Goedendag allen , met een af- en ophaal Chinees!.

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Goedendag allen , met een af- en ophaal Chinees!.

Berichtdoor Lequaan » 10 aug 2019 17:10

Ik ben Ray en heb net mijn Chinees opgehaald.
Een HAILI SP350J, dus 349 cc met slechts 211 km op de teller.

Ik heb m in 's-Gravenzande opgehaald en ik ben blij dat ik nu thuis ben.
Wat rijdt dat ding kl..e zeg, ook de wind is niet bevorderlijk, maar zoeken als een gek.
Motorisch loopt het wel goed, mag wat rapper optrekken, .maar ga wel wat experimenteren met verschillende carbs.
Heb een 34 mm immi schuifcarb liggen en ook nog 36 en 40 CV carbs.
Alleen een andere inlaat nog, kan van alu maken.

Een Chinees, waarom in hemelsnaam? Omdat ze er vet uitzien, dikke/brede, lage en verlengde quad ziet er veel haver uit dan de standaard A merk quads.
Dat is het en dat de kwaliteit veel minder is, is minder, maar dat weet je als je een Chinees aanschaft.
Daarom is het ook wel vervelend, dat je een soort van, op je hoede moet blijven voor wat er kan gebeuren.
Ik ben het forum al een tijdje aan't volgen, ideeën opdoen en vooral de rijeigenschappen verbeteren, want die is nu héél slecht.
Ik probeerde 1 hand van het stuur te halen om mijn vizier omhoog te doen, lag bijna in de berm.
Ik vond het eng rijden, zenuwachtig sturen en ook op rechte wegen zoeken. Is net alsof je met de auto op een tram/trein rails rijdt .
Lequaan
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 16 jul 2019 23:38

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Goedendag allen , met een af- en ophaal Chinees!.

Berichtdoor Lequaan » 11 aug 2019 15:16

Ik heb geprobeerd wat foto's te plaatsen met mijn mobiel, maar zijn te groot en krijg ze niet kleiner.

Ik heb de quad op het oog wat uit proberen te lijnen en de bandenspanning wat laten zakken, zijn nog de originele 235/30-14 .
Ik heb 2 weken terug een set velgen met nieuwe banden, althans voor, aangeschaft en hoop dat deze beter rijden.
Achter is 270/30-14 voor is een hogere band, 185/55-14. Ga ik wel veranderen, maar het geld is nu ff op :think:

Het is een 350 cc met 5 versnellingen, moet m nog inrijden, dus geen hoge toeren.
Ik trek wel vlot op, als de motor warm is.
De 1e en 2e versnelling is erg kort, 3e al iets langer, ik weet dus niet of het raadzaam is om de tandwiel verhouding te veranderen, want ik wil dat de quad sneller word. De top vind ik niet belangrijk, als hij de 100 haalt ben ik tevreden.
Verder heb ik de, ik noem ze "struisvogel vleugeltjes" eraf gehaald, omdat ik het niet mooi vind. Ik wil gewoon spatborden over de wielen.
Ik zit nu nog met een zooi gaten in de kap waar die vleugeltjes hebben gezeten, maar dat stuk zaag ik er ook af.
Ik ben nog meer van plan, maar dat komt laterrrr.
Lequaan
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 16 jul 2019 23:38

Re: Goedendag allen , met een af- en ophaal Chinees!.

Berichtdoor Lequaan » 12 aug 2019 08:12

Uuhh heeft 6 versnellingen ;)
Lequaan
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 16 jul 2019 23:38

Re: Goedendag allen , met een af- en ophaal Chinees!.

Berichtdoor Lequaan » 17 aug 2019 14:04

Hey mede Quad rijders/liefhebbers/fans :wave:
Ik ben vergeten te melden dat ik uit omgeving Wateringen woon, dit mijn eerste quad is en mijn leeftijd :think: pfff 55 jaar.
De quad is voor mij een alternatief ipv een motorfiets, welke ik door fysieke redenen niet kan rijden. Rijden gaat wel maar het probleem ook ontstaat juist als ik moet stoppen :lolno:
Ik kwam er al achter dat er een aantal zaken niet zo goed bevestigd zijn/waren en dat er een defecte brandstofmeter op zit, heb ik helaas ook al ondervonden. Waar? bij de drive-in van MacDonalds iets na middernacht. Natuurlijk geen pomp in de buurt open, toen de ANWB maar gebeld. 1½ uur moeten wachten, idioot klein tankje op dat ding.
Heb gelukkig een aluminium tank liggen, welke onder de buddyseat gemonteerd kan worden.
Heb ik overgenomen van iemand die m zelf gemaakt heeft, incl flotter.

Heeft iemand wel eens zelf een tank gemaakt van glasvezel en epoxyhars?
Lequaan
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 16 jul 2019 23:38


Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten