x187 schreef:Leuke uitleg, maar conclusie is dus dat je beter een turbo kan gaan monteren op je quad... Want zo een lachgas installatie zal ook niet goedkoop zijn en het moet je dan nog constant blijven vullen...
Ligt eraan hoe je het bekijkt, Nos is een goedkope manier van opvoeren zonder dat er allemaal aanpassingen aan je blok moeten gebeuren.
Een fles, elektrische benzinepomp, een nozle in je inlaatspruitstuk, leidingen en wat elektra erop bouwen is minder werk dan: het uitlaatspruitstuk aanpassen, luchtslangen maken naar je carburateur, olie aansluitingen maken.
Daarbij is het nog maar de vraag, of de oliepomp van een wok, genoeg druk opbouwt?
Die pompt alleen wat olie naar boven, die dan op de tuimelaars valt.
Verder is de zeef die ervoor zit niet echt aan te raden voor de lagers van de turbo.
Dus misschien moet je ook nog een apart smeersysteem erop bouwen.
En zoals je zelf al aangaf, je kan dan maar een klein gedeelte van de capaciteit van de turbo benutten, zonder de compressieverhouding aan te passen.
x187 schreef:Verder is het wel leuk dat er wordt gesproken over makkelijke vermogenswinsten, maar het is allemaal erg zwart-wit... Wie weet breekt je drijfstang wel in 5 stukken wanneer je ff 20 pk extra erop zet (hetzelfde zal je dan ook met turbo hebben)...
Klopt helemaal, ze hebben het dan ook over auto's en motors, niet over 1 cilinder grasmachine motoren,die op onze woks zitten
Ik reageerde dan ook op de uitspraak van Dimpower, die dacht( zoals de meeste mensen dat doen) dat bij het gebruik van Nos je blok, na een tijdje, naar de klote gaat.
Maar Dimpower weet na het lezen van het artikel, hoe Nos werkt.