bashan 200 cc kopen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

bashan 200 cc kopen

Berichtdoor marcel » 20 mei 2010 20:15

hallo

ik ben van plan een bashan quad te kopen met autokenteken. nu heb ik al wat op het forum zitten zoeken maar kan niet echt antw vinden op mijn vragen. hierbij de vragen.

is een bashan quad betrouwbaar? (uitmekaar trillen, vast zittende remmen?? speling)

hoeveel km kun je er mee rijden ongeveer. 1000, 10.000??

hoe zijn neppe bashan quads te herkennen.
marcel
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 20 mei 2010 19:54

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: bashan 200 cc kopen

Berichtdoor bashanboy » 20 mei 2010 20:18

trillen en remmen heb ik nog geen problemen mee.
speling wil er wel is op zitten maar dat is te verhelpen ;)
1000km zowiezo, mijn zit bijna 2000 op.
zijn te herkennen aan de goude veerpoot ophanging ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: bashan 200 cc kopen

Berichtdoor DenniZ » 20 mei 2010 21:39

Hoi Marcel,
Welkom op ons forum, stel je jezelf nog ff voor in Me and my quad (ook al heb je er nog geen een ;) )
Ik rij zelf op een BS7 die uit een andere fabriek komt dan de meeste Bashans en die worden vaak als echte aangeduid :silent:
Ze zijn te herkennen aan de geheel goudkleurige bovenkant van de schokdempers, de wit/creme kleurige achterbrug en nog wat kleine details zoals het hitteschildje op de uitlaatdemper.Meeste vervangingsonderdelen passen erop en soms met een kleine aanpassing.
Voor beide Bashan BS7 woks (bouwjaar 2008/2009)geldt hetzelfde, namelijk dat ze wat aandacht nodig hebben. Zeker als ze nog in originele staat zijn. De banden zijn gewoon slecht, niet rond en niet gebalanceerd. Speling op de A armen en achterbrug door gebruik van glijlagers in rubber en dat geeft snel speling. En zo zijn er nog een paar dingen die je hier op het forum kunt terugvinden, Bashanboy heeft daar een mooi lijstje van gemaakt:http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=6&t=169
Maar als je een beetje handig bent en er tijd in wilt steken, kun je er een mooie goed rijdbare quad van maken en zeker het motorblokje is super. Daar vind je weinig problemen over op dit forum.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: bashan 200 cc kopen

Berichtdoor spiderpig » 20 mei 2010 21:44

Helemaal mee eens , banden zijn slecht. Wij hebben ook nog de orginele. In het terrein geen probleem, maar op de weg , is het bijna niet te doen. Olie en water in het blok houden en hij is probleemloos.
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: bashan 200 cc kopen

Berichtdoor Chucky » 21 mei 2010 07:57

spiderpig schreef:Helemaal mee eens , banden zijn slecht. Wij hebben ook nog de orginele. In het terrein geen probleem, maar op de weg , is het bijna niet te doen. Olie en water in het blok houden en hij is probleemloos.


klopt helemaal
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35

Re: bashan 200 cc kopen

Berichtdoor marcel » 21 mei 2010 22:03

bedankt voor alle tips reacties :thumbup:

ik denk wel dat ik op zoek ga naar een bashan. maar zal me er nu eerst eens verder inverdiepen. ik las net al even de ''zwakke punten" van een bashan, enne tzijn er nog al wat. maargoed, sleutelen is mn hobby dus dat zal wel goedkomen. binnekort zal ik me wel even officieel voorstellen.

gr marcel
marcel
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 20 mei 2010 19:54

Re: bashan 200 cc kopen

Berichtdoor spiderpig » 21 mei 2010 22:41

Marcel, als sleutelen je hobby is, maar niet (te veel ) vrije tijd kost , is enn china quad,perfect. Je sleuteld als je wilt en het kost relatief weinig.
En ja, ook bij een Raptor gaat wat kapot. :roll:
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: bashan 200 cc kopen

Berichtdoor marcel » 22 mei 2010 12:57

http://link.marktplaats.nl/348868840 is dit een echte?? staat bij mij in de buurt.
marcel
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 20 mei 2010 19:54

Re: bashan 200 cc kopen

Berichtdoor fretje-pitbull » 22 mei 2010 13:30

agm is ook een goed merk hoor :thumbup:
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: bashan 200 cc kopen

Berichtdoor DenniZ » 22 mei 2010 13:45

AGM is voor zover ik weet een handelsnaam die op de produkten van Bashan worden geplakt. http://www.nl.asiangear.nl/Over%20ons
Degene op de marktplaatsadvertentie is een Bashan zonder de kenmerken die we al benoemd hebben en dus degene die bij Chongqing astronautic Bashan motorcycling manufacturing wordt geproduceerd. (http://www.chinabashan.com)
Staar je niet teveel blind op de echte of nepper,qua kwaliteit doen ze niet veel van elkaar onder en hebben dezelfde kinderziektes. Sleutelen aan deze woks moet je toch....
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort


Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten