Pagina 1 van 3

Blok echt opvoeren Bashan 200cc

BerichtGeplaatst: 11 okt 2013 21:42
door zerty
Ik wil dus echt wat meer power uit het blok gaan halen. Bassie 200cc.
Dus niet die paar pk die je wint door uitlaat, open luchtfilter enz...
Een paar vragen.
Wat doet die race cdi? Alleen een sterkere vonk geven?
Word de ontsteking vervroegd of staat die vast?
Heeft ooit iemand de krukas gebalanceerd/ een lichter vliegwiel gemonteerd?
Hoeveel mm kan je de kop vlakken, voordat hij gaat pingelen?
Bij hoeveel toeren gaan de kleppen zweven, en zijn er zwaardere veren nodig?
Een andere nokkenas is niet mogelijk, had ik begrepen.
Of is dat ondertussen wel zo?
Heeft ooit iemand de in en uitlaatkanalen groter gemaakt/geflowd?

Alle tips zijn welkom. :thumbup:

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

BerichtGeplaatst: 11 okt 2013 22:02
door dimpower
ik dacht dat Bas(Bashanboy) die al tot het uiterste geprobeerd heeft.moet je anders eens zijn projecttopic volledig doornemen. ;)

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

BerichtGeplaatst: 11 okt 2013 22:31
door roadrunner
Ik heb bij mijn bashan de kanalen vergroot en geflowd. Het gaat er met name om dat je alle gietranden en rondingen zo glad mogelijk maakt. ik heb zowel inlaat en uitlaat geflowd. Tevens heb ik de kop gevlakt, weet niet precies hoeveel maar de startmotor heeft moeite om door de compressie heen te draaien. en hij loopt verder goed stationair zonder te pingelen. hieronder even een illustratie.
Afbeelding
Afbeelding

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

BerichtGeplaatst: 11 okt 2013 23:18
door zerty
dimpower schreef:ik dacht dat Bas(Bashanboy) die al tot het uiterste geprobeerd heeft.moet je anders eens zijn projecttopic volledig doornemen. ;)

Aangezien jij de zoekknopmod bent, schud je die link natuurlijk zo uit je mouw. :D
Of heb ik dat mis? :lol: :lol:

roadrunner schreef:Ik heb bij mijn bashan de kanalen vergroot en geflowd. Het gaat er met name om dat je alle gietranden en rondingen zo glad mogelijk maakt.

Dat bedoel ik niet, echt geflowd? Polijsten is niet altijd beter, door wervelingen kan je flow juist minder worden.
Maar hoeft natuurlijk niet, merk jij wel verschil na je polijsten?
Dat zal wel, want origineel is het beroerd zoals het eruit ziet. :thumbdown:


roadrunner schreef: Tevens heb ik de kop gevlakt, weet niet precies hoeveel

Jammer dat je dat niet meer weet.

roadrunner schreef:en hij loopt verder goed stationair zonder te pingelen.

Pingelen gebeurd alleen als de motor belast word.

bedankt voor je reactie. :thumbup:

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

BerichtGeplaatst: 12 okt 2013 07:05
door friesequad
is maar net wat voor tunning cdi je neemt ....

de madmax heeft ook een tunning cdi die hebben ze alleen in amerika :crazy:
en mag geen reclame maken waar weg :silent:
die kun je zelf afstellen

al word er gezegd dat die er niet is maar die is er wel :shh:

over de 200 cc opvoer iedereen vlak die kop af

misschien zo als altijd zie ik dat verkeerd
maar je maak de explocie ruimte kleiner
waarom niet groter !? meer benzine en lucht kan er dan in
maar is maar een idee
en dan de in en ui laat uit boren :think:

of dat nog af te stellen is is nog de vraag.....
:think:

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

BerichtGeplaatst: 12 okt 2013 17:58
door Z@@lo
bij de bashan race cdi:

toeren begrenzer is weg. (oppassen boven de 10.500 toeren is je blok niet vrolijk meer) ik dacht dat de ontsteking iets anders getimed word. de race bobine maakt je vonken iets sterker. geen mega vooruitgang kwa vermogen maar hij loopt een stuk beter.

ik weet niet wat voor vermogen je uit dat blokkie wil halen... maar het zijn gewoon simpele blokken (niet super getuned ofzo)

als je in de oude topics gaat lezen (dan praat ik over 2 a 3 jaar geleden) vind je stukken over de carb. die niet goed uitgelijnd staat met de inlaat van je cylinder en dat soort geneuzel ;)

en tja... tuning vliegwielen en nokassen voor chineese blokken.... nog niet tegen gekomen :(

dus als je in de 90 (gps) kan rijden heb je een netjes resultaat met een 200cc :thumbup:

succes

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

BerichtGeplaatst: 12 okt 2013 18:13
door dimpower

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

BerichtGeplaatst: 12 okt 2013 21:41
door zerty
friesequad schreef:is maar net wat voor tunning cdi je neemt ....

de madmax heeft ook een tunning cdi die hebben ze alleen in amerika :crazy:
en mag geen reclame maken waar weg :silent:
die kun je zelf afstellen

al word er gezegd dat die er niet is maar die is er wel :shh:

Ik zal eens gaan zoeken op het net.
Bedankt. :thumbup:


friesequad schreef:over de 200 cc opvoer iedereen vlak die kop af

misschien zo als altijd zie ik dat verkeerd
maar je maak de explocie ruimte kleiner
waarom niet groter !? meer benzine en lucht kan er dan in

Gaar er mij om, hoeveel kan eraf, voordat hij gaat pingelen of dat de kleppen de zuiger gaan raken.

Maar antwoord op je vraag, hoe hoger (druk) het mengsel word samengeperst hoe sneller en heter de verbranding is, zoveel te sneller zetten de luchtmoleculen uit en dat is het vermogen wat je nodig hebt om die zuiger snel naar onder te rammen.
Dat snelle en volledige verbranding van de brandstof wat uitmaakt, heb je wel gemerkt toen de luchtaanvoer van je mengbuisje dicht zat.
De bekende luchtschroef hier op het forum, voor diegene die niet weten waar het over gaat.
Toen werd de benzine niet fijn genoeg verneveld en had je grote benzine druppels, die niet goed/snel ontbranden.

Het max. verhogen van de compressie word beperkt door de zelfontbranding van de brandstof (octaan/klopvastheid)
Daar hebben ze tegenwoordig met directe benzine inspuiting al wat op gevonden.
Lees maar eens.
LEESVOER


friesequad schreef:
of dat nog af te stellen is is nog de vraag.....
:think:

:yawn: Gewoon niet alles geloven, wat sommige mensen allemaal beweren, hier op het forum.
Als een motor niet goed loopt, ga ik echt niet naar de kleur van de bougie kijken.
Je hoort zo ook wel of een motor inhoud, (door een arm mengsel) als je gas geeft
Loopt hij te vet, dan zal hij slecht stationair lopen, trek je choke er maar eens op bij een warme motor.
Hij zal dan ook overslaan op hoge toeren en voor geen meter lopen.
Daarbij als je dingen veranderd aan je blok, kan je niet uitgaan van de warmtegraad van een bougie. Iets met een appel en een ei vergelijken.

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

BerichtGeplaatst: 12 okt 2013 22:32
door zerty
Z@@lo schreef:bij de bashan race cdi:

toeren begrenzer is weg. (oppassen boven de 10.500 toeren is je blok niet vrolijk meer) ik dacht dat de ontsteking iets anders getimed word.

Is de ontsteking nou variabel of vast? Ik kan ook zelf in de grondplaat sleuven maken en die vroeger zetten. Dan hoef ik geen andere cdi te kopen.
Ik weet trouwens niet of er al een andere cdi bij mij erop zit, ik heb dat ding niet nieuw gekocht en er zijn al dingen vervangen,misschien ook al die cdi?
Bij hoeveel toeren is hij origineel begrenst?

Z@@lo schreef:ik weet niet wat voor vermogen je uit dat blokkie wil halen... maar het zijn gewoon simpele blokken (niet super getuned ofzo)

Gewoon meer, zodat een yuppie op een scooter mijn nummerbord niet meer kan lezen na 50 meter. Is toch niet te veel gevraagd als je 150cc meer hebt? 8-)


Z@@lo schreef: als je in de oude topics gaat lezen (dan praat ik over 2 a 3 jaar geleden) vind je stukken over de carb. die niet goed uitgelijnd staat met de inlaat van je cylinder

Dat had ik zelf al gezien. Ook dat de gasschuif niet helemaal open gaat.
Gasschuif heb ik al veranderd. :mrgreen:


Z@@lo schreef: dus als je in de 90 (gps) kan rijden heb je een netjes resultaat met een 200cc :thumbup:

succes

Toen ik hem net had, vond ik dat ook, maar alles went, vooral lage snelheid. :-))) :lol:

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

BerichtGeplaatst: 12 okt 2013 23:00
door dimpower
dimpower schreef:

u vraagt,ik draai :lol: :lol: : viewtopic.php?f=26&t=1067&start=0
zerty schreef:
:thumbup: :lol: Alleen jammer dat je juiste pagina dan niet kan vinden, moet ik dan alles zelf doen? 8-) :lolno:





:twisted: Yep jij mag ook iets doen.ik doe hier al meer dan genoeg.voor sommigen zelfs teveel :lol: :lol: :lol: