Aanschaf chinaquad

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Aanschaf chinaquad

Berichtdoor pointblanque » 18 feb 2010 18:47

Goedendag,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben sebastian uit Amersfoort.
Heb altijd brommers en crossmotors gereden, en 2 jaar geleden in Spanje voor het eerst quad.
Dit was een chinaquad 150cc, oranje ding denk een bashan. Hoorde bij het verhuurcentrum klachen over slechte lagers, maar verder waren het opzich wel degelijke machine. Ben er in Oktober 2009 weer geweest en zo te zien rijden ze allemaal nog. (dronken engelsen slopen veel, dus best knap dat alles nog functioneert ;) )

Dit beviel eigenlijk zo goed dat ik ondanks het slechte regenachtige weer er eigenlijk de gehele dag niet af te slaan was...
Lekker wendbaar, je hoeft niet te remmen voor drempels, en in 2 lekker dwars op de rotonde. Zelfs waar je met een crossmotor moeilijk je evenwicht houd (b.v. natte kleigrond) ploeg je er met een quad zo doorheen.

Inmiddels dus 2 jaar later, een nieuwe baan en een beetje geld te besteden...

Zit dus erg over een quad te twijfelen, voornamelijk door de slechte ervaringen die je her en der leest.
Nou dacht ik zo, dit is het perfecte forum om diverse vragen te stellen.

Voornamelijk wil ik woon-werkverkeer rijden, dit is zo'n 30/40km per dag.
Daarbij wil ik 's avonds en in het weekend lekker rondspelen op de weg/bos/crossbaan-braakliggend terrein.
En uiteraard zo snel mogelijk over drempels :P
Dr zal misschien ook wat gesprongen worden, tot 1m/1.5m afhankelijk van wat nog redelijk te doen is...

Zit me te orienteren op een shineray 250cc spider...en ik zou graag een aantal dingen willen weten hierover.

Wat zijn de zwakke punten van deze quad?
Had al iets over slechte achterbruglagers gelezen????

Wat is het onderhoudstappenplan? Dus bij hoeveel km'ters moet wat gebeuren??

Het 2dehands aanschaffen van een shineray, is dit raadzaam?? (ivm slecht onderhoud e.d.)
En nieuw aanschaffen, waar is dit betrouwbaar te doen?? Dus geen heerhugowaard wat ik hier al gelezen heb :)
Welke winkels voor aanschaf/parts raden jullie aan??

De shineray ben ik her en der tegengekomen van 1700 tot 3000...wat is nou een normale prijs?
Bij ALG moto staat ie voor rond de 2000...klopt dat????

Welke upgrades zijn raadzaam?? B.v. andere bumper/voetennetjes (weet even de naam niet) En welke reserve onderdelen zijn raadzaam om te hebben (b.v. achteras/lagers e.d.)

Ook hoor ik iets over "imitatie/replica" chinaquads?? Hoe herken je deze? Hebben jullie misschien een voorbeeldplaatje/link van een nepperd?

En de AGM is die hetzelfde als de Shineray? Blok ziet er wat anders uit??

Ten slotte mijn laatste vraag: Wat is raadzaam, nieuw of 2dehands?
Er staan quads op marktplaats die even prijzig zijn als een nieuwe (o.a. een blauwe van 2100 euro...vrij prijzig? En de zwarte agm van 1200...die ziet er weer bagger uit???)

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met de keuzes...want ik zou wel heeeel graag quad willen rijden :D
pointblanque
50cc
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 18 feb 2010 18:25

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Aanschaf chinaquad

Berichtdoor bashanboy » 18 feb 2010 18:58

allereerst: welkom op het gezelligste forum van nederland :D
en nou de antwoorden:
bij ALG kopen is zoiezo goed ;) goede service en goede prijzen
een shineray om te crossen is dan weer niet zo verstandig omdat shineray eigenlijk meer de baan machines zijn ;) dan zou ik eerder een bashan kopen (mijn kun je over nemen voor een mooi bod!! ;) )
meestal is 2de hands zelfs slimmer want iedereen die een chinees rijdt draait alle bouten vast ;)
ze kunnen wel wat hebben maar echte sprongen :?
en onderhoud, ja lees dit is :arrow: http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=6&t=169

iets niet beantwoord? vraag het nog eens :)
voor mijn quad kijk hier eens :arrow: http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=26&t=168 dan weet je alles over de mijne ;) staat dus ook te koop he ;) voor meer info: pb me ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Aanschaf chinaquad

Berichtdoor pointblanque » 18 feb 2010 19:28

Okee topics doorgelezen, ik stuur je zowiezo een pm'tje...wie weet ;)

Goed de quad in het "problemen" topic...die had al 1700km gelopen.
Wat opzich vrij behoorlijk is en er logischerwijs het een en ander aan zou moeten gebeuren.

Maar bij nieuwkoop, hoef je dan alleen de vloeistoffen te vervangen en de boutjes aan te draaien?? (of ook loctite gebruiken?)
Stel, dat ik voor nieuwkoop ga, het is de bedoelig het een daily driver word, dus heb geen zin gelijk het hele ding binnenste buiten te keren ;-)


Ooh ja en Bashanboy thanx voor de zeer snelle reactie en de welkom!!
pointblanque
50cc
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 18 feb 2010 18:25

Re: Aanschaf chinaquad

Berichtdoor BDbashan » 18 feb 2010 19:28

hallo

welkom op dit supper gezellige forum!

als ik zo jou verhaal leest kom ik er op dat je beste een bashan kan kopen!
woon/werk gebruik vrij tijd crossen enz nou corssen met een shineray zie ik echt niet zitten denk als je dat doet dat je iedere keer dat je gecrost heb weer naar een winkel kunt :lolno:
ik zou een nieuwe kopen heb je garantie en je weet wat je koopt. als je tweede handse koopt weet je nooit wat er met die quad gebeurd is!
ik denk dat je het beste een bashan 250cc kunt kopen die banden zijn een stuk beter dan die van een 200cc en iets meer power 8-) dan een 200cc
en de zwakke punten van de 200cc zijn bij de 250cc verbetert!!!

en alg moto is qa prijst/kwalietijd/serves het beste ik en me broer(jdrules) hebben alle bij de quad bij alg moto gekocht en krijgen we nooit geen spijt van!! en als je onder delen nodig heb sturen ze dit ook gerust op en als toch niet past of niet goed is kun je altijd mee terug komen mits het niet beschadig is!!

succes met een quad aan koop
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: Aanschaf chinaquad

Berichtdoor BDbashan » 18 feb 2010 19:34

als je een nieuwe quad koopt en je hebt de 250km er op zitten dan moet je motor olie vervangen en beste is ook koelvloeistof
en gewoon voor dat je gaat rijden kijken als je wiel moeren nog vast zitten!!! die moet je aan het begin om de 20km wel aan draaien tot je dit 3x heb gedaan dus tot 60km ongeveer en je achteras moer zitten twee moeren naast elkaar daar tussen kun je beter een drupje loctite tussen doen heb ik ook gedaan anders trilt die moet steets los! wat op zich geen kwaad kan hoor is gewoon een borg moer die buitenste!
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: Aanschaf chinaquad

Berichtdoor bashanboy » 18 feb 2010 21:31

een nieuwe 250cc bashan is natuurlijk op een hoop vlakken beter dan mijn bashan ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Aanschaf chinaquad

Berichtdoor BDbashan » 18 feb 2010 21:41

ah ja het is wel iets beter. maar jij hebt natuurlijk al wel alle slechtere punten van de 200cc bashan al wel verbeterd.
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: Aanschaf chinaquad

Berichtdoor bashanboy » 18 feb 2010 22:03

dat is waar, maar gebreken zijn er bij mij nog steeds aan hoor :roll:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Aanschaf chinaquad

Berichtdoor BDbashan » 18 feb 2010 22:08

ja dat zal ook wel maar kleine dingetjes blijf je houden!
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: Aanschaf chinaquad

Berichtdoor lzone » 18 feb 2010 22:16

welkom op het forum en veel sucses in de aankoop van je wok eh..
Grts Lzone
lzone
400cc
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 06 dec 2009 01:09
Woonplaats: Schriek / Belgium

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten