Bashan benzine tank

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Bashan benzine tank

Berichtdoor Z@@lo » 25 feb 2015 20:44

Nadat nu voor de 2e keer mijn benzine tank van mijn Bashan lek was, ben ik zo brutaal geweest om ALG te vragen of er hier een oplossing voor is. Een tankje kost 35 euro dus zo duur is het allemaal niet. Maar ik wil niet ieder jaar een andere tank kopen.

Toen kreeg ik netjes antwoord van ALG:

Beste Peter,

We hebben een Chinees bedrijf gevonden, die het gaat bekijken voor ons. We wachten af wat ze ervan zeggen en hoe hoog de "opstart kosten" zijn.

Op het moment hebben we geen oplossing voor het probleem.

Met vriendelijke groet,


Dus nu even geen directe oplossing, maar misschien toch nog een fatsoenlijke tank in de toekomst voor onze Bashan rijders.

Ik word op de hoogte gehouden. Dus als er meer nieuws is laat ik het jullie weten.

Groetjes van de eeuwige Bashan rijder ;)
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan benzine tank

Berichtdoor dimpower » 25 feb 2015 21:13

de oplossing hiervoor bestaat al jaren en dat is de kunststof-tank.heb je meteen ook enkele liters meer inhoud.alleen kost deze inderdaad het dubbele van de gewone blikken tankjes die na verloop van tijd beginnen lekken meestal op de lasnaad in het midden van de tank.de lasnaad komt los na verloop van tijd door de trillingen.met de kunststoffen heb je dat probleem niet meer.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Bashan benzine tank

Berichtdoor Z@@lo » 25 feb 2015 21:23

kappenset van een bashan is smaller dan die van een jla of een shineray. daardoor passen die tankjes er niet onder.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bashan benzine tank

Berichtdoor dimpower » 25 feb 2015 23:17

ben je zeker?want die kunststoffen tank is niet echt veel breder dan metalen hoor.loopt gewoon wat dieper door in lengte.er zitten ook verschillende bevestigingspunten op zodat ze op verschillende quads kunnen passen.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Bashan benzine tank

Berichtdoor Renzo1990 » 26 feb 2015 07:41

Afdichten met tank-sealer of is dat geen optie? Dan is de hele binnenkqnt beschermd.
TEAM GNARKILL!
Avatar gebruiker
Renzo1990
250cc
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 31 jan 2015 12:51


Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten