Onderdelen voor tuning loncin

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor Robbbert84 » 11 maart 2015 12:58

Vind ik leuk :D
Laatst bijgewerkt door dimpower op 11 maart 2015 19:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: forumregel 8 onnodig quoten!
Robbbert84
100cc
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 02 maart 2015 19:16

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor Renzo1990 » 11 maart 2015 16:59

Ik rijd auto, heb motoren op autobaan gereden, maar geloof me, een quad van mij zal niet de autobaan op gaan.

Er is absoluut niks, maar dan ook niks leuks aan om harder dan 80 a 90 te gaan met een quad..

Je bent een enorme windvanger, en ook al verander je alles aan je quad, deze chineesjes zijn gewoonweg niet gemaakt voor die snelheden, dus het zal absoluut nooit prettig rijden, wat je er ook aan hebt gedaan.

Ik raad het je ten zeerste af om zoiets te doen, als je hard wilt dan koop je een quad die ervoor gemaakt is, zoals een Can Am 1000XT ofzo, daar kan je alles mee, maar dan weet je ook het verschil qua prijs tussen onze quads en die..

Simpel gezegd, onze quads de '' chineesjes '' zijn er sowieso niet voor gemaakt, ook al ga je geen autbaan rijden, raad ik het je af om je quad to op te gaan pompen, het zijn op een quad geen '' leuke '' snelheden, en als je alle andere onderdelen orgineel houdt, maak je met de tijd meer kapot dan dat je er wat aan hebt.
TEAM GNARKILL!
Avatar gebruiker
Renzo1990
250cc
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 31 jan 2015 12:51

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor BBQBarman » 11 maart 2015 19:01

Hahhahha genoeg mensen oneens met de laatste bericht
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor dimpower » 11 maart 2015 19:20

:stupid: :stupid: :stupid: we zijn hier met een select groepje quadrijders die onze chinees zodanig hebben aangepast dat er wel degelijk veilig mee kan gereden worden aan hogere snelheden.je kan dan natuurlijk het frame niet meer vergelijken als toen die nog origineel was.ik kan zonder probleem en zonder schrik de 160 aantikken met nog overschot aan vermogen te hebben.we zijn zeker met een 5 à 6 tal mensen hier op het forum die dit op een normale manier kunnen.als je aan een motorswap begint mag je niet van het idee uitgaan dat je het origineel motortje eruit haalt en effe een viercilinder er zomaar inlegt.daar komt toch wel heel wat meer bij kijken.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor Renzo1990 » 11 maart 2015 20:16

Zoals je leest heb ik het ook over de chineesjes, de mensen met motorswaps of de snellere quads, hebben ook de nodige aanpassingen gedaan zodat het geen 'standaard' chineesje meer is hé :lol:

En Wat ik uit Nigels berichten lees, is dat hij alleen de snelheid ver omhoog wilt gooien, als je dat doet zonder alle nodige aanpassingen zoals sommige hier hebben gedaan, dan zeg ik dat de vol orginele chineesjes ( zonder aanpassingen ) daar niet op gemaakt zijn.

Dus wat je me net uitlegde, is ook waar ik op doelde, niet denken dat ik de projecten hier niet zorgvuldig heb doorgekeken :p hihi
TEAM GNARKILL!
Avatar gebruiker
Renzo1990
250cc
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 31 jan 2015 12:51

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor dimpower » 11 maart 2015 20:19

daar heb je 100% gelijk in.ik zou geen 100m rijden op een quad met standaardframe en een motor met pakweg +70pk.dat is gewoon zelfmoord ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor Z@@lo » 11 maart 2015 21:35

kijk eindelijk eens een leerzame discussie.

@nigel: je maak zoals scania al zei een grote inschattings fout. die starre achteras maakt het rijden moeilijk. 120 op een quad is gewoon verdomd snel. (helemaal op een dijk weggetje :twisted: ) maar na 3 jaar rijden weet ik wat ik doe. ook ik heb me bijna kapot gereden en toen reed ik 50. lees dit stuk maar eens door

ik kan je nog een ander voorbeeld geven. iets minder grappig.
toen ik mijn eerste meeting organiseerde in 2013 kwam er een gozer langs op een gloed nieuwe Raptor 700. die wou hij weer verkopen want het ging te langzaam.
3 maanden later heeft hij zich invalide gereden op zijn ' te langzame quad '
linkje
Rede: te weinig ervaring, te veel pk.

dat gun ik je niet. vandaar mijn reactie.

@ renzo : chinees niet op de snelweg? bullshit. zolang hij goed uitgelijnd en goede banden heeft gaat het makkelijk. allebei mijn quads zijn niet verlaagd of verbreed. beide heb ik op de snelweg gereden. mijn laatste regelmatig met maar 1 hand aan het stuur. we hebben het hier over een bashan ;) niet over een streetquad. dus het kan gewoon.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor Nigelfermont » 11 maart 2015 21:37

Wil niet alleen snelheid, als iemand zegt zo van je moet het frame steviger enzo maken dan doe ik dat ook is niet dat ik er zomin mogelijk tijd in wil steken en geld, als alles beter kan dan wil ik het steviger maken heb niet gezegt dat ik zo iets niet wil, staat wel
Opvoeren alleen, maar heb al in een eerder bericht gezegt ook voor een betere wegligging, hoort er ook bij om het frame sterker te maken en ook met de snelheid, of mis ik iets ? Ben niet zoon iemand die alleen snelheid wil en alles eraan doe en de rest zou me niks intresseren... Wil de quad gewoon veel stevigere, wegligging en sneller maken dat het een Chineesje wordt wat ook echt goed is. Sta voor alle informatie open die me helpt voor me quad dan, inplaats van gelijk zeggen zou ik niet doen.. Maar er zijn altijd dingen die je kunt aanpassen
Nigelfermont
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 26 feb 2015 20:53
Woonplaats: Roermond

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor BBQBarman » 11 maart 2015 21:49

Snel rijden allemaal mogelijk met z'n chinees
Max ongeveer 100km/u
Snelweg no problem
Zonder grootte aanpassingen
Had met me madmax 9000km gereden
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor Z@@lo » 11 maart 2015 21:50

dat ligt er aan wat je gaat doen. welke quad je precies hebt etc.

hou je dit blok er in? goede banden en goed uitlijnen. beetje kietelen en klaar. rij je max 100 gps.

wil je meer? dan kan je alles gaan aan passen. in dat geval lees de project topics eens door. vooral de motorswap projecten.

om je een idee te geven.

250cc max rond de 100km/u
300 / 350cc rond de 120/ 130 km/u

wil je meer? 2 of 4 cylinder blokken er in gooien.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten