honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Berichtdoor Z@@lo » 14 maart 2013 21:57

ACC schreef:achteruit heb je niet nodig
een beetje purist geeft gas en staat anders om

heb op mijn quadzilla ook geen achteruit en die is zwaarder dan een madmax


Hoe doe jij dat in een parkeervak bij de supermarkt? ;)
om eerlijk te zijn, doe mij maar een achteruit. verdomt makkelijk in de stad.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Berichtdoor scania-driver » 15 maart 2013 04:38

Gewoon vragen of iemand een duwtje achteruit wil geven, lopen genoeg huisvrouwen rond met zware boodschappentassen dus quad moet ook gaan. :mrgreen:
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Berichtdoor Patriickm » 15 maart 2013 12:04

Is dit dan ook op een bashan te doen?
( bashan 250 past op 200, dus dan zou dat in theory ook moeten lukken )
Of is het blok van een bashan 250 heel veel anders?
GROEN! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Patriickm
350cc
 
Berichten: 462
Geregistreerd: 11 dec 2011 13:06
Woonplaats: Enschede

Re: honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Berichtdoor dimpower » 15 maart 2013 13:01

toch redelijk wat verschil vrees ik tussen een bashanblok en een loncin.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Berichtdoor hans caspers » 15 maart 2013 14:17

Patriickm schreef:Is dit dan ook op een bashan te doen?
( bashan 250 past op 200, dus dan zou dat in theory ook moeten lukken )
Of is het blok van een bashan 250 heel veel anders?


als dit niet pas , kun je hier ook voor gaan.
http://www.aliexpress.com/store/product ... 63717.html
in een ander onderwerp op de CQ is dit behandeld.
mijn twee meiden op de quad
Avatar gebruiker
hans caspers
Erelid
Erelid
 
Berichten: 352
Geregistreerd: 30 okt 2009 17:58
Woonplaats: leidschendam

Re: honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Berichtdoor Z@@lo » 15 maart 2013 16:22

Patriickm schreef:Is dit dan ook op een bashan te doen?
( bashan 250 past op 200, dus dan zou dat in theory ook moeten lukken )
Of is het blok van een bashan 250 heel veel anders?


De ophangings punten lijken veel op elkaar, met een beetje aanpassen moet dat lukken. Vraag anders aan een jla rijder wat de maten van de motor ophanging zijn :idea:

heb je hier iets aan?:
Afbeelding
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Berichtdoor eaglemotorsport » 16 maart 2013 23:32

Big bore lijkt heel wat, maar of 't iets is...
De diameter van de cilinder is slechts een paar millimeter groter, waardoor je van 199cc naar 201 cc gaat. Theoretisch kun je dan roepen dat 't 250cc is (omdat het meer dan 200cc en minder dan 250cc is).
Zelfde verhaal bij een big bore voor 250cc. Je gaat dan van 249cc naar 251cc.
Qua vermogen geeft 't geen extra power maar wel een bak ellende om 't goed afgesteld te krijgen en niet te warm te laten lopen.
Want de cilinderwand is serieus dun geworden en de optimale boring/slag verhouding is om zeep geholpen. De boring klopt niet meer met de verbrandingskamer in de cilinderkop, waardoor deze aanpassing een negatieve invloed heeft op het ontbranden van benzine lucht mengsel.

Tegenwoordig met de rijbewijzen die na 19-1-2013 zijn afgegeven kun je behoorlijke problemen krijgen bij overschrijding van het aantal Kw's.
Iemand die A1 op 't rijbewijs heeft, mag niets zwaarder rijden dan 15Kw. Rijden met 16Kw is al een grove overtreding.
Ben je je ervan bewust, dan is 't zelfs een misdrijf. (Lijkt op een economisch delict).
De grens is 15Kw. Op de typegoedkeuring staat iets rond de 10 of 12Kw. 20% "opvoeren" mag volgens RDW zonder aanpassingen in het kenteken register.
Dat is dan uiteraard 20% van het OORSPRONKELIJKE vermogen waarop de typegoedkeuring is afgegeven. Niet van het maximum vermogen in de categorie.

Volgens RDW:
Als er een wijziging aan de motor van een voertuig is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij een van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort.

Tip:
Wil je meer vermogen, koop dan gewoon een andere quad die het gewenste vermogen aan boord heeft.
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Berichtdoor scania-driver » 17 maart 2013 07:03

Ik denk dat het toch een beetje het scooter verhaal is en opvoeren, het mag niet maar we doen het wel. ;)
Je koopt een chinees algemeen 250cc en denkt hoort die loopt 85/90 km per uur, in de praktijk op de teller wel maar op de weg niet.
Dus prutsen sproeiers filters cdi enz enz, maar geeft net geen voldoening.
Opvoeren kost geld en kan op meerdere manieren, mits je er wel rekening mee houd dat als je gepakt wordt het nog iets duurder wordt.
Ik vind die 300 cc cilinder wel wat omdat je dat niet gelijk ziet. en veel zwaarder hoeft het van mij niet want dan koop ik idd wel wat anders een ktm of zo. Maar dan komt gelijk weer het kostenplaatje om de hoek kijken, niet iedereen kan of wil er zoveel geld aan uitgeven. Daarom rijden de meeste van ons chinees denk ik. Ze zijn goedkoop fun en gaan net te zacht helaas.
Ik hoorde dat er evt een madmax 600cc komt?, zekers interesse daar voor mits ie natuurlijk niet een kleine 6000 euri gaat kosten want dan koop ik wel een een a merk voor dat geld.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Berichtdoor rinus1959 » 03 jun 2013 09:44

hallo nog even een vraagje over dat nx blok je sprak over een andere kabel boom die je nodig heb welke gebruik je dan die van de honda zelf wat mis je dan ? ik hoor dit graag ben wel benieuwt. gr rinus
rinus1959
50cc
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 29 mei 2013 09:24

Re: honda nx 250 de ideale upgradeblok voor 250cc loncinblok

Berichtdoor bashanboy » 03 jun 2013 11:15

denk niet dat acc nog gaat reageren rinus;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten