Plastidip op motorblok

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Plastidip op motorblok

Berichtdoor debeste95 » 24 feb 2015 12:37

Hallo allemaal!

Ik heb eeb Bashan 200-s7 en de twee buitenste carterdelen zijn niet helemaal netjes meer. Ik heb relatief veel ervaring met Plastidip op plastig delen en het tegenhouden van erosie d.m.v. plastidip maar heb nog nooit overwogen om een blok te spuiten met Plastidip. Quad loopt momenteel niet dus kan het helaas niet zelf testen, maar worden de b uitenste carterdelen te warm om deze te spuiten met Plastidip?

Alvast bedankt!
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Plastidip op motorblok

Berichtdoor Alexio89 » 24 feb 2015 17:11

Zal het je niet aanraden man zelf een detailer en slechte ervaringen mee met mensen die een blok gedipt hadden
Alexio89
50cc
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 19 feb 2015 15:51
Woonplaats: Castricum

Re: Plastidip op motorblok

Berichtdoor dimpower » 24 feb 2015 18:02

plastidip is volgens mij niet hittebestendig dus ik zou het niet doen.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Plastidip op motorblok

Berichtdoor debeste95 » 24 feb 2015 23:21

Het is zeker niet warmtebestendig, vroeg me dan ook gewoon af hoe warm het blok nou echt wordt als die even draait. Wou het doen omdat ik het blok dan binnen een uurtje helemaal 'netjes' heb vanbuiten Onder het uit het frame te hoeven halen maar laat het lekker zitten. Bedankt!
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26

Re: Plastidip op motorblok

Berichtdoor admin » 24 feb 2015 23:28

Als je toch je blok qua kleur wilt veranderen, kun je beter hitte bestendige spuitlak gebruiken. Je blok moet je toch reinigen en vetvrij maken, ook bij plastidip.... Dan kun je het beter meteen goed doen.
Plastidip is op basis van rubber... Niet echt een product voor op je blok dus...
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Plastidip op motorblok

Berichtdoor scania-driver » 25 feb 2015 11:20

ik zie ze wel eens plastidip op de uiteinde van een uitlaat doen, het kan wel wat hebben. Weet alleen niet hoe warm je blok wordt precies, maar proberen op stukje kan geen kwaad.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: Plastidip op motorblok

Berichtdoor Strooyer » 26 feb 2015 00:04

Plastidip wordt ook veel industrieel gebruikt, kijk maar eens naar gereedschap, handvaten van tangen bv dit is ook plastidip ze dippen het gereedschap in een bak of blik plastidip.( onverdund, niet zo als in de spuitbussen)

Ik durf je het niet te zeggen, maar zou het gewoon proberen klein stukje waar je " makkelijk" bij kan, mocht het niet gaanpak je het er zo weer af. je zou ook even kunnen contacten met plastidip zelf in de US


Wel een idee trouwens het blok dippen :thumbup: de originele Bashan kleur op het blok ziet er ook niet uit
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Avatar gebruiker
Strooyer
100cc
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 02 jan 2015 21:02
Woonplaats: Stiens

Re: Plastidip op motorblok

Berichtdoor Peanut » 26 feb 2015 14:11

Het metaal van het blok moet zijn warmte wel kwijt kunnen. Dan lijkt mij de verf beter dan de dip.

Ik gok maar weer s iets :mrgreen:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Plastidip op motorblok

Berichtdoor BBQBarman » 28 feb 2015 02:12

Zou het net zeggen maar peanut neemt de woorden uit me mond
Plastidip kan wel wat hebben maar als je dat eroverheen spuit kan je blok de warmte niet meer kwijt
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Plastidip op motorblok

Berichtdoor Strooyer » 01 maart 2015 17:52

Er van uitgaande dat alleen de buitenste carterdelen gesppoten worden, durf ik het wel aan.
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Avatar gebruiker
Strooyer
100cc
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 02 jan 2015 21:02
Woonplaats: Stiens

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten