Hey hoi

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Hey hoi

Berichtdoor Strooyer » 04 jan 2015 19:07

Naam Ronald
37 jaar

Ben werkzaam in de autoschade herstel.

quad, Acxa Sport edition

Vorig week werd ik gebeld door de oom van m'n vrouw of ik belang had bij een quad die het niet meer deed, hij wou er geen geld meer aan uitgeven en zou een nieuwe kopen( voor de kleinkinderen) ja zeker wel was mijn antwoord, met de gedachte die krijg ik wel weer aan de praat.
Na wat zoekwerk, het probleem gevonden, de zuiger zat vast in de drijfstang, de piston pen kreeg ik er bijna niet uit. Waarschijnlijk heeft de motor met te weinig olie gelopen.
Maar dit wat niet he enigste probleem, er was flink met de bedrading geknoeid en er zat een extra startknop op gemonteerd.

Omdat ik de rest van de motor ook niet vertrouwde heb ik zaterdag een andere opgehaald in Smilde, er zat een 110 cc op en heb er nu een 125 cc op. De bedrading wat aangepast en wat verschillende dingen gelast aan het frame, waaronder een verstevigings framepje onder de achterspatborden en de voetsteunen.

inmiddels loopt het zaakje weer, maar nog niet 100%, er moet nog een luchtfilter aan de carburateur en zo ook het starten moet verder opgelost worden,dit kan nu zelfs zonder sleutel.

Al met al een leuke quad, maar gaat t.z.t. wel weer in de verkoop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Avatar gebruiker
Strooyer
100cc
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 02 jan 2015 21:02
Woonplaats: Stiens

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Hey hoi

Berichtdoor dimpower » 04 jan 2015 22:34

Welkom op CQF ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Hey hoi

Berichtdoor Fabianw87 » 05 jan 2015 10:11

welkom, mooi opgelost die versteviging (altijd goed) die kappen zijn wel ingekort of niet? ziet er apart uit word wat als je door de regen gaat rijden :lol: veel sleutel plezier
Fabianw87
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 07 feb 2014 15:56

Re: Hey hoi

Berichtdoor Strooyer » 05 jan 2015 17:47

Het ziet er wat vertekend uit, maar ze zijn niet verzaagd.

Vanavond de rest van de kappen even maken er ziet hier en daar een scheur, voor dat het er straks afbreekt.

Wil ook nog iets aan het getril doen, de motor zit aan het frame gebout, wat het getril veroorzaakt.
Heb nog wel een oude autoband liggen, denk dat ik hier een stuk uit zaag en tussen het blok en het frame zet. Zal niet de wereld helpen maar alles is meegenomen.
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Avatar gebruiker
Strooyer
100cc
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 02 jan 2015 21:02
Woonplaats: Stiens

Re: Hey hoi

Berichtdoor Strooyer » 28 jan 2015 21:21

Vandaag de quad verkocht, beetje er bij en gelijk een andere terug gekocht.

Bashan 200
Klein beetje werk hier en daar

Fotos heb ik nog niet

Nu nog rood, maar ga de kappen spuiten

Mat wit ( frozen white van Ford ) met bordeaux rood
Het bordeaux rode wordt dan geprint ( water transfare printen)

Dit heb ik ook op motor onderdelen van onze auto.
Echt van alles is mogelijk.
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Avatar gebruiker
Strooyer
100cc
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 02 jan 2015 21:02
Woonplaats: Stiens


Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten