Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Berichtdoor friesequad » 13 okt 2013 07:03

cdi anders bij een bashan volgens mij de kleur als die goud kleur is dan is het een tuning cdi.....

bel eens met quad concurant
die kent een bedrijf die een aangepast cdi kan maken
die word dan ook verbonden met de bobine en zo enz enz
geen idee hoe ze dat hebben maar toch misschien wel een gesprekje waard :shh:

( shit reclame )

met het echt opvoeren zou ik eens met quad tuning bellen :mrgreen:
die passen zo beetje alles aan
dus ideeen zat

( ja ja reclame )

voor dat er hier een oorlog uit breek
voor vragen die je hebt moet je toch ergis beginnen
dus krijg je vaak ook rare antwoorden
die misschien wel helpen om je eigen vraag eens anders
te bekijken en je helpen met nieuwe ideeen

als je de projecten volgt of gewoon de ouder leest kom je vaak de zelfde problemen ook weer tegen

zie die ook maar als een rode draad
en niet te veel druk maken op andere antwoorden
dus zou zegen maak je eigen project van opvoeren
en zet de juiste antwoorden daar bij
want wat jij wil is hier nog niet gedaan ....

:-))) :yawn: :yawn:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Berichtdoor Z@@lo » 13 okt 2013 08:32

effe zonder dollen. we praten over een bashan.... tuning cdi en race bobine bestel je gewoon bij ALG. kosten iets van 25 euro per stuk
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Berichtdoor friesequad » 13 okt 2013 09:31

dat weet ik z@@lo

maar er zijn meer wegen naar rome

er zijn ook veel meer tuning cdi s en die anders werken en handmatic te verstellen zijn

maar die zie ik hier niet tussen

en ja die passen ook op een bashan .....

maar goed niemand heeft dat nog bekeken hier :think: misschien wel maar niet gezegd :think: over of er meer is dan wat we hier in nederland of belgie te krijgen is :think: :idea:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Berichtdoor zerty » 13 okt 2013 18:09

dimpower schreef:

:twisted: Yep jij mag ook iets doen.ik doe hier al meer dan genoeg.voor sommigen zelfs teveel :lol: :lol: :lol:

:lol: :thumbup: Mijn dank is groot. :D
Avatar gebruiker
zerty
banned member
banned member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 03 sep 2013 00:24

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Berichtdoor zerty » 13 okt 2013 18:22

friesequad schreef:
voor dat er hier een oorlog uit breek
voor vragen die je hebt moet je toch ergis beginnen
dus krijg je vaak ook rare antwoorden
die misschien wel helpen om je eigen vraag eens anders
te bekijken en je helpen met nieuwe ideeen

:o Er is geen kwaad woord gevallen, of wel dan?

friesequad schreef:als je de projecten volgt of gewoon de ouder leest kom je vaak de zelfde problemen ook weer tegen

zie die ook maar als een rode draad
en niet te veel druk maken op andere antwoorden
dus zou zegen maak je eigen project van opvoeren
en zet de juiste antwoorden daar bij
want wat jij wil is hier nog niet gedaan ....

:-))) :yawn: :yawn:

Alle antwoorden die ik hier krijg, daar ben ik dankbaar voor. :thumbup:
Avatar gebruiker
zerty
banned member
banned member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 03 sep 2013 00:24

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Berichtdoor Z@@lo » 14 okt 2013 19:51

@friesequad, ik weet al langer van de verstelbaare cdi kastjes af. ik wil je niet afzeiken, maar ik ga wel even tegen je in.

Het heeft geen nut op onze "industrie" motoren.

kijk dit is de cylinderkop van een raptor: die heeft 5 kleppen, als je tussen die kleppentiming je ontsteking kan verzetten dan maak je winst. (is mijn idee he)

Afbeelding

dit is die van een bashan: 2 kleppen. geen variatie klep 1 open -daarna dicht - boem - klep 2 open - klep 2 dicht enz
wat moet je hier handmatig op afstellen?
Afbeelding

dit is gewoon geld weg gooien. helemaal met een 200 cc blokkie.
knal er dan als eerste een 250 cc blok er in. heb je al veel meer kracht in je lage toeren. trek alle begrenzingen er uit. 30 mm carb, goeie luchtfilter, sportpijp, en goeie vertanding. rij je +/- 100 km gps en trek je lekker op.

wil je harder: motorswap.
of 300 onbegrenst blok : dan rij je 125 a 130 en trek je als een chinees beest
of je gooit er een blok van een motor in: dan bepaal je zelf hoe gek je het maakt.
dit betekend aanpassing van je frame en electra en alles wat er bij komt.

een 11kw blok is het (in mijn ogen) niet waard om dure tuning onderdelen voor te laten maken. al is het een cdi. dan zit je na een maand al over de waarde van je motoblok heen en dan heb je nog nauwelijks winst.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Berichtdoor dimpower » 14 okt 2013 21:13

:stupid: :stupid: :stupid:
ik kan het niet beter verwoorden.men kan hier nog pagina's vol over doorlullen,je komt toch van een kale reis terug.uit een 200cc chinees blokje kan je gewoonweg niet veel meer uithalen.en zeker niet als het betrouwbaar moet blijven.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Berichtdoor friesequad » 15 okt 2013 05:17

@friesequad, ik weet al langer van de verstelbaare cdi kastjes af. ik wil je niet afzeiken, maar ik ga wel even tegen je in.

Het heeft geen nut op onze "industrie" motoren.


valt mee z@@Lo hou wel van tegen gas maar ook van info :shh: :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 15 okt 2013 05:44

yamaha 5 klepper, is gewoon 3 inlaat klappen die als 1 open gaan en 2 uitlaat kleppen die tezamen open gaan, ze doen dat om het oppervlak groter te maken dan je kan met 1 klep. ondertussen is yamaha ook afgestapt van de 5 kleppen

hogere compressie is beter voor de reactie op lage toeren niet voor de hogere toeren en als voorbeeld m'n laatste suzuki 400blok scheelde het 4pk in het lage tot midden toeren gebied (volgens kenners 1v/d verschillen tussen gewoon ltz blok en een drzE blok)
bij m'n suzuki blok was de inlaatkant geflowd waarbij zelf de klepgeleider gelijk was met het inlaatkanaal
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: Blok echt opvoeren Bashan 200cc

Berichtdoor zerty » 16 okt 2013 02:19

Z@@lo schreef:@friesequad, ik weet al langer van de verstelbaare cdi kastjes af. ik wil je niet afzeiken, maar ik ga wel even tegen je in.

Het heeft geen nut op onze "industrie" motoren.


Als onze *industrie* motoren een vaste ontsteking hebben wel.
Wat ik eigenlijk nog steeds niet weet. :?:
En of die verstelbare cdi rekening houd met het toerental van de motor weet ik ook niet.

Z@@lo schreef:kijk dit is de cylinderkop van een raptor: die heeft 5 kleppen, als je tussen die kleppentiming je ontsteking kan verzetten dan maak je winst. (is mijn idee he)

Wat heeft kleptiming met ontsteking te maken? Alleen dat je door meerdere kleppen (misschien) een betere cilinder vulling krijgt, en daardoor een iets eerdere ontsteking van het mengsel nodig hebt, om al het vermogen te benutten.
Of heeft die 5klepper echt een elektrisch systeem wat de nokkenas iets verdraaid bij verschillende toerentallen?

Z@@lo schreef:dit is die van een bashan: 2 kleppen. geen variatie klep 1 open -daarna dicht - boem - klep 2 open - klep 2 dicht enz
wat moet je hier handmatig op afstellen?

Ten eerste is het klep1 open, aanzuigen van benzinemengsel, dan compressie, dan ontsteking-boem- weer een halve slag verder en dan klep 2 open om uitlaatgas af te voeren. 8-)
En laat me alsjeblieft niet in mijn broek zeiken van het lachen, dat je denkt dat er om de beurt een klep open gaat, bij die 5 klepper. ;)


Z@@lo schreef:dit is gewoon geld weg gooien. helemaal met een 200 cc blokkie.

Wat heeft de cilinderinhoud met opvoeren/vermogen te maken?

fretje-pitbull schreef:
hogere compressie is beter voor de reactie op lage toeren niet voor de hogere toeren l

Weet je dat zeker?
LEESVOER
Avatar gebruiker
zerty
banned member
banned member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 03 sep 2013 00:24

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten