jla loncin ervaring..

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 14 jan 2013 22:25

dimpower schreef:er zijn foto's te vinden met :oops: :oops: :oops: de zoekfunctie hoor maar het is zoals je beschrijft.bij spitsing achteraan remleiding die naar voor loopt losmaken en stop indraaien op het T-stuk en de remleing aansluiten op rempomp voor vooraan.

:crazy: zal ik toch nog mijn naam moeten veranderen in misterzoekfunctie :twisted: :twisted: :silent: :silent: :silent:



Hier een link daaronder alles uitgelegd

http://www.lmgtfy.com/?q=Hoe%20scheid%20je%20remmen
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor akkie » 14 jan 2013 23:19

Was meer uit nieuwsgierigheid haha! Topic had ik al gevonden haha!
Avatar gebruiker
akkie
350cc
 
Berichten: 485
Geregistreerd: 11 jul 2011 08:17
Woonplaats: Breezand

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Firehuntah » 01 apr 2013 21:36

Heb een mooie review gevonden van iemand uit Engeland met een JLA die zijn ervaringen deelt. Vond dit topic dus wel geschikt voor zijn ervaring te delen. ;) Had het hier nog nergens gelezen dus neem aan dat dit nieuw is.

http://www.ciao.co.uk/JLA_21E_2A_02_jin ... ew_6003166

Zo'n beetje de standaard problemen die al in dit topic staan. Maar toch wel interessant om te lezen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 01 apr 2013 21:38

Helaas is het
Geen. Jla 21-b
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Firehuntah » 01 apr 2013 21:43

Zit daar verschil in dan? Had dit al gezien en ook gezocht op google maar ze zien er precies hetzelfde uit.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 01 apr 2013 21:51

Vertaalt
Beoordelen voor - Jinling JLA-21E-2A-02

Jinling ATV / QUAD Survival Guide,

Ik was op zoek naar een tweede voertuig te gebruiken voor korte afstanden die gemakkelijk zou worden opgeborgen wanneer deze niet in gebruik is. Ik heb ook het ontwikkelen van hybride elektrische aandrijvingen voor de weg gaan wijzen van vervoer. Ik besloot op de Jinling JLA-21E-2A-02 als het was de goedkoopste optie om te overwegen te converteren. Op dit moment im wennen aan het rijden met de 250cc benzinemotor en wachten op zijn honda kopie motor zelfvernietiging voor montage elektromotoren. Dus voor nu Ik dacht dat Id delen wat je waarschijnlijk te krijgen vanaf uw £ 1500 op ebay.

Ik heb de mijne uit een krat met het grootste deel van het lichaam intact. Het bleek alleen maar de wielen en bars bevestigen behandelen, maar bij nader inzien veel bouten niet was aangeraakt met gereedschap. Ik geloof dat dit bespaart op de productiekosten dus krijg je borgmoer uit en begint te controleren of bouten en moeren goed door voordat u start it.Now Ik zou opkrikken de achterkant en controleer de keten. De mijne was zo strak het bijna het wiel vastgelopen. Dit kan zijn een lichte ovale vorm in de goedkope achtertandwiel betekenis het had een los punt als u de spanning juist verbergen. Ik maakte de remklauw en twee assen bouten dan geroteerd de behuizing tot de ketting was krap in zijn krappe plek en had 20 mm speling in de lage plek. Dit was een compromis maar moet minder waarschijnlijk de ketting eten en de motoren uitgang lagers beschadigen. Neem een ​​flinke persoon te zitten op de quad als je iets controleert u de gecomprimeerde spanning als het zakt onder belasting. Ik denk dat als standaard u wilt met 7mm speling op het meest als opgekrikt, zodat het niet een al te slappe op compressie. Ik verloor mijn interesse in dit jongleren spel en net een spanner en liep 12mm spelen terwijl opgekrikt wordt ondersteund door de doe-het-spanner arm en tandwiel op de speling te nemen wanneer deze wordt bereden, in het bijzonder met passagiers.

Terwijl je er je achterste remschijf is kromgetrokken standaard (ik vroeg de heer Boa zich van Jinling + co en hij bevestigde je krijgt wat je betaalt voor) en zal wat tweaken of vulplaten nodig hebt om de pads te wrijven stoppen en een leuke sfeer aan de slag je achterrem. Wat is overigens de juiste stuur hendel. Waarom ze dit deden weet ik niet, maar het is makkelijk om gewoon gebruik maken van de voetrem (zoals een auto van de voetrem is de belangrijkste remmen voor alle wielen remmen). Vul nu uw batterij en doe er wat lijm schuim in de metalen doos. Trek de 0,2 mm dikke klemmen van de draden en te vervangen door een andere dikkere terminal. Mine brak uit op mijn derde rit en kon gemakkelijk hebben opgeblazen iets op, maar ik had geluk gehad. Ik heb ook geïsoleerd het frame in de buurt van de terminals als het slechts een 3 mm ruimte tussen hen.

Nu iets lang en recht en band ze aan de binnenkant van de banden. U moet in staat zijn om een ​​eerlijke baan van het maken van het berijdbaar met behulp van een meetlint of liniaal om de wielen te lijnen doen. Mijn Tracking was zo ver dat ik bijna crashte op mijn eerste rit, toen ik in een kuil en ben gesleept sideways.Fill haar met koelvloeistof en benzine, zet de lucht in de banden en warm het op. Ga voor een zachte paar uur op de flatest wegen u kunt vinden. Voornamelijk om mooie te gaan op de motor, maar echt om te beginnen te begrijpen hoe nerveus deze dingen kunnen zijn als de weg is niet perfect. Als je een zwakke armen of handen niet eens na te denken over deze modellen als je moet vasthouden de hele tijd. Voordat ik de tracking gesorteerd besefte ik plotseling de volgende dag dat ik een rode bloedige lijn over mijn handpalm uit de naad in een handschoen die had in mij gesneden uit de druk had. Zodra bijgehouden tot het was ongeveer 50 procent beter, maar een grote kuil in de weg zou gooi je op zijn minst een voet aan de zijkant. Je lijkt gegooid langs de kant van de weg was hellende die vaker wel dan niet was in de richting van de stoeprand.

Ik besloot voor ik gekocht voorzijde 30 profiel banden zag eruit als een grap en was te wijten aan ze te veranderen. Dit werd haastig langs door een uitstulping in de vorm van de linker band. Ik bestelde 185/55/14s, maar omdat er geen voorraad geregeld voor autobanden 185/60/14 Falken ZE 912. Dit maakte eens 4 voudige verbetering en maakte de quad veel stabieler en minder rattly gevoel. Het betekende ook kunt u uw grip en bijna uitgeroeid pot gat afdwalen mogelijk los te maken als gevolg van meer zijwand flex en meer gewicht / centrifugale krachten op de zeer dunne originele banden. Na 100 mijl veranderde ik ze olie als het was vol van metaal uit de run-in. Ik geloof dat je honda oliefilters te krijgen om te passen, maar de mijne schoongemaakt zeer goed met een hoge druk reiniger rem ontslagen van buiten naar binnen Een goede paar gram van staal en aluminium was in het filter dus was het allemaal uit.

Im het krijgen van rond de 70 mpg zacht maar neer gereden naar 55mpg rommelen. Iv had weinig problemen met tractie en lijkt te hebben dat 'op rails' gevoel verlaten 90 procent van de auto's achter op de hoeken. 45 mph ronde grotere rotondes is een comfortabel snelheid op goed onderhouden wegen. . Het heeft tal van koppel tot 8000rpm/50mph en 61 mph is om de maximale als standaard. Ik verminderde de achterste tandwiel van 31teeth tot 29 tanden en heeft nu mooie lange versnellingen en 63 mph bovenkant op het vlakke, zodat je niet te gek voelen op een korte autosnelweg reis als je durft.

Verzekering was 180 pond belasting 130 pond en geen mot voor drie jaar als haar new.The 4 versnellingen zijn onhandig, maar positief. Alleen het omgekeerde is een beetje moeite en soms gewoon heeft je nodig om de koppeling los een klein beetje om het te laten vallen inch

Remmen lijken veel goed genoeg voor de 150kg gewicht, maar beginnen te zacht gevoel met zware passagiers. Ik ging naar de DVLA kantoor en kosten 55 pond te laten registreren bij het certificaat van overeenstemming, de invoerbelasting, verzekeringen, ID en een certificaat van nieuwheid. Dit duurde 3 dagen te worden teruggestuurd naar me met mijn vignet en vorm aan een nummerplaat uit te krijgen. De hele tijd dit gaat op je hebben om het te verzekeren op het VIN-nummer om een ​​verzekering document naar de DVLA tonen. Dus ik verspilde een week verzekeringen en 2 weken belastingen als het was halverwege de maand.

Als je gewoon wilt om het te kopen en rijden zorg ervoor dat je het krijgen van een goed onderzocht dealer die zal alles doen wat de juiste assemblage controles op. Zelfs nu ben ik het vinden van de vreemde bout is losgeraakt, dus zorg ervoor dat je wat basiskennis van mechanica of een handige vriend die is u een gunst of twee om u safe.You zullen er een aantal kinderen jongens te krijgen en mannen vragen u 4 keer per dag, waar heb je het uit en hoeveel enz. Ik vaak mensen gegroepeerd rond het na het grijpen van een sandwich. Misschien een goede keten en alarm is aan te raden.

Als de remmen hadnt geweest kromgetrokken aan hoge hemel, hadnt de banden zijn slecht gevormd en de accupolen hadnt brak uit (potentieel om je gestrande of fling vonken te verlaten onder de benzinetank) Id gaven deze quad veel hogere cijfers. Uw enthousiasme voor deze leuke auto zal worden verlaagd zodra jinlings gebrek aan kwaliteitscontrole blijkt. Je moet niet om reparaties aan te brengen in nieuwe items echter goedkoop, vooral als ze worden geacht te zijn eeg gereguleerd en goedgekeurd voor twee passagiers op Britse wegen. Dat wordt zo lang gezegd als de wielen im Dont Drop off redelijk tevreden met het nu zijn getweaked up.Oh ja, ik de politie gevraagd en zij zeiden als een PLG voertuig helmen niet wettelijk verplicht zijn, zodat u kunt gebruiken wat je wilt . Dit betekent dat u kunt wegkomen met flip gezichten tijdens het rijden, Downhill vol gezicht mtb helmen (zoals ik) of ras helmen. Ik denk dat het denken is, alles is beter dan niets, maar ik zal het krijgen van een betere heel snel als mensen geen idee precies wat je bent als ze te trekken uit kruisingen hebben.

Ok 60 mph is de maximale snelheid met geen wind op het vlakke. Alles lijkt goed te draaien. Het schuim op de stoel voelt als memory foam en heeft geplet een beetje verminderen comfort. Vandaag kreeg ik uit te betalen voor het parkeren als de man niet wist wat te doen. Iv gevonden lantaarnpalen de makkelijkste om te het te vergrendelen om zo ver met mijn 2m thatcham goedgekeurd keten (verzekeraars aandringen op deze). * Ik steeds flitste op door chauffeurs en bij de verwijdering van de lichten hebben ze gevonden worden opgezet voor het rijden op het recht om niet links (uk). Nog maar eens iets anders om lol te lossen. Ik nam de 4 schroeven uit (je kan ze zien ze gewoon voelen) en vond een metalen plaat schuin omhoog naar een kant. Ik keerde de plaat van links naar rechts horizontaal, zodat de bundel was correct, maar de plaat is gevormd om maar op een manier goed dus wat lijm of extra bouten kan nodig zijn om bij elkaar te houden het meer veilig of het is onhandig als de hel om weer bij elkaar . Als je de hele verlichting eenheid uit het zou kunnen maken het leven gemakkelijker dan te proberen aan de ene pod uitstappen. na 550 km het stierf in het midden van niet waar 's nachts op een klein winkelcentrum excursie voor bog roll. Ik was gewoon te schakelen naar reservetank voor het geval ik was laag toen ik zag dat brandstof lekt uit het filter op de cilinderkop. Bijna Lijkt een 6mm filter op 8mm leiding te hebben met een uiterst kleine draadveer klem dat was losgeraakt en / of een lek op de filters gewricht. Ik wist dat id een heleboel tools en pvc tape in mijn tas voor een reden (het kopen van chinese speelgoed). Wederom Iv ontsnapte vangen in brand lol. 5 pond op ebay heeft mij een glanzende rode aluminium 8mm filter en zou kunnen vinden een aantal goede jubileum clips. Zelfs terwijl geplakt op een donkere strand bezig met een domme probleem met mijn telefoon als een licht Its all good fun. Als ik wil super betrouwbaarheid op een reis breng de honda. * 575kms het stuur is in te spelen door een verkeerde (zeker niet gedragen!?!) Spoorstang eindigt. De achterste schijf is iets los op de as en geloven dat de asmoeren moet aanpassen om dit te verhelpen. De achteras / wielen nu wiebelen met ongeveer 2mm tijdens het opgevijzeld, ik hoop dat ik u deze los heeft niet de lagers verbrand. Hoe dan ook een andere 25 pond pond voor het sturen van onderdelen beneden de pan en il telefoon om te zien wie heeft 50mm steeksleutel lokaal ik kan lenen. 650 km Kocht een silverline 600mm verstelbare moersleutel te knijpen langs de 50mm achteras bouten goed en als ik aan de achterzijde lagers nu ze zijn uitgevoerd los te vervangen. Het was £ 24 vanaf afgeleverd amazon. Het nu rijdt veel rustiger met de achteras niet floppen rond. Ik merkte het stuurslot te dicht bij de kolom dus mijn sleutel in om een ​​back-off een beetje en het gewoon vastgelopen. Toen ik probeerde om de sleutel te verwijderen het hele vat kwam. Tenminste dan kon ik schuif de vergrendeling handmatig met een slanke schroevendraaier, maar hebben nu geen stuurslot. Ik heb omgekeerd de rugsteun voor de passagier en bevestigd een oude voorraad doos om het te en de indicator bars om te stoppen met mijn lading stuiteren omhoog. Tot nu toe is veilig droeg een 7kg keten en een verdere 7kg van winkelen zonder dat behandeling met normaal rijden. Im hoop de camping idee al snel te proberen met de mevrouw nu een tent, enz. kan worden uitgevoerd. * Ontdekte bij toeval dat, hoewel de bouten die de legering voorste draagarmen veilig te stellen zijn zeer strak ze nog steeds flop rond vrij slecht. Als ik sluit de voorrem op, pak het stuur als een stuurwiel kan ik draai / het wiel en armen draaien met ongeveer 8mm. Als je een van deze quads waarom niet proberen een met de stalen armen en misschien kun je stoppen met deze beter dan de mijne. De stalen armen zullen buigen gesloten als u draai de bouten. Mijn legering armen dont neer grip te wijten aan geen flex in hen. Rond 1000 kilometer mijn luchtfilter viel en waarschuwde mij om het feit dat de filter materiaal was allemaal meegezogen in de fiets laten verlaten bijna kaal draad. Ik kocht een schuim een, maar het is nu iets langzamer en loopt rijke tegen zeer lage toerentallen. Naar een aangepast filter te maken mezelf. Mijn snelheidsmeter is grillig mogelijk als gevolg van slechte bedrading langs de swing arm. Beef dit op uzelf of voeg kabelbinders zodat het niet flop rond in de eerste plaats. Zodra een grijze wolk verschijnt het scherm begint om condensatie te krijgen binnen dus misschien goed om een ​​pvc hoes te maken voor het als haar natuurlijk niet waterdicht.

Aan de positieve kant van de remmen nog steeds omhoog te trekken goed, de besturing is veel beter nu de nieuwe spoorstangen zijn op en het begint eerst nu toe. * 1300 kilometer de ketting brak 10 mijl van huis. Gelukkig heb ik mijn kleiner dan gemiddeld nummerplaat bouten gebruiken om jam het weer in elkaar en thuis te komen langzaam. Ik was van plan om de kaas ketting vervangen, maar wachtte totdat ik kon een mooie ronde tandwiel op de Egged te vervangen op hetzelfde moment te vinden. Ik heb het dragen van een uitgebreide toolkit rond, zodat een aantal kettingschakels kan ook worden geadviseerd om in het. De ketting was goed geolied, schoon en goed afgesteld, maar ik raakte een opeenvolging van riolering in de weg terwijl ik gematigd stijgende snelheid en ping af vloog mijn ketting.

Im inkoop mijn eigen onderdelen die aan deze verkoper afgetrapt ebay voor het proberen om zenhua quads leveren in plaats van deze, terugtrekken uit veilingprijzen en had een beetje een nachtmerrie. Als je een goede dealer meeste bulkladingen quads worden geleverd met een bos van onderdelen om vooruit te lopen de bits die zal vallen klaar voor klanten.

Hieronder vindt u enkele onderdelen heb ik na de ketting knapte. Ik verminderde de keten tot een 520 van 530 breed als ik kon een voortandwiel dat was zo veel te compenseren om het vet keten weg te houden van de machine als de motorkap te vinden. Als gevolg van de iets narower voorste tandwiel plaatste ik een borgring zowel achter en Infront van het tandwiel om het knus en weg te houden van de motor casing.The die ik gemonteerd heeft bijna geen speling in het in vergelijking met de floppy origineel dat wordt gebruikt om stil te vangen de motorkap. Deze mensen zwanger van een legering achtertandwiel voor 40 pond geleverd en duurde ongeveer een week http://www.sprocketsunlimited.com/.

Ik heb het tandwiel afmetingen 2mm los, dus ik had 1mm van het spel om de zwaar bewerkte tandkransgeleider tegen te gaan. Dus in plaats van 10mm gaten en 58mm centrum uitgeknipt ik deed 11.5mm boutgaten en 60mm midden naar buiten met 80mm pcd te snijden. Met een beetje experimenteren kan ik nu stoppen met mijn achterste tandwiel op en neer en stel de kettingspanning.

Wat dat betreft heb ik besloten om aan te kloppen om een ​​kettingspanner. Ik kocht een van deze felgekleurde degenen http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=ch ain + spanner + atv en verwijderd de waardeloze plastic roller en vervangen door een voortandwiel met rol blad ABEC lagers vastgelopen in het. Nam een ​​paar uur te doen, maar de moeite waard op het einde. Nu als mijn achterste comprimeert over een hobbel de ketting niet slap en addertje onder het gras zoals het deed toen de ketting brak. De veer is te zwak en hebben supplimented met een bungee tot ik vind een mooie. * Renthal r4 zware keten * Achtertandwiel 29T (gedaald van 31 voor een langere versnellingen en misschien een paar mph bovenkant) http://www.sprocketsunlimited.com/

voortandwiel = http://www.gingerparts.com/jt-f ront-tandwiel-560
Algemene info

Oliefilter = FILTREX OLIEFILTER SUZUKI HF131 O / E 16510 tot 05.240 Ketting 530 non O-ring (originele kaas keten)

Luchtfilter 42mm (ik heb een 44mm nek schuim een ​​tot past prima, maar het beperkt de macht door 10 procent / draait rijk als zijn niet vrij stromend genoeg) Trouwens de enige reden dat ik dit aanbevelen aan een vriend is A: ze weten me om hen te helpen uit of ze wat vervangen moet worden voordat u ermee rijdt en B zeggen: de meeste mijn vrienden zijn een beetje handig met dingen toch. Id raden deze aan een vreemde.
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Vorige

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten