Is dit nou leuk ?

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Is dit nou leuk ?

Berichtdoor Peter.M » 01 jan 2014 20:48

Zal wel nog eens aan mijzelf te wijten zijn maar ik zie het nut er niet van in om hieraan zooooveel woorden vuil te maken .-DOE WEL EN ZIE NIET OM- zei ooit een wijze Griek. :-)))
Oeps nu verspil ik ook al woorden hieraan . SORRY :oops:
The more i know about people
The more i love my dog.
Avatar gebruiker
Peter.M
350cc
 
Berichten: 467
Geregistreerd: 05 aug 2012 13:22
Woonplaats: Vlierzele (Belgie)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Is dit nou leuk ?

Berichtdoor slowstart » 02 jan 2014 07:35

Ik kan het niet laten om toch ook maar te reageren.

Naar mijn idee voorzien we toch echt wel een grote schat van informatie en hulp, gericht vooral aan mensen die tegen problemen lopen die ze zelf niet zomaar kunnen oplossen. Kort en bondige antwoorden want niemand zit er op te wachten om een antwoord drie pagina's te laten duren, en dan nog geen stap verder te komen. Of gewoonweg al het advies in de wind te slaan en toch je eigen weg in te slaan.

Dat het soms wat stiller is ja das komkommertijd dat heb je nu eenmaal. Maar de stekker eruit trekken. om wat nare opmerkingen, je kunt het helaas nooit voor iedereen goed doen. Dat je dat idee al hebt man laat je niet kennen. Wat jij hier hebt opgebouwd das niet mis. Het feit dat wij mensen helpen das moet al meer dan genoeg zijn, om goed gemotiveerd te blijven mijn steun heb je.

Sven
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: Is dit nou leuk ?

Berichtdoor Z@@lo » 02 jan 2014 09:57

nou hebben de klagers nu hun zin? een admin die zich afvraagd of hij het forum nog moet laten draaien. een verdeeldheid in het forum. stiekem gedrag door volwassen mannen die zich gedragen als pubers

goed hoor jongens!!!

dus dit pro-chinaquad figuur gaat ook even zijn gal spugen!

het forum is niet veranderd, de gebruikers zijn veranderd.

ik wil geen merken generaliseren of mensen persoonlijk beledigen MAAR

met de komst van de nieuwe type quads is er ook een nieuwe groep rijders bij gekomen.

de oude garde (daar hoor ik eigenlijk ook niet bij) wist dat ze op een "gare chinees" reden. en inplaats dat ze bezig waren met welke kleur plaatje achter hun dashboard ze hadden, waren ze dagen bezig met het veilig krijgen van hun quad. reed hij maar 85? boeie. zolang hij maar recht reed.

alle info die wij tot standaard tips zien, is door hun uitgevonden.
welke lagers , kleppen stellingen, pombussen, enz
eerst moet iemand het uitzoeken, delen op het forum en dan pas hadden wij ook die info.

het lijkt nu wel of er een generatie is ontstaan die zichzelf heeeel speciaal vinden want ze rijden een quad. alle info moet op een dienblad worden geleverd. oude topics lezen om informatie op te doen? niet nodig ik gooi mijn vraag gewoon ergens in het forum en verwacht binnen 5 minuten een antwoord in hapklare brokken. en als die vraag onduidelijk/in het verkeerde topic/ of al te vinden is in het forum is..... nou nou dan zijn we toch ff beledigd. dan is het de schuld van het forum/ de admin en moderator/ of hey zelfs de gebruikers.. :| want ik ben zoooo belangrijk.

nog maar niet te spreken over de figuren die zichzelf beter/belangrijk voelen omdat ze een bepaald merk quad rijden. BULLSHIT!!

elke chinese quad heeft minpunten. alleen bij de nieuwe merken moeten ze nog boven water komen (wat nu ook gebeurd).

dus om een lang verhaal kort te maken....

vind je het hier leuk? mooi help dan me door op een positieve manier mensen te helpen en te ondersteunen. je informatie te delen, en je niet alleen met je eigen quad bezig te houden.

vind je het niet leuk, voel je je niet goed / speciaal /of weet ik het wat behandeld. spreek die gene er persoonlijk op aan, door een PBtje of iets dergelijks. maar verziek niet de sfeer door te gaan narren, iritante opmerkingen te gaan plaatsen of weet ik veel wat.
en anders zit er een uitlog knop op het forum. niet leuk op te zeggen maar dit soort topics zijn nou ook geen succes.

2014 gaat een mooi quadjaar worden.
ik ga gewoon weer een meeting organiseren, hopelijk gaat chaam dit jaar ook weer een meeting organiseren :thumbup:

dus laat de ego's lekker op de achtergrond en maak wat moois van het forum
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Is dit nou leuk ?

Berichtdoor Peter.M » 02 jan 2014 10:59

Z@@lo :thumbup: Hier kan niemand nog een zinnig woord aan toevoegen en voor die meeting dit jaar heb je hiermee al 2 ingeschreven quads. Morgen word trekhaak op camper geplaatst :D
The more i know about people
The more i love my dog.
Avatar gebruiker
Peter.M
350cc
 
Berichten: 467
Geregistreerd: 05 aug 2012 13:22
Woonplaats: Vlierzele (Belgie)

Re: Is dit nou leuk ?

Berichtdoor DexterXL » 02 jan 2014 11:10

idd....zonde van een ieder zijn tijd die een warm hart toedraagt aan deze forum,
gezeik houd je toch wel, en het leuke is....je hoeft er niet mee eens te zijn,
maar ga dan niet van elke muis een olifant maken, daardoor maak je je zelf
op een gegeven moment echt niet meer populair, en krijg je op een gegeven
moment geen reacties meer......

Is dat dan wat je wilt? zo ja, stop dan gelijk op dit forum!!!!
zo nee, tel 10 of 20, scheld de deur helemaal verrot, en zodra dat is opgelucht
ga je weer vrolijk verder op dit forum.
Word je beschuldigd van iets of word je beledigd/gediscrimineert, dan heb je
het volledige recht om eerst iemand in een PB hierop aan te spreken, werkt
dat niet, dan kan je de admin of een moderator een PB sturen, en werkt dat
ook niet naar je zin, DAN pas een topic aanmaken....zo moeilijk kan het toch
niet zijn om een beetje logisch na te denken....??

Dus stop gewoon met zeuren/zeiken/beschuldigen/discrimineren/opstoken
enz... en ga gewoon genieten van je quad!!
En het aller belangrijkste, niemand is perfect, dus heb RESPECT voor elkaar!!
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Is dit nou leuk ?

Berichtdoor Firehuntah » 02 jan 2014 15:30

Alles is volgens mij al wel zo'n beetje gezegd hier maar wou toch ook even reageren hierop.

Ben zelf pas iets langer dan een jaar lid hier maar laat ik alvast beginnen met te zeggen dat ik nog nooit zoveel plezier heb gehad op een forum zoals hier. En heb echt al op heel veel forums gezeten waar ik meestal dan maar een maandje actief ben ofzo. Weet nog goed toen ik lid werd en m'n intro topic maakte, het warme welkom en hoe goed ik ben geholpen met mijn keuze voor een quad uit te zoeken en naar welke zaak ik het beste kon gaan. Ben hier iedereen nog altijd echt dankbaar voor.

Als je ook alleen al eens in de technische vraagbaak kijkt naar alle topics daar hoeveel hulp er wordt geboden. Ook al zijn het vragen die misschien al eens zijn beantwoordt, er wordt toch altijd gereageerd en eventueel verwezen naar de topics waar de info in staat. Zo wordt iedereen toch altijd weer verder geholpen. Snap dan ook niet dat er leden zijn die hier klachten over hebben, vooral leden die toch ook al een hele tijd lid zijn en nu ineens beginnen te klagen terwijl ze zelf ook alle hulp gekregen hebben bij hun problemen.

Zoals Z@@lo ook al zegt, al die info wat nu op het forum staat, daar kun je toch alleen maar dankbaar voor zijn? Ik zelf in ieder geval wel, ik hoef niet lang te zoeken en ik weet al precies wat voor banden en lagers ik nieuw kan gaan kopen zodra de rest van m'n quad een beetje klaar is. Dit hoef ik zelf niet meer uit te zoeken, andere leden hebben dit al gedaan en die info gedeeld hier. En het mooie is, zelf kun je er ook weer aan bij dragen als je dingen tegen komt waar nog niet veel info over is of niet zo veel details. Zelf heb ik ook al heel wat hulp gekregen met bepaalde dingen voor m'n project en probeer anderen ook zoveel mogelijk te helpen als het nodig is (vooral op elektrisch gebied dan, de rest niet al te veel verstand van :roll:) Maargoed ik zelf heb ook totaal geen klachten hier dus snap met dit soort topics zoiezo niet waar het nou over gaat.

Na de woorden van de admin schrok ik me wel een beetje. Vind het erg jammer dat dit allemaal zo moet gebeuren en zou het heel erg jammer als door dit soort mensen het forum in gevaar komt. Hopelijk zal dit nooit echt gebeuren. Gewoon de moed erin houden en het allemaal blijven doen voor de mensen die het wel goed voor hebben met het forum en respect hebben voor elkaar. :)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Is dit nou leuk ?

Berichtdoor scania-driver » 02 jan 2014 17:45

Niks stoppen gewoon verder gaan, er staat zoveel info op dat ik zelf aan mn wok kan sleutelen en problemen oplossen.
Ik rijd nu pas een jaar quad en pas een jaar lid hier en vind het prima zo, ik wil ook graag weer een meeting houden in IJsselstein en de andere meetings bezoeken. :thumbup:
Ik heb dankzij het forum eerst kunnen kijken welke quad ik wou en waar ik op moest letten, kinderziektes oplossen en dingen delen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: Is dit nou leuk ?

Berichtdoor admin » 02 jan 2014 23:02

Omdat ik jullie op deze manier niet allemaal apart een pb hoef te sturen :crazy: , hier een reactie op bovenstaande teksten. Ik ben heel blij met de steun die jullie hierin betuigen. Top :thumbup:
Ik ben van mening dat een forum, net als iedere andere gemeenschap (zoals een vereniging of een dorp) in elkaar steekt, met allemaal hun eigen regels om het leefbaar/overzichtelijk te houden. Je hebt allerlei verschillende soorten leden, van aardige tot technisch onderlegde, van sociale tot egoïstische etc etc. Soms heeft het negatieve daarbij teveel de boventoon. Gebeurd dat in een periode van drukte en weinig slaap (lees oud en nieuw periode), dan ben ik er ff helemaal klaar mee. Maar natuurlijk gooi ik het bijltje er niet bij neer. Nu ik bijv. PMS uit woerden bereidt heb gevonden om te adverteren op CQ en dus financieel niet alles zelf meer hoef te betalen door reclame inkomsten, kan ik het niet maken om de stekker eruit te trekken. Om maar niet te spreken over alle leden die CQ wel een fijn forum vinden. En dat is gelukkig het grootste gedeelte van ons ledenbestand, dat nog elke dag nieuwe aanwas krijgt.
Ik hoop dat we in 2014 op een positieve manier hier op t forum elkaar kunnen helpen en er weer een gezellige club chinese quad enthousiastelingen van kunnen maken.
Als laatste wil ik nogmaals melden dat je met kritiek of opmerkingen altijd bij me kunt aankloppen middels een PB of email. En ga niet meteen je irritatie op het forum uiten door er een topic aan te wijden. Ik zal altijd een antwoord geven, ook al is dat misschien niet altijd het antwoord wat je wilt horen.... Helaas is het niet mogelijk om het iedereen 100% naar de zin te maken.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Is dit nou leuk ?

Berichtdoor PROmotorsport » 02 jan 2014 23:43

Inderdaad .... En dan nu mijn volgende gedichtje ...


????
Avatar gebruiker
PROmotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 21 okt 2013 21:29
Woonplaats: Woerden

Re: Is dit nou leuk ?

Berichtdoor PROmotorsport » 02 jan 2014 23:44

en toen kwam er een olifant met een heeeeeeele lange snuit....
Avatar gebruiker
PROmotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 21 okt 2013 21:29
Woonplaats: Woerden

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten