friesequad schreef:is maar net wat voor tunning cdi je neemt ....
de madmax heeft ook een tunning cdi die hebben ze alleen in amerika
en mag geen reclame maken waar weg
die kun je zelf afstellen
al word er gezegd dat die er niet is maar die is er wel
Ik zal eens gaan zoeken op het net.
Bedankt.
friesequad schreef:over de 200 cc opvoer iedereen vlak die kop af
misschien zo als altijd zie ik dat verkeerd
maar je maak de explocie ruimte kleiner
waarom niet groter !? meer benzine en lucht kan er dan in
Gaar er mij om, hoeveel kan eraf, voordat hij gaat pingelen of dat de kleppen de zuiger gaan raken.
Maar antwoord op je vraag, hoe hoger (druk) het mengsel word samengeperst hoe sneller en heter de verbranding is, zoveel te sneller zetten de luchtmoleculen uit en dat is het vermogen wat je nodig hebt om die zuiger snel naar onder te rammen.
Dat snelle en volledige verbranding van de brandstof wat uitmaakt, heb je wel gemerkt toen de luchtaanvoer van je mengbuisje dicht zat.
De bekende luchtschroef hier op het forum, voor diegene die niet weten waar het over gaat.
Toen werd de benzine niet fijn genoeg verneveld en had je grote benzine druppels, die niet goed/snel ontbranden.
Het max. verhogen van de compressie word beperkt door de zelfontbranding van de brandstof (octaan/klopvastheid)
Daar hebben ze tegenwoordig met directe benzine inspuiting al wat op gevonden.
Lees maar eens.
LEESVOERfriesequad schreef:of dat nog af te stellen is is nog de vraag.....
Gewoon niet alles geloven, wat sommige mensen allemaal beweren, hier op het forum.
Als een motor niet goed loopt, ga ik echt niet naar de kleur van de bougie kijken.
Je hoort zo ook wel of een motor inhoud, (door een arm mengsel) als je gas geeft
Loopt hij te vet, dan zal hij slecht stationair lopen, trek je choke er maar eens op bij een warme motor.
Hij zal dan ook overslaan op hoge toeren en voor geen meter lopen.
Daarbij als je dingen veranderd aan je blok, kan je niet uitgaan van de warmtegraad van een bougie. Iets met een appel en een ei vergelijken.