Eventjes voorstellen!

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Eventjes voorstellen!

Berichtdoor Renzo1990 » 03 feb 2015 02:26

Hallo allemaal,

Renzo hier, 24 uit Limburg.

Heel officieel hoor ik natuurlijk erbij te zetten welke quad ik heb, echter is dat nog niet het geval, maar zou ik wel hulp kunnen gebruiken natuurlijk.

Komende woensdag of donderdag, ga ik kijken naar een Shineray Stixe 250cc, voor een onwijs mooi prijsje. De huidige eigenaar is ( hoe ik het hoorde aan de telefoon ) een redelijk oudere man, en heeft nooit gecrosst ( naar eigen zeggen ) en de quad alleen voor weggebruik gehad.

Nou wil ik deze voor die prijs natuurlijk niet laten schieten, echter wordt het mijn eerste.. En dan is het natuurlijk handig om wat tips van jullie ervaren ''Quadbazen'' te kunnen krijgen over waar ik wel echt even op moet letten e.d. als ik de quad komende week ga bekijken en testrijden.

Mocht ik naar aanleiding van jullie tips de quad kopen, dan gooi ik zsm een foto erop! Nu durf ik de advertentie nog niet erop te zetten, wie weet gaat iemand 'm snel kopen :P

Groetjes!
TEAM GNARKILL!
Avatar gebruiker
Renzo1990
250cc
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 31 jan 2015 12:51

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Eventjes voorstellen!

Berichtdoor spides89 » 03 feb 2015 10:10

Welkom! In dit topic kun je zoal zien wat je aan een standaard quad kunt verbeteren:

viewtopic.php?f=6&t=169

Verder gewoon even goed kijken naar:

- Roest.
- Lekkages.
- Of de quad enigszins recht is.
- Mocht de eigenaar zeggen dat hij er mee getoerd heeft, check dan even
of er goede bandjes omheen liggen. De standaard bandjes zijn namelijk bijzonder ruk.

Gebruik verder even de zoekfunctie van dit forum. Deze vraag wordt namelijk erg vaak gesteld. :)
spides89
300cc
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 15 apr 2010 10:45

Re: Eventjes voorstellen!

Berichtdoor Renzo1990 » 03 feb 2015 12:54

Thanks!

Enorm veel informatie inderdaad te vinden, echter wordt dit even kijken hoe en wat, aangezien er echt enorm veel pagina's tevoorschijn komen als ik iets opzoek haha.

Kan je me wel misschien stiekem hier vertellen hoe de orginele banden heten, of hoe ik kan zien of het de orginele zijn of niet :o
TEAM GNARKILL!
Avatar gebruiker
Renzo1990
250cc
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 31 jan 2015 12:51

Re: Eventjes voorstellen!

Berichtdoor dimpower » 03 feb 2015 18:07

Welkom op cqf ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Eventjes voorstellen!

Berichtdoor Firehuntah » 03 feb 2015 23:35

Welkom Renzo!

Veel plezier hier en succes met de zoektocht naar een geschikte quad. :) Goed kijken of er ergens speling zit of scheurtjes in het frame, of het blok goed loopt en natuurlijk even testrijden.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Eventjes voorstellen!

Berichtdoor Renzo1990 » 04 feb 2015 00:55

Thanks peeps!

Donderdagochtend om 11 uur ga ik kijken en proefrijden ( ook even doorlaten natuurlijk ) om te kijken of het beestje goed is, dus daarna horen en zien jullie meer ervan!
TEAM GNARKILL!
Avatar gebruiker
Renzo1990
250cc
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 31 jan 2015 12:51

Re: Eventjes voorstellen!

Berichtdoor spides89 » 05 feb 2015 08:54

Renzo,

Ik weet zo niet welk merk de chinezen banden zijn. Maar je herkend ze vaak doordat ze knetterhard zijn en cross profiel hebben. De betere merken zijn zoal:

Sun-F (ietsje beter)
Toyo (veel beter maar ook behoorlijk duurder)

En zo verder...
spides89
300cc
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 15 apr 2010 10:45

Re: Eventjes voorstellen!

Berichtdoor WILD WILLIE » 05 feb 2015 11:35

welkom op cqf. je vergeet Maxxis Spears voor de weg en de Maxxis RAZR voor off road, ook top banden en slijten minder hard dan de toyo.
ik heb ook Spears onder mijn Stixe en die bevallen prima.

let ook op de lasverbindingen van de achterste motor ophangpunten.
gtz Wild Willie
make love not war
WILD WILLIE
300cc
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 06 aug 2013 22:19
Woonplaats: Boskoop

Re: Eventjes voorstellen!

Berichtdoor dimpower » 05 feb 2015 11:42

die toyo's slijten ook niet hard.daarvoor wegen onze quadjes te weinig.of je zou continu burnouts moeten doen maar daarvoor hebben de meeste onder ons te weinig vermogen voor.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Eventjes voorstellen!

Berichtdoor Renzo1990 » 05 feb 2015 13:31

Heuuujj,

Even een update.

Ik ben gaan kijken ( Helaas niet gestart door lege accu dus straks terug als die is opgeladen ) Gelukkig is het voor mij maar 10 minuten rijden.

Banden die eronder zitten zijn van Innova, dus voor mij goedgekeurd!

Hij heeft inderdaad bijna al het werk wat aan een Shineray gebeuren moet zelf al gedaan, dus dat spaart mij weer een hele hoop, enige wat ik zo heb gezien is dat ik nog rubbers tussen het blok en frame moet zetten tegen het trillen, voor de rest heeft hij al enorm veel eraan gedaan!

Tevens krijg ik er een hele doos extra spullen en onderdelen bij, van racing/tuning cdi, bougie's, veren, en vanalles en nog wat.
TEAM GNARKILL!
Avatar gebruiker
Renzo1990
250cc
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 31 jan 2015 12:51

Volgende

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten