Hoe beantwoord je een technische vraag:
Geplaatst: 19 apr 2014 09:06
Om misverstanden en onduidelijkheden te voorkomen bij het beantwoorden
van technische vragen, is het misschien handig om een richtlijn te hanteren,
hierdoor word het voor de TS (Topic Starter) een heel stuk prettiger en
simpeler om zijn/haar klacht/storing/probleem sneller op te lossen.
Denk dan aan het volgende principe:
TS stelt een vraag, en krijgt nu meerdere opties om te testen, hierdoor is de
TS het overzicht kwijt van wat nu wel of niet als eerste getest moet worden,
hierdoor gooit de TS bepaalde dingen door elkaar heen, gevolg, TS geeft dan
maar halve info of verkeerde info aan ons, waardoor de klacht/storing/probleem
nog veel ingewikkelder lijkt als dat het daadwerkelijk was.
Als iedereen nu gaat proberen om het volgende principe aan te leren:
TS stelt een vraag, nadat de eerste een tip heeft gegeven, wachten we
totdat de TS hierop gereageerd heeft, en dan pas weer verdere tips geven,
zo blijft het voor de TS het overzichtelijkst, en daar draait het allemaal om.
Uiteraard ben ik wel zo nuchter dat dat zeer lastig word, maar er moet dan
wel geprobeerd worden om eerst de basis functies te testen, voordat er
dieper/verder nagedacht word wat het nog meer zou kunnen zijn.
Het is namelijk zonde om iemand bv de ontsteking te laten vervangen terwijl
het uiteindelijk de bougie bleek te zijn.....
Zodra dit meer toegepast word, zal je merken dat er minder frustraties zijn,
en dat de TS echt het gevoel heeft dat hij/zij daadwerkelijk geholpen word.
van technische vragen, is het misschien handig om een richtlijn te hanteren,
hierdoor word het voor de TS (Topic Starter) een heel stuk prettiger en
simpeler om zijn/haar klacht/storing/probleem sneller op te lossen.
Denk dan aan het volgende principe:
TS stelt een vraag, en krijgt nu meerdere opties om te testen, hierdoor is de
TS het overzicht kwijt van wat nu wel of niet als eerste getest moet worden,
hierdoor gooit de TS bepaalde dingen door elkaar heen, gevolg, TS geeft dan
maar halve info of verkeerde info aan ons, waardoor de klacht/storing/probleem
nog veel ingewikkelder lijkt als dat het daadwerkelijk was.
Als iedereen nu gaat proberen om het volgende principe aan te leren:
TS stelt een vraag, nadat de eerste een tip heeft gegeven, wachten we
totdat de TS hierop gereageerd heeft, en dan pas weer verdere tips geven,
zo blijft het voor de TS het overzichtelijkst, en daar draait het allemaal om.
Uiteraard ben ik wel zo nuchter dat dat zeer lastig word, maar er moet dan
wel geprobeerd worden om eerst de basis functies te testen, voordat er
dieper/verder nagedacht word wat het nog meer zou kunnen zijn.
Het is namelijk zonde om iemand bv de ontsteking te laten vervangen terwijl
het uiteindelijk de bougie bleek te zijn.....
Zodra dit meer toegepast word, zal je merken dat er minder frustraties zijn,
en dat de TS echt het gevoel heeft dat hij/zij daadwerkelijk geholpen word.