Originele Bashan onderdelen?

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Originele Bashan onderdelen?

Berichtdoor debeste95 » 23 jun 2015 22:44

Hier een hele berg met vragen, zou fijn zijn als dit allemaal verhelderd zou kunnen worden :D

Ik heb een Bashan 200S7, maar weet ik welke onderdelen origineel zijn? Quad heeft namelijk al vele eigenaren gehad en heb een hele berg tweedehands onderdelen meegekregen met de quad.

Heb onderste A-armen zwart en bovenste geel, achterbrug is volgens mij met die metalen stofhoes en vetnippel dus volgens mij ook vervangen door achterbrug met kogellagers? of betekent dat niks? Heb namelijk wel een achterbrug gekregen met kogellagers dus twijfel die erop te zetten als mijn huidige zo'n meukding is. En hoe weet ik wat de standaard velgen zijn? Heb wel standaard banden maar de velgen lijken niet exact op die van ALG. En welke vervangings-velgen van ALG zijn aangeraden? Die zilverkleurige? Staat namelijk niet veel uitleg bij.

En welke betaalbare bandjes zouden aangeraden zijn? Zit te twijfelen autovelgen te zoeken met de juiste steekmaat omdat autobanden sowieso niet gaan passen en ik erg gemakkelijk aan tweedehands autovelgen moet kunnen komen, en die zijn er ook wel in kleiner formaat lijkt me? Vind trekkracht toch wel erg hoog en top erg laag dus iets grotere banden zou dat ook wel mooi verhelpen.

Edit: Hoe weet ik trouwens welk tandwielkapje van ALG ik moet hebben? Heb geen idee welk type ik heb.
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Originele Bashan onderdelen?

Berichtdoor Z@@lo » 24 jun 2015 07:11

Kleur van de draagarmen zegt niet veel. Meestal uit de fabriek hebben ze een kleurtje zoals bij jou geel. Alg verkoopt ze alleen in het zwart dus vermoedelijk zijn de onderste al een keer vervangen.
Dat achterbrug verhaal kan ik niet veel mee. Normaal zitten er naald lagers in dus een met kogellagers is dan al gemodificeert.

Velgen van de bashan zijn bagger ook die van alg. Ik heb ze bij quadtuning besteld. Kosten ongeveer het zelfde maar zijn veel sterker.. banden is een geldzaak. Duurder is meestal beter. Die sunf banden zijn bagger (heb er ervaring mee) de meeste gooien er inova , duro, of maxxis banden op.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Originele Bashan onderdelen?

Berichtdoor debeste95 » 24 jun 2015 13:55

Excuses, bedoelde naaldlagers en niet kogellagers haha.

Zal even bij quadfun kijken dan, banden heb ik nu een beetje uitgezocht want vond dat nog wel verwarrend met al die bandenmaten maar geloof dat ik het nu goed voor elkaar heb.

Is het aangeraden om de draagarmen nog te vervangen voor die van Alg? Of maakt dat niet zoveel uit t.b.v. speling weghalen?
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26

Re: Originele Bashan onderdelen?

Berichtdoor Z@@lo » 24 jun 2015 14:56

Ik was in 1 keer van mijn speling af
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Originele Bashan onderdelen?

Berichtdoor debeste95 » 24 jun 2015 16:07

Hmm het valt mij juist op dat de zwarte draagarmen, vermoedelijk van ALG dan, op alle punten een millimeter axiale speling hebben, de originele rechter draagarm boven heeft ook radiaal(?) speling wat sowieso niet goed is, maar de linker originele draagarm is nog helemaal goed?

En de nippels zijn uit de vervangen draagarmen, zitten compleet vol met smerigheid. Zal niet bevordelijk zijn voor de smering lijkt me? :oops: Draagarmen eruit en schoonmaken en nieuwe vetnippels er in? Of die armen ook helemaal vervangen?
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26


Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten