problemen met jla loncin modellen rond 2012

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

problemen met jla loncin modellen rond 2012

Berichtdoor Danny084 » 09 jul 2014 11:53

Hallo allemaal, zoals ik in mijn voorstel topic al had aangegeven hoop ik dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Graag had ik geweten of de problemen robd het model van 2012 opgelost of veranderd zijn zoals de accu die lekt bouten die lossen trillen lagers en nog van dat soort dingen wat ik hier heb gelezen. Wat is een goede dealer in de buurt van Limburg? Wil de Quad nieuw kopen en gaan gebruiken voor het meerendeel op de weg en af en toe een grind pad. Alvast bedankt.
www.07events.nl
Avatar gebruiker
Danny084
100cc
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 30 jun 2014 10:34
Woonplaats: Geleen (Limburg NL)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: problemen met jla loncin modellen rond 2012

Berichtdoor Firehuntah » 09 jul 2014 12:49

Lekkende accu heb ik nog niet veel van gelezen hier. Maar het zijn zoiezo niet de beste accu's wat erin zitten, de meesten gaan niet zo heel lang mee. Maar ligt er ook aan hoe je er mee om gaat, vooral in de winter als de quad stil staat. Bij sommigen gaat die een paar maanden mee, en bij anderen misschien wel 2-3 jaar (meen ik ergens gelezen te hebben hier). Maarja een nieuwe betere accu kost nou ook weer niet zo heel veel. ;)

Lostrillende bouten blijft bij elke Chinees een probleem aangezien het motorblok niet in fatsoenlijke rubbers hangt. Dit was bij de 5th anniversary JLA nog vrij slecht dus zal bij de 2014 modellen wel hetzelfde zijn. Maar is dus op te lossen door rubbers ertussen te plaatsen en alle belangrijke bouten met nord-lock ringen of loctite te bevestigen.

Lagers zijn wel goed genoeg om een tijdje mee te kunnen rijden denk ik maar zodra ze kapot gaan meteen vervangen door SKF lagers. Alleen de rubber bussen in de draagarmen voor ben ik niet zo over te spreken, denk dat je deze snel komt te vervangen.

Er zijn dus zeker nog wel wat probleempjes maar ik vind het zelf wel allemaal meevallen, het kost ook eigenlijk niet veel om aan te passen en als je sleutelen ook leuk vind dan zou ik het zelfs aanraden. :mrgreen:

Er is helaas geen JLA dealer meer hier in Limburg dus je zal toch in de andere provincies moeten zoeken. ;) Zelf zou ik gewoon naar PMS gaan, die hier ook op het forum zit. Is wel een stukje rijden maar daar weet je tenminste wel zeker dat je goede service krijgt en niet belazerd wordt.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: problemen met jla loncin modellen rond 2012

Berichtdoor Danny084 » 09 jul 2014 15:08

Bedankt voor jouw ervaring en uitleg. Met het sleutelen heb ik niet veel ervaring maar je bent nooit te oud om te leren denk ik.
www.07events.nl
Avatar gebruiker
Danny084
100cc
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 30 jun 2014 10:34
Woonplaats: Geleen (Limburg NL)

Re: problemen met jla loncin modellen rond 2012

Berichtdoor dimpower » 09 jul 2014 17:59

ik heb een jla van 2011 en rij nog steeds rond met de eerste accu dus ze zijn ook niet allemaal zo slecht die chinezen :mrgreen:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: problemen met jla loncin modellen rond 2012

Berichtdoor Peter.M » 09 jul 2014 19:17

Als je een Jla wil kopen kopen kan ik je Ramon (PMS) aanraden . Ok het is wat verder maar zeker de verplaatsing waard . Maak er een dagreisje van , een quad koop je ook niet elke dag toch?? Vandaag nog ondervonden dat het bij hem niet enkel om verkopen gaat . Gisteren PB-tje met technische vraag gestuurd en vandaag antwoord met het hoe en waarom . Nogal wat handelaars kunnen hier wat van leren . :-)))

(Zo die 500€ is binnen Ramon) :lol:
The more i know about people
The more i love my dog.
Avatar gebruiker
Peter.M
350cc
 
Berichten: 467
Geregistreerd: 05 aug 2012 13:22
Woonplaats: Vlierzele (Belgie)

Re: problemen met jla loncin modellen rond 2012

Berichtdoor PROmotorsport » 09 jul 2014 20:05

10% hadden we afgesproken toch , hahahaha :lol:
Avatar gebruiker
PROmotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 21 okt 2013 21:29
Woonplaats: Woerden

Re: problemen met jla loncin modellen rond 2012

Berichtdoor Danny084 » 10 jul 2014 09:28

Dat is mooi om te lezen dat ramon niet alleen zakenman is.
www.07events.nl
Avatar gebruiker
Danny084
100cc
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 30 jun 2014 10:34
Woonplaats: Geleen (Limburg NL)


Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten