1000 euro boete

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

1000 euro boete

Berichtdoor 2Tact4Ever » 17 aug 2012 08:21

Hallo ik ben Arno en ben al een tijdje lid en heb me aleens voorgesteld maar ben hier een tijd niet geweest.
Ik heb een paar weken geleden mijn eerste quad aangeschaft, een Shineray Spider 250cc en heb er nog weinig tot geen lol aan mogen beleven.
Ik heb het ding in een impuls gekocht echter was ik wel al op zoek naar een quad maar heb deze gekocht zonder de tijd te hebben er goed naar te kijken dus je raad het al....
Bij thuiskomst bleek de linker ophanging naar achteren te staan en heeft de quad een stevige aanvaring met iets hards gehad.
Verder zat alles los wat los kan trillen en liep de motor zeer slecht wat volgens de verkoper aan een smerige carburateur zou liggen.
Ik ben vrij handig en sleutel veel dus dat hij slecht liep maakte me niet uit en dat alles los zat ook niet maar een verbogen ophanging is een ander verhaal.
Affijn na het schoonmaken van de carburateur liep het ding niets beter en ben dus alle slangen los gaan maken om door te blazen en kwam toen iets tegen wat ik niet eerder gezien had en bij verder navragen een carterontluchtingsfilterding bedoeld om de olie die het carter uit komt terug te voeren naar je luchtfilter om zodoende het mileu te ontzien (verplicht in oa China en USA).
Deze was door de hitte gesmolten en zat behoorlijk verstopt en na deze geheel te hebben verwijderd liep de quad een stuk beter, dde rest is goed gekomen dmv afstellen.
De ophanging was inmiddels ook verwijdert en heb deze netjes terug laten buigen door een bedrijfje in mijn straat.
Door mijn eigen stomiteit liep de ketting er af want die stond te slap en dat wist ik maar had nooit verwacht dat ie bij het aflopen door mijn carter heen zou gaan dus je raad het al hij begon wat olie te lekken, iets wat ik pas opmerkte na de proefrit en de quad al geparkeerd had
Nu komt het leukste nl ik heb het carter kunnen repareren en uiteraard heb ik de olie die gelekt was zoveeel mogelijk opgeruimd en zou het beetje wat er nog zat met de hogedrukspuit doen nadat ik klaar was.
Ik heb de ketting gespannen en ben een testritje gaan maken en alles liep weer goed en heb de quad neergezet om iets binnen te pakken.
Bij terugkomst bij de quad staat daar een agentje van nog geen 20 jaar en zonder collega (oudere collega met ervaring die dit ongeleide projectiel had kunnen indimmen) en die vraagt om mijn rijbewijs etc en aangezien dat alles in orde is en alles eerlijk en verzekerd is zag ik het echt niet aankomen maar nadat hij mij op deze zaken niet kon pakken begon hij maar over mij snelheid want mensen hadden gebeld dat ik te hard reed, hij zelf heeft mij nooit zien rijden.
Nadat het hem eindelijk duidelijk werd dat ook dat hem niet ging worden kwam de helm aan de beurt waarop ik zei nou sorry hoor maar ik hoef op een quad geen helm te dragen (is gedeeltelelijk waar maar in dit geval dus niet want ik heb geen gordel).
Hij had zelf geen flauw idee of dit wel of niet verplicht was en ook dit liet hij maar even voor wat het was en waren zijn opties voor het uitschrijven van een prent wel zo
2Tact4Ever
2Tact4Ever
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 23 feb 2012 00:21
Woonplaats: Friesland

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: 1000 euro boette

Berichtdoor vip1980 » 17 aug 2012 12:33

Ten eerste , zwaar klote......

Maar je kan het zeker wel aanvechten, zeker dat met helm rijden.....Hij gaat er maar vanuit dat wat de mensen zeggen klopt.

Voor de olie als er een druppel op een tegel gekomen is en je hebt het schoongemaakt, welk mileu heb je verontreinigd????

In groningen heeft laatst iemand een rechtzaak aangevochten, over het mierenneuken....de rechter vond het niet beledigend.....dat ander wat je gezegd heb zal hij vast wel beledigend vinden......

Waarom heb je hem hem niet aangsproken, ik bedoel zou toch effe vragen of tie niks te doen had .....en zijn provisie omhoog wou schroeven...
Als je het niet begrijpt , lees het dan nog een keer
vip1980
50cc
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 18 jun 2012 13:41
Woonplaats: Barendrecht

Re: 1000 euro boette

Berichtdoor dimpower » 17 aug 2012 13:03

monteer nog vlug een gordel op je quad en je kan de kwestie van de helm al aanvechten met een foto dat er wel een gordel aanwezig is/was.laat die agent maar het tegendeel bewijzen als jij met een foto bij de rechter staat.de verontreiniging kan je ook aanvechten als je ervoor zorgt dat al je oliesporen uitgewist zijn.wat de smaat betreft zal je moeten rekenen op de gooodwill van de rechter vrees ik.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: 1000 euro boette

Berichtdoor friesequad » 17 aug 2012 15:14

wat een lul die agent
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: 1000 euro boette

Berichtdoor Peter.M » 17 aug 2012 17:39

Je kan proberen , In het verleden heb ik ook zo'n zaken aangevochten en telkens met mijn hoofd tegen de muur gelopen(ja, je ziet het nog) Ik kreeg PV omdat ik zie dat de agent dringend oogarts moest raadplegen -smaad- nochtans was dit een goeie raad toch. Om een lang verhaal kort te maken , zij zijn be
The more i know about people
The more i love my dog.
Avatar gebruiker
Peter.M
350cc
 
Berichten: 467
Geregistreerd: 05 aug 2012 13:22
Woonplaats: Vlierzele (Belgie)

Re: 1000 euro boette

Berichtdoor 4 wieltjes » 17 aug 2012 17:57

Eigen schuld dikke bult. :lol: :lol: :lol:

Heeft hij je die olie daar zien lekken?
Heeft er mogel;ijk een ander voertuuig staan lekken?(oftewel heeft hij het zien gebeuren of stond jou quad daar 'toevallig'
Zal mooi wezen,sta je bij het winkelcentrum geparkeerd ,krijg jij een prent omdat er olie onder je auto ligt van iemand.
hij heeft het niet geconstateerd en een tegel is zo vervangen dus eis een bodemonderzoek ter plekke.

Iedereen kan wel iets zeggen en men zal maar een hekel aan je hebben,dan krijjg je boete op boete.
dus hou vast aan het gegeven dat iemad het heeft gemeld die waarschijnlijk iets tegen je heeft en lul niets heeft gezien.

Mierenneuker is een ander word voor iemand die aan het zoeken is.
Je had kunnen zeggen dat hij aan het zoeken was maar koos voor mierenneuker wat niet echt een scheldwoord is,eerder een constatering dat hij iets zoekt en je kosten wat kost moet hebben.
tip voor de volgende keer.
Zeg niet direkt wat je van 'm vind maar zeg"ik denk dat als ik jou als burger tegen was gekomen, dat ik zal denken wat een ontiegelijke oetlul loopt daar"
Je zegt het niet ,je denkt het en je zal het alleen maar zeggen als hij in burger had gelopen.
Kan hij niets aan doen.

Dien een klacht in omdat het mierenneuk gedrag en laat er een proces verbaal van opmaken met alles wat jij hier heb geschreven.
Leg dat voor aan de rechter als bewijs voor je verdediging.

Ik heb een zoekende agent ooit gedreigt dat ik een beetje erg agressief op 'm word.

Ik mocht gaan van zijn collega's maar meneertje wilde het laatste woord hebben.
Toen vroeg ik zijn verballisantnummer om een klacht te deponeren.
Hij koos de bekende eieren voor zijn (hongerloon)geld. :lol: :lol: :lol:
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: 1000 euro boette

Berichtdoor hsunda » 17 aug 2012 19:39

:stupid:

Als je zo'n pislulletje voor je heb is het verstandigste om gewoon ja en amen te zeggen.
Dat dit niet meevalt moge duidelijk zijn, maar het kost wel het minste in euro's.
hsunda
350cc
 
Berichten: 399
Geregistreerd: 29 aug 2011 19:14

Re: 1000 euro boette

Berichtdoor Remq » 17 aug 2012 22:10

Wat een Verhaal zeg haha ,dat kan ook alleen maar met zulke kneuzen van agente succes met je aan vechten maar volgens mij heft hij geen poot om op te staan ..
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: 1000 euro boette

Berichtdoor Z@@lo » 18 aug 2012 10:44

dimpower schreef:monteer nog vlug een gordel op je quad en je kan de kwestie van de helm al aanvechten met een foto dat er wel een gordel aanwezig is/was.laat die agent maar het tegendeel bewijzen als jij met een foto bij de rechter staat.de verontreiniging kan je ook aanvechten als je ervoor zorgt dat al je oliesporen uitgewist zijn.wat de smaat betreft zal je moeten rekenen op de gooodwill van de rechter vrees ik.


de riem moet vermeld staan op je kentekenbewijs, anders is het niet geldig.

voor de rest.... zwaar kut! veel succes!
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: 1000 euro boette

Berichtdoor spiderpig » 18 aug 2012 11:40

Nooit gehoord dat een riem op het kenteken moet staan (maar ik wed er niet om :D ).
Wel dat hij degelijk bevestigd moet zijn (uiteraard).

:-))) Frank
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten