EGL Madmax gebruikers ervaringen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Steven1191 » 09 maart 2011 10:16

Ah oke:)

dit had ik eerder moeten weten :x ik dacht dat de straat versie dezelfde maat had, achja helaas! dan me JLA maar sneller maken haha.
Riding might be like HELL, Whenever it goes wrong it burns like shit!
So enjoy every moment on it, because it might burn faster than you realise

Loncin Streetquad 250cc.
Steven1191
200cc
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 01 maart 2011 08:23
Woonplaats: Eindhoven

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor shineray28 » 09 maart 2011 10:23

oke nu begrijp ik het nou is niet dat ik het een was lijs vindt.maar oke is gewoon wat hij er zelf aan wilt verbeteren.de rubbers tussen de op hanging van de moterblok vindt ik een goede keuzen de rubbers vangen de trillingen van de moterblok op toch???

gr wim
shineray28
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 14 feb 2011 11:09
Woonplaats: sittard

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Steven1191 » 09 maart 2011 10:37

inderdaad:)
Riding might be like HELL, Whenever it goes wrong it burns like shit!
So enjoy every moment on it, because it might burn faster than you realise

Loncin Streetquad 250cc.
Steven1191
200cc
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 01 maart 2011 08:23
Woonplaats: Eindhoven

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor Q-trading » 09 maart 2011 10:41

Wij hebben nou al een hele party verkocht, en wij zijn er zeer tevreden mee voor een chinaquad

Problemen die we hebben ondervonden buiten het gebuikelijke.

Helaas bij 1 voertuig schoepje van waterpomp kapot gegaan.(gelukkig op tijd opgemerkt door klant) Dus geen verdere schade. Dit komt voor op 1 van de 100 voertuigen.
Bij 1 voertuig Knipperlicht bekabeling los.
Bij 1 voertuig Benzinekraan een lekje in.
Bij 3 voertuigen zat een slechte chinese bougie in, en is vervangen door NGK DR8ES-L (waarschijnlijk een fabricage foutje in)


Je dient de ketting op tijd te spannen, anders komt hij tegen de kettingkast aan.
Beter zou het zijn als er een kettingspanner op zou komen, heb dit al bij EGL voorgelegd, hoop dat ze iets met het advies doen.


shineray28 schreef:oke nu begrijp ik het nou is niet dat ik het een was lijs vindt.maar oke is gewoon wat hij er zelf aan wilt verbeteren.de rubbers tussen de op hanging van de moterblok vindt ik een goede keuzen de rubbers vangen de trillingen van de moterblok op toch???

gr wim
Avatar gebruiker
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 10 jan 2010 13:52

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor shineray28 » 09 maart 2011 10:56

thanks voor je gegevens wat je tot nu toe hebt gehoord van je klanten ie dat mogelijk om een ketting spanner te monteren??
en is dat een moeilijke klus op zelf de ketting te spannen heb namelijk nog nooit een quad gehad

gr wim
shineray28
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 14 feb 2011 11:09
Woonplaats: sittard

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor sandhi,; » 09 maart 2011 11:40

shineray28 schreef:thanks voor je gegevens wat je tot nu toe hebt gehoord van je klanten ie dat mogelijk om een ketting spanner te monteren??
en is dat een moeilijke klus op zelf de ketting te spannen heb namelijk nog nooit een quad gehad

gr wim


bouten op je achterbrug los een paar slagen zodat je het lagerhuis van je achteras kan draaien en dan naar voor of naar achter draaien dat ding is ovaal paar minuten werk :)
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor shineray28 » 09 maart 2011 11:49

thanks voor je gevens weet ik dat ook alweer
shineray28
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 14 feb 2011 11:09
Woonplaats: sittard

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor maxi1 » 10 maart 2011 06:49

Zo even een on topic bericht.

Mijn ervaringen enz,

km.stand nu ca. 580km.

Wat was er aan:

- Zoals Maarten al zij, de waterpomp gaf de brui na 300km. (netjes
vervangen door Q.
- los contact in het contactslot (moet Maarten nog inlichten hierover)
- enkele schroefjes losgetrild

Wat heb ik er aan gedaan:

- Ketting spannen (is normaal na ca. 100km)
- Beurt na 300km.
- Voor banden vervangen door Toyo banden incl. uitlijnen.
- Duimgas vervangen door handgas. (heb duim gebroken gehad, duimgas
was geen optie meer).

Mijn rijervaring:

Rijdt super, zeker na het vervangen van de banden met uitlijnen. Je kunt gewoon max. speed rijden met 1 hand aan het stuur. (doe dit liever niet, er hoeft maar net iets op de weg te liggen en je gaat). De originele accu hoeft echt nog niet vervangen te worden heeft een redelijk goede kwaliteit. Als je de juiste startprocedure gebruikt draait hij 1x rond en loopt, zelfs met ijskoude motor.
Al met al ben ik zeer tevreden, af en toe lekker sleutelen, maar meer preventief dan echt noodzakelijk.

greetz, Maxi1

Als het zo door gaat komt er binnenkort een madmax treffen :lol: :D :wave:
Who is niks???

In ut midde van ein gaat en in het zuide van augustus!!!
(ondertitenling is te vinden in het Limburgs woordenboek)
maxi1
200cc
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 30 dec 2010 09:28
Woonplaats: beste binnenstad van het jaar 2010

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor daddylicious » 10 maart 2011 19:22

Hoi,

Dat was ik vergeten, heb ook handgas geplaats.
Maarruh, Maxi1 heb je de zelfde maat banden gemonteerd of niet.
Vindt het nu niet zwaar sturen, maar misschien is een maatje smaller voor ook wel een optie omdat ik, als ik mijn achterbanden vervang daar ook voor een maatje of 2 smaller ga.

gr.
Avatar gebruiker
daddylicious
200cc
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 21 dec 2010 20:23
Woonplaats: Waalwijk

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

Berichtdoor maxi1 » 10 maart 2011 19:34

daddylicious schreef:Hoi,

Dat was ik vergeten, heb ook handgas geplaats.
Maarruh, Maxi1 heb je de zelfde maat banden gemonteerd of niet.
Vindt het nu niet zwaar sturen, maar misschien is een maatje smaller voor ook wel een optie omdat ik, als ik mijn achterbanden vervang daar ook voor een maatje of 2 smaller ga.

gr.


Beste Daddylicious,

Ik heb voor bandenmaat 195/45/14" gemonteerd (standaard lag er op 183/30/14". en achter komt er binnennkort 225/40/14"op (standaard ligt hiet 270/30/14"op. Qua sturen stuurt dit een heel stuk lichter dan voorheen. De banden die er standaard op liggen zijn gewoon bagger, maar dit was vooraf bekend. Wat betreft de maatvoering ben je een beetje beperkt met de mogelijkheden. ik wilde nl. koste wat kost voor en achter het zelfde profiel, ziet het mooiste uit.

greetz, Maxi1
Who is niks???

In ut midde van ein gaat en in het zuide van augustus!!!
(ondertitenling is te vinden in het Limburgs woordenboek)
maxi1
200cc
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 30 dec 2010 09:28
Woonplaats: beste binnenstad van het jaar 2010

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten