker
PROmotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 21 okt 2013 21:29
Woonplaats: Woerden

Re: JW412 / Jinling JLA-21B

Berichtdoor dimpower » 03 maart 2016 19:26

28 tand is ideaal.ik heb alle mogelijke combinaties in de loop der jaren uitgetest.
combinatie 12/28 geeft het beste resultaat wat trekkracht en top betreft.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JW412 / Jinling JLA-21B

Berichtdoor Z@@lo » 03 maart 2016 20:02

:stupid:

goed afstellen help heel veel. maar als de inlaat van je quad 30mm is... heeft een 34mm carb dan wel nut?
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: JW412 / Jinling JLA-21B

Berichtdoor dimpower » 03 maart 2016 21:16

Nope :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JW412 / Jinling JLA-21B

Berichtdoor PROmotorsport » 03 maart 2016 22:08

Nou dan moeten jullie maar eens een keer komen proefrijden op een jinling die ik in de showroom heb staan waar een 25t en een 34 mm op zit ..

Echt wel dat hij met mijn gewicht (100kg)
gewoon 106 loopt

Er zitten tussen die fake koso.s ook een hoop
slechte imitatie tussen ..

Gr Ramon
Avatar gebruiker
PROmotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 21 okt 2013 21:29
Woonplaats: Woerden

Re: JW412 / Jinling JLA-21B

Berichtdoor JW412 » 03 maart 2016 22:54

Bedankt voor de reacties! Ik ben wel handig, maar zoals jullie al merken geen monteur haha. Wat bedoel je met open voorpijp PMS? Maatje van mij zet alles in elkaar, hij is automonteur.

De CDI en bobine las ik verschillende dingen over, maar laat ik bij deze achterwege. Als het toch geen nut heeft is het weggegooid geld...

Tandwiel en bougie wel bestellen dus? Voorbanden zijn onderweg! Carburateur wacht ik nog even mee, zal het ook is met m'n maatje over hebben. Dat gedeelte over de inlaat begrijp ik ook niet echt haha. Maar neem aan dat daar ook onderdelen voor zijn om alles passend te maken? Luchtfilter ben ik nog niet tegengekomen...
"Hoe harder, hoe beter" -JW412
Avatar gebruiker
JW412
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 aug 2015 09:32
Woonplaats: Oss

Re: JW412 / Jinling JLA-21B

Berichtdoor dimpower » 05 maart 2016 08:26

PROmotorsport schreef:Nou dan moeten jullie maar eens een keer komen proefrijden op een jinling die ik in de showroom heb staan waar een 25t en een 34 mm op zit ..

Echt wel dat hij met mijn gewicht (100kg)
gewoon 106 loopt

Er zitten tussen die fake koso.s ook een hoop
slechte imitatie tussen ..

Gr Ramon

Wel Ramon,dan gaan we eens heel eerlijk volledig open kaart spelen.de Jinling in je showroom heeft dan misschien een 34mm carb opzitten maar de betere prestaties zullen niet aan die 34mm liggen maar gewoon aan het feit dat die carb beter van kwaliteit is en mooier fine te tunen is.als ik jou laat ademen door een rietje van 5mm maar ik zet op dat rietje een trechter van een halve meter diameter zal jij daarom niet beter kunnen ademen want de hoeveelheid lucht die je binnenkrijgt is exact hetzelfde zolang de lucht op het einde nog steeds door die 5mm moet.dus mijn stelling is dat een betere kwalitatieve carb plaatsen wel nut heeft maar staar je niet blind op de diameter zolang deze niet kleiner is dan standaard.ik had op mijn standaardblokje steeds de originele carb met andere tandwielen en ik haalde een top van 117 op gps.dat kunnen verschillende mensen beamen dat ik geen fabeltje vertel.het heeft allemaal met afstelling,finetunen en een grote portie geluk te maken.en heel veel tijd insteken.btw ik weeg ook 100kg+ :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JW412 / Jinling JLA-21B

Berichtdoor nimda » 10 maart 2016 17:12

PROmotorsport schreef:....Echt wel dat hij met mijn gewicht (100kg)....

dimpower schreef:btw ik weeg ook 100kg+ :mrgreen:

Vrouwen scheppen op door 't gewicht af te ronden naar beneden. Mannen scheppen niet op... Die zetten er gewoon een plusje achter :lol: :lol:

.
Avatar gebruiker
nimda
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 01 apr 2011 06:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten