Onderdelen voor tuning loncin

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor Z@@lo » 10 maart 2015 21:25

ik wil geen spelbreker zijn.... MAAR....

je heb net je quad. ga eerst maar eens een zooi kilometers maken voordat je 60+ pk onder je kont gaat proppen. quad rijden is meer dan topsnelheid. mijn quad kan 120. (en na een beetje kietelen 130). ik heb zeker in een jaar tijd 3x 120 gereden.

tuurlijk als je alleen snelweg rijd heb je wat aan topsnelheid. maar snelwegen zijn doodsaai.
ik rij liever de provinciale wegen. (80km/u)

dus de tip van deze oude man van 30 :-)))

ga eerst lekker rij ervaring van (net zoals de meeste van ons) 10000km opdoen en dan praten we lekker verder.

maar als je echt harder wil: ilegale motorswap of een quad van 10000 euro kopen
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor scania-driver » 10 maart 2015 21:36

:stupid:
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor WILD WILLIE » 11 maart 2015 00:17

:stupid:
make love not war
WILD WILLIE
300cc
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 06 aug 2013 22:19
Woonplaats: Boskoop

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor Nigelfermont » 11 maart 2015 04:03

wil nog lang geen moterswap doen, wil dat dat ding gewoon fatsoenlijk loopt en ook goed op de weg ligt, en ook al rij ik over een weg waar je 80 km/u mag rij ik toch af en toe gewoon harder wie nou niet? alsof we allemaal zo braaf zijn dat denk ik niet maar vind 130 hard genoeg voor zoon ding of miss net de 140 aantikken, want zoveel weeg ik zelf niet.
snap ook wel dat ik rijervaring op moet doen dat moet je met elk voertuig doen waarmee je rijd, elk voertuig rijd anders.
en al na 3000 km of eerder heb ik die al onder de knie. welke idioot kan zelfs op een scooter de middenstandaart raken aan de grond door de bocht? nog nooit iemand zien doen, en 120 op een quad is ook niet zo iets waar je zegt zo van boah dit is echt hard, als ik zelf met de wielrenfiets 100 berg af ga en de bochten maak met 80km/u, ( ligt eraan hoe scherp de bocht is trouwens ) en snap dat je het niet kan vergelijken want een quad heeft 4 wielen en je moet wel met je gewicht werken in een bocht voor het omslaan van zoon ding. en is ook niet dat ik gekke dingen uit ga halen dat ik niet zeker weet dat het wel kan ofniet. heb wel mijn grenzen.
gewoon paar leuke weetjes hoe je zoon ding fatsoenlijk kunt opvoeren en waar je dan allemaal op moet letten en goede site's waar je iets kunt bestellen, is niet dat als ik die heb in eind april begin mij dat ik alles al heb en dan gelijk alles eronder gooi en ga gelijk vol over de autobaan scheuren en zelfs op een moter is het saai autobaan zelfde als met een auto liever bochtenwerk, of ik ga na zuid-limburg ( 30 min rijden ) en daar die bochten pak dat is vele malen leuker, maar bedoel als ik eens over de snelweg ga dat ik gewoon beetje fatsoenlijk mee kan met het verkeer niet dat ik achter een vrachtwagen steeds hoef te hangen. en 30 jaar? dat is nog jong ben je net 7 jaartjes ouder dan mij als je 70 of 80 was dan was het pas oud.
maar bedoel ermee gewoon goede aanpassingen aan de quad voor meer snelheid en meer trekvermogen eruit te halen, ( minst dat trekvermogen mogelijk is ) en dat de wegligging beter word ( bandjes , verbreden, verlagen,) en voor sneller te maken hoeft niet dat ik 160 eruit haal maar gewoon 130 is eigenlijk voldoende maar doe eerst ervaring op hoe het aanvoelt erop, en miss goede weetjes voor het los trillen van bouten tegen te gaan, zoon dingen bijvoorbeeld en dat andere beginnende mensen ook gelijk alles bij elkaar kunnen vinden

gr nigel
Nigelfermont
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 26 feb 2015 20:53
Woonplaats: Roermond

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor scania-driver » 11 maart 2015 07:53

Je snapt het niet, een quad heeft idd vier wielen maar is eigenlijk niet gemaakt voor hoge snelheden.
Tuurlijk heb je aangepaste quads van bv exeet, kost ook gelijk een vermogen en is bijna niet te betalen.
Ik heb het zelf ook wel een paar keer gehad dat je tussen de 80 en de 100 km rijd en in een wielspoor komt, quad maakt een forse zijsprong en dat gaat dan net goed. Je moet dan flink aan je stuur hangen om hem dan nog te houden, probeer dat eens met 120 of meer.
We hebben wel vaker iemand hier gehad die het allemaal wel wist, ongeluk was ook kort daarna en zag er niet prettig uit.
Als jij je quad wil opvoeren of dergelijke suc6, we geven je alleen advies maar jij maakt het tenslotte zelf uit.
Verwacht geen medelijden als het fout gaat. :wave:
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor scania-driver » 11 maart 2015 08:04

Voor de duidelijkheid, ik rijd zelf iedere dag en heb er meer als 15000 km opzitten. Mijn quad loopt 120 + en heb er ongeveer nog anderhalve quad ingestoken, maar kom nog regelmatig wel eens iets tegen waar ik denk engeltje op mn schouder.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor friesequad » 11 maart 2015 09:09

:stupid:

dus komt hier op neer beter luchtfilter misschien ander sproeier

iets grotere caberateur

wat met tandwielen kloten .. de prop uit de uit laat of waar dan ook

quad zo licht mogelijk maken ...

en dan heb je max al bereikt.. voor die spullen zie links shops hier

ooh en er komt nog bij dat de km teller niet super aan geven

dus staat er 100 op is het bij de meesten nog maar 90 enz enz

vooral als je ander soort banden er om zet

dus laat je niet gek maken ...

meer is er niet uit te halen .. dan motor swap.. of ander quad..

succes :-)))
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor Robbbert84 » 11 maart 2015 09:17

Ik zal persoonlijk als oude man :-))) 30 :D rustig aan bginnen. Heb nog niet eerder een quad gehad. Tuurlijk heb ik scooters etc gehad... en al j12 jr auto... maar ik heb ook een gezin die blij zijn met papa...
Opvoeren is leuk om te doen... sleutelen etc... ander geluidje.. meer koppel. Tuurlijk.

Meer koppel kan simpel... ander tandwiel... kleinere banden. Maar das ten koste van je top. Als je geen snelweg rijdt kan je dat doen. Je vraagt wel veel van je blok als je constant in de hoge toeren range zit.

Ik ga eerst een seizoen kijken hoe het bevalt. Een quad. Volgend jaar kijk ik wel weer naar eventuele aanassingen op het gebied van snelheid etc. Das mijn visie.
Robbbert84
100cc
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 02 maart 2015 19:16

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor Nigelfermont » 11 maart 2015 12:30

er zijn altijd nog stuurdempers.. waardoor je stuur niet uit je handen wordt getrokken dan. alleen denk de quad wat aanpassen, zorgen dat de handen gebalanceert zijn en uitgelijnt. en wat je de rest miss nog kan aanpassen waar nog nooit iemand heeft overgedacht ? en als het niet lekker rijd met 120 dan zie je mij echt geen 120 rijden.
zo verstandig om me eigen leven te sparen dat ben ik wel:D
Nigelfermont
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 26 feb 2015 20:53
Woonplaats: Roermond

Re: Onderdelen voor tuning loncin

Berichtdoor friesequad » 11 maart 2015 12:43

voer gewoon de teller op .. is het goedkoopste

daar heeft niemand nog aan gedacht.. :mrgreen:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten