Mijn Bashan 300cc..

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Mijn Bashan 300cc..

Berichtdoor Greenballs89 » 20 apr 2010 18:48

Hallo Allemaal,

Nadat ik eerst 3 maanden met een Bashi 200cc heb gereden heb ik mijzelf een 300cc'tje aangekocht..

Over het geheel wel best tevreden van, enkel de gekende probleempjes van Bashan. Ben zelf niet technisch aangelegd en ken niet zoveel van Quads algemeen. Gelieve hier rekening mee te houden aub :lol:

Heb deze quad vorige zondag tweedehands aangekocht met 750 km op de teller. Quad heeft ongeveer een jaar stilgestaan. Heb er gisteren en vandaag al wat mee gereden maar heb toch nog een paar opmerkingen.

* Bashan heeft wat problemen met stationair draaien. Motor ronkt altijd klein beetje minder en minder tot hij uiteindelijk stilvalt.
* Bij snelheid van meer dan 65km/u beginnen de voorste wielen te stotteren op de weg. En het is niet het -wegzoeken van de quad- zoals ze dit nogal eens durven noemen. Een vriend van mij heeft dezelfde en die trilt stukken minder als die van mij..
* Als ik rem tot volledige stilstand dan hoor je de remmen kraken/piepen.

Zoals ik dus al zei, een vriend van mij heeft net dezelfde en heeft deze probleempjes niet.. Als iemand mij kan verderhelpen aub!??

Thnks
Greenballs89
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 20 apr 2010 18:32

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Mijn Bashan 300cc..

Berichtdoor bashanboy » 20 apr 2010 19:49

welkom op het forum!

stationair: de stationair schroef iets verder uit draaien.

stuiteren van de wielen: laten uitbalanceren.

remmen: keer met remmenreiniger over heen gaan.

zo goed? :)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Mijn Bashan 300cc..

Berichtdoor Greenballs89 » 20 apr 2010 20:00

Danku..

Als het allemaal werkt dan is dat voor mij goed :lol: ..

Ben al eens aan't zoeken geweest achter de stationair-schroef van een bashan 300cc.. Kan je mij vertellen waar ik die juist kan vinden?

Thnks
Greenballs89
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 20 apr 2010 18:32

Re: Mijn Bashan 300cc..

Berichtdoor EnginePower » 20 apr 2010 20:08

Greenballs89 schreef:Danku..

Als het allemaal werkt dan is dat voor mij goed :lol: ..

Ben al eens aan't zoeken geweest achter de stationair-schroef van een bashan 300cc.. Kan je mij vertellen waar ik die juist kan vinden?

Thnks


Hallo,

Je stationair schroef zit op de carburateur, aan de zijkant. Meestal is dit een schroef met een veer eromheen. indraaien is hoger stationair toerental , uitdraaien is lager stationair toerental. Eerst even de motor beetje warm laten draaien , dan choke eraf en dan effe afstellen. Dan gaat dat het beste. Als de motor koud is moet je hem starten met een beetje gas (Als de choke erop staat) en even aan de gang houden tot hij warm is. Dan kan je choke erafzetten en dan loopt hij mooi rustig.

Groetjes Camiel
When Engines Are Gone, The world Dies!
EnginePower
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 08 apr 2010 19:10

Re: Mijn Bashan 300cc..

Berichtdoor pieteratv » 28 apr 2010 14:38

Het stuiteren van je wielen komt omdat je quad een jaar heeft stil gestaan, er zitten nu waarschijnlijk platte kanten op je band, na een jaar is dit lastig eruit te halen, misschien de banden op laten warmen in de zon en harder oppompen.
Avatar gebruiker
pieteratv
350cc
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 28 okt 2009 12:32
Woonplaats: Brabant


Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten