Keuze kinderquad

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Keuze kinderquad

Berichtdoor Curbstoner » 26 aug 2015 16:16

Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een quadje voor mijn zoontje Dherben (3,5j going on 25..)
Maar er is zoveel keuze, en na al wat rond gelezen te hebben worden de keuzes alleen maar moeilijker.. Er zijn ook zo weinig reviews over te vinden.
Ik wil er ook geen bakken geld aan uitgeven dus leek me een chinaquad een toffe optie, maar zoek wel iets van zekere kwaiteit.. Niet dat ik bang ben van een beetje sleutelwerk, en ik ben ook geen uil op gebied van mecaniek/elektronica.. Maar het mag geen straatje zonder eind worden..
Ik kom veel "nitro" en "big foot" tegen, er zit ook een dealer vlak bij huis. (tss €370-€600)
Ik had zelf gedacht aan een 110cc modelleke, zo een beetje tegen de groei, want die klein mannen groeien als kolen.. En ik wil daar natuurlijk ook wel eens mee door den hof scheuren.
Nu, zou dit een goede keuze keuze zijn.. Of beter, wat zou een goede keuze zijn voor mij/ons.

Alvast merciekes voor de reacties.
Curbstoner
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 24 aug 2015 19:13

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Keuze kinderquad

Berichtdoor admin » 27 aug 2015 02:44

Kijk eens op de site van onze sponsor... Daar kun je wel info vinden :thumbup:
http://www.promotorsport.nl/61/22/Gebruikte%20quads/
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Keuze kinderquad

Berichtdoor dimpower » 27 aug 2015 06:04

Die dealer vlak bij uw deur blijf je beter bij weg.ik heb al een groot vermoeden welke deze is.jammer genoeg is deze bijna de enige dealer in België in Chinees (kinder)quads.maar vanwaar jij woont heb je eigenlijk vlug de grens overgestoken naar de noorderburen dus maak er eens een daguitstapje van en zoonlief zal een gat in de lucht springen ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Keuze kinderquad

Berichtdoor Curbstoner » 27 aug 2015 16:36

Nee niet echt de enige in de buurt, ik heb er ondertussen 1 op minder dan 1000m, 1 op 10km en nog enkele iets of wat verder.
Jij zegt daar wegblijven, heb je daar ook een reden om of een ervaring mee. Ik wil u wel geloven maar kritiek is snel gegeven.

Enige tips op wat ik vooral moet letten?

En hoe weet ik als ik over de grens ga ik daar wel betere kwaliteit ga vinden, welke zijn de betrouwbare winkels?

Woerden is ook niet bepaald bij de deur..
Laatst bijgewerkt door dimpower op 27 aug 2015 19:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: forumregel 8,onnodig quoten
Curbstoner
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 24 aug 2015 19:13

Re: Keuze kinderquad

Berichtdoor admin » 27 aug 2015 16:54

Als je via de website van onze sponsor naar de subpagina "kinderquads" gaat, zie je dat ze een samenwerkingsverband met http://www.unitedtrade.nl/ hebben op het gebied van kinderquads. Klik je op die pagina, dan kom je een heleboel te weten over kwaliteit van kinderquads en ook van bepaalde verkoopsites/shops. Kortom, niet naast de deur, maar wel een site met veel info.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Keuze kinderquad

Berichtdoor Curbstoner » 28 aug 2015 14:57

Dit is de tweede keer in 4 berichten dat ik doorverwezen word naar uw sponsor..
Ik dacht dat dit een forum was.. Geen reclamebureau..
Curbstoner
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 24 aug 2015 19:13

Re: Keuze kinderquad

Berichtdoor dimpower » 28 aug 2015 19:23

Unitedrade is geen sponsor van cqf!PMS is dat wel maar deze verkocht zelf geen kinderquads.nu hebben ze een bedrijf gevonden waarmee ze in zee zijn gegaan om aan de vraag te voldoen.dit is nu ook het eerste bedrijf die in ons opkomt waar je ruime keuze aan kinderquads hebt.
Dat ander bedrijf die dit ook aanbiedt maar hier niet bij naam wordt genoemd om de daarvoor algemeen gekende reden gaan we dus zeker niet aanbevelen omdat we weten hoe deze te werk gaat en welke belabberde(geen) service die geven.En zo dik zijn bedrijven die kinderquads verkopen niet gezaaid.Staat het bedrijf die hier aanbeveeld wordt je niet aan,ga dan gewoon elders.niemand verplicht je tot iets.
Ik vind het alleen heel vreemd dat je met een vraag komt,en wanneer er iemand jou een antwoordt op geeft je dan kritiek geeft omdat de enige sponsor van het forum aangeprezen wordt.hadden er meerdere sponsors geweest die ook aan uw vraag voldeden gingen deze ook vermeldt worden. Het forum heeft er geen enkel baat bij reclame te maken.dat moet het bedrijf in kwestie zelf maar doen via z'n advertorial.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Keuze kinderquad

Berichtdoor Curbstoner » 28 aug 2015 20:16

Dat is het net.. Ik kom met een vraag.. of beter enkele vragen..
En het antwoord is ofwel, "op de website van onze sponsor" of "via de website van onze sponsor.."
Sorry dat ik een beetje kritisch ben, maar punt is wel dat er 101 van zulke websites zijn, en beloven/zeggen allemaal hetzelfde, waarom is deze dan de enige betrouwbare?

"Blijf weg van uw plaatselijke dealer" OK.. Maar heb je ook daadwerkelijk slechte ervaringen , of is unitrade echt de enige dealer die dit soort betere kwaliteit quadjes aanbied?
Ik vraag me trouwens af hoe jij automatisch weet over welke dealer/dealers ik het heb.
En dan nog.. al eens naar reviews gezocht van unitrade? Daar lees ik even veel slechte ervaringen als goede. En ik ga niet eventjes 500km rijden als ik niet zeker ben.
Dus excuseer me als ik een beetje op mijn hoede ben. Zoals ik al zei is kritiek snel gegeven maar is het dan ook objectief onderbouwde kritiek of gewoon een algemene aanname..

Trouwens nog een punt.. quote website unitrade.
'WIST U DAT UNITED TRADE AAN BIJNA ALLE DEALERS IN NEDERLAND
KINDERQUADS,PITBIKES,DIRTBIKES EN MINIBIKES VERKOOPT.
DUS U HOEFT NIET VERDER TE ZOEKEN NAAR DE BESTE PRIJS.
U KOOPT NU VANUIT DE BRON !"
Lijkt me toch dat unitrade toch niet de enige is die deze uitzonderlijke chinese kwaliteit verkoopt..

Daarom vroeg ik naar tips, info, dingen waar ik zeker moet op letten..
Niet een of andere website, want die dingen staan op elke website op bijna exact dezelfde manier beschreven en aangeprezen, meteen ook de reden waarom ik uiteindelijk voor dit forum koos..
Maar tot hiertoe ook zonder succes..
Curbstoner
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 24 aug 2015 19:13

Re: Keuze kinderquad

Berichtdoor dimpower » 28 aug 2015 21:08

Wat de dealer dicht bij u in de buurt betreft is dit gewoon een vermoeden dat ik heb.ht kan zijn dat ik het mis heb maar dat doet er nu niet echt toe.wat jou zoektocht betreft naar kinderquad komen volgens mij allemaal van dezelfde invoerder.wat de kwaliteit betreft is en blijft het Chinees. Maar zo slecht is het niet.ik heb hier voor mijn zoon een miniquad 50cc staan.dat kan een volwassene van 70kg zonder problemen dragen.frame is zeker sterk.motorisch ook geen problemen.motortje wordt zowat overal in gebruikt. Waar je wel moet opletten is in die midiquad de frames.daar zitten wel exemplaren tussen met versterkte frames.naar deze moet je kijken.de gewone laat je links liggen.neem er ook eentje met 8 inch wiewielen.dat wijst meestal al naar de zwaardere uitvoering en je vindt ook makkelijker banden voor in de toekomst.
om terug te komen op een dealer,de quads zullen overal dezelfde zijn.zoek gewoon een dealer waarvan je hoort of weet dat die goede service gegeeft.jammer genoeg zijn er bedrijven die de quads zelfs nog niet goed afmonteren en toch zo afleveren.ik zou het niet willen meemaken dat mijn zoon of dochter aan het rijden is terwijl er gewoon een wiel afdraait bv.als je zelf nogal technisch bent is het misschien interessant om gewoon in krat te kopen en zelf in elkaar te steken.dan ben je zeker dat hij goed ineen zit.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Keuze kinderquad

Berichtdoor Curbstoner » 28 aug 2015 21:47

Nu dat is meer een antwoord dat ik op een forum zou verwachten, en een waar ik meer vertrouwen en geloofwaardigheid in vind dan een of ander linkje. Erg bedankt daarvoor.

Ik ga hier eerst in de buurt een beetje rondrijden, bekijken en inspecteren, als ik er dan nog niet uitkom zal ik misschien toch de kilometers eens doen en in nederland eens een kijkje komen nemen.

Het voordeel voor mij met de dealer in de buurt (echt bijna in de tuin..) is dat ik die makkelijk persoonlijk kan contacteren en/of lastigvallen/stalken als er echt iets serieus mis zou zijn. Het houdt hem mss ook wat tegen om eventuele loze beloftes of verkoopspraatjes te hebben wetende dat hij praktisch mijn buurman is..

In alle geval ga ik toch eerst op verschilende plaatsen mijn licht eens opsteken voor ik een aankoop doe.

Een vraagje toch nog, Dherben is nog maar een klein ventje, zou ik er beter aan doen een kleiner 50ccke te kopen of toch maar direct de 110/125cc. Natuurlijk is het geluid van zo'n 50cc 2taktje wel lekker en makkelijker om motorisch aan te werken. Maar ben wel een beetje bang dat het snel te klein gaat zijn, en ik wil er natuurlijk ook wel wat aan hebben, al gaat het plezier van de kleine hellraiser voor..
Curbstoner
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 24 aug 2015 19:13

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten