Pagina 1 van 68

EGL Madmax gebruikers ervaringen

BerichtGeplaatst: 08 maart 2011 22:40
door daddylicious
Hoi,

Zo, nu de eerste 200 km erop zitten, kan ik hier wel wat ervaringen kwijt.
Voor de overige madmax eigenaren onder ons :voel je vrij om het aan te vullen :D .

Achteras gecentreerd
ketting gespannen
Ketting geleider/kast onderzijde achterbrug aangepast : ketting loopt hier aan en klapperde.
Beide stuurkogels opnieuw vastgezet : waren losgelopen :naugthy:
rubbers geplaatst tussen motorophanging en diverse delen tegen resonantie geluiden :crazy: .
snelheidssensor opnieuw vastgezet en schoongemaakt :kmteller gaf niets meer aan door aanslag van vuil.
Diverse bouten en moeren vervangen voor rvs : gebruik hem voor woon/werk verkeer en chinese bouten schijnen nog weleens zwak te zijn.

ofwel :D we hebben het nog steeds enorm naar ons zin :lol: .
Op naar de volgende 300km, zodat we na zijn beurtje wat dingen aan gaan passen :clap: .

Gr. Arjan

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

BerichtGeplaatst: 08 maart 2011 22:50
door admin
Goed initiatief daddylicious, :thumbup:
Heb het topic alleen ff verplaatst naar "chinees of geen trek" om het algemene karakter van je topic te onderstrepen. Dus eigenaren van EGL Madmax quads, schrijf de ervaringen hieronder.

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

BerichtGeplaatst: 08 maart 2011 22:51
door shineray28
nou nou dat is me nogal wat heb ook een madmax bestel en ook voor woon werk verkeer ga ik hem bestellen dacht dat die toch beter in mekaar zat als de jla loncin waar heb je hem gekocht???

gr wim

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

BerichtGeplaatst: 08 maart 2011 22:58
door DenniZ
Valt toch wel mee? Rubbers tussen blok zetten en bouten /moeren vervangen door RVS is meer uit voorzorg. Voor de rest dingen die bij elke chinees voorkomen en makkelijk op te lossen zijn.

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

BerichtGeplaatst: 08 maart 2011 23:20
door daddylicious
Hoi,

Zoals Denniz al schreef, een aantal dingen heb ik uit voorzorg gedaan.
Ik gebruik hem ook voor woon/werk en dit gaat goed, het is maar net wat je wensen zijn.
Alle eigenaren hierzo van wokkies kunnen dit beamen.
Overigens heb ik hem bij Q vandaan en mijn ervaring met Maarten is top.
Maar goed, ieder maakt zijn eigen ding. Ik kan geen vergelijk trekken met de loncin omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Q kan ze beide leveren, vraag aan hem de voor- en nadelen van elkaar eens.

Gr. Arjan

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 08:19
door Steven1191
Als ik me niet vergis schelen de egl en de loncin niet heel veel van elkaar.
De EGL is iets sneller, maar ook kleiner en smaller.
De EGL kan eventueel offroad met andere banden daar waar de JLA toch meer voor weggebruik is gemaakt dit zal dus liggen wat je er mee doet.
De JLA ligt ook iets breder op de weg, hierdoor mogelijk ook iets stabieler?

Ik had zelf ook keuze tussen beide, mijn voorkeur ging echter voor de JLA omdat ik alleen op wegen en mogelijk wat zand/grind paden rijd. verder geen offroad gebruik. Ook vond ik het zeer impresive dat de JLA gewoon 2.05m lang is.

ook de EGL is na mijn mening op 1e onderzoek zeer geschikt, volgens mij ligt het vrijwel gelijk aan elkaar op heel veel fronten

corrigeer me als en waar ik de fout in ga

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 09:30
door Q-trading
De EGL is iets sneller, maar ook kleiner en smaller.

En EGL is een Stuk groter/hoger, en net zo breed


De EGL kan eventueel offroad met andere banden daar waar de JLA toch meer voor weggebruik is gemaakt dit zal dus liggen wat je er mee doet.
De JLA ligt ook iets breder op de weg, hierdoor mogelijk ook iets stabieler?

EGL ligt beter op de weg

Ik had zelf ook keuze tussen beide, mijn voorkeur ging echter voor de JLA omdat ik alleen op wegen en mogelijk wat zand/grind paden rijd. verder geen offroad gebruik. Ook vond ik het zeer impresive dat de JLA gewoon 2.05m lang is.

EGL is net zo lang

ook de EGL is na mijn mening op 1e onderzoek zeer geschikt, volgens mij ligt het vrijwel gelijk aan elkaar op heel veel fronten

Er is geen 1 onderdeel het zelfde, behalve het startrelais en velgen.

Onze ervaring is dat sommige de JLA Loncin er toch iets agressiever vinden uitzien, dan de Madmax.

Bij de JLA moet je iets meer aanpassingen doen om er een goed rijbare quad van te maken. Omdat deze vrij stug is, zou ik als eerste meteen de voorbanden vervangen, door goede banden!!

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 09:42
door Q-trading
Begrijp me niet verkeerd.

Maar als je dit al een waslijst vind, dan weet ik niet of een chinaquad voor jou de juiste keuze is, en zeker als woonwerkverkeer.

Er is namelijk helemaal niets kapot, 2 boutjes die lostrillen, en ketting spannen, horen gewoon bij quadrijden. ;)




shineray28 schreef:nou nou dat is me nogal wat heb ook een madmax bestel en ook voor woon werk verkeer ga ik hem bestellen dacht dat die toch beter in mekaar zat als de jla loncin waar heb je hem gekocht???

gr wim

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 10:00
door Steven1191
Q-trading,

No offense maar dit vind ik van de Mad Max en JLA op je website:
Welke JLA bedoel je dan?

MAD MAX:
Overige:
Maximale snelheid: 100 km/u.
Gewicht: 195 kg.
Lengte: 178 cm.
Hoogte: 102 cm.
Zit hoogte: 74 cm.
Wielbasis: 127 cm.
Tank capaciteit 11 liter!!!!!
Accu: 12v, 9Ah.
Stickerset word er gratis los bijgeleverd.
Word standaard geleverd met trekhaak. Ideaal voor jetski of surfplank mee te nemen.
Model 2011


JLA:
Motor: 4-takt, 1 cilinder motor
Transmissie: 4 gangen, 1 achteruitrijdend
Koeling: Watergekoeld
Afmetingen: L x B x H 205 cm x 125 cm x 80 cm
Capaciteit: 250CC
Tachometer: toerenteller, batterij-indicator, km / h, versnellings indicator
Schok: Gasvering
Voor + achterrem: schijfrem
Banden voor + achter: 185/30 R14, 270/30 R14
Startmechanisme:elektrisch
Brandstoftank capaciteit: ca. 5 liter
Vermogen: 17 pk - 6500 tr / min.
Koppel: 17.5 Nm - 5500 tr / min.
Gewicht: 168 kg
snelheid: ongeveer 85km / h



Zoals ik hier kan zien is een JLA dan toch echt langer, tenzij je de kleinere versie bedoeld dan moet ik je gelijk geven :geek:

Voor de rest weet ik niet super veel van beide.. maar de JLA zal ik snel achter komen:)

Re: EGL Madmax gebruikers ervaringen

BerichtGeplaatst: 09 maart 2011 10:14
door Q-trading
De straat versie MADMAX is 205cm lang

Ik zal de verschillende maten van de street, en Offroad versie erop zetten, dan is het duidelijker.


Steven1191 schreef:Q-trading,

No offense maar dit vind ik van de Mad Max en JLA op je website:
Welke JLA bedoel je dan?

MAD MAX:
Overige:
Maximale snelheid: 100 km/u.
Gewicht: 195 kg.
Lengte: 178 cm.
Hoogte: 102 cm.
Zit hoogte: 74 cm.
Wielbasis: 127 cm.
Tank capaciteit 11 liter!!!!!
Accu: 12v, 9Ah.
Stickerset word er gratis los bijgeleverd.
Word standaard geleverd met trekhaak. Ideaal voor jetski of surfplank mee te nemen.
Model 2011


JLA:
Motor: 4-takt, 1 cilinder motor
Transmissie: 4 gangen, 1 achteruitrijdend
Koeling: Watergekoeld
Afmetingen: L x B x H 205 cm x 125 cm x 80 cm
Capaciteit: 250CC
Tachometer: toerenteller, batterij-indicator, km / h, versnellings indicator
Schok: Gasvering
Voor + achterrem: schijfrem
Banden voor + achter: 185/30 R14, 270/30 R14
Startmechanisme:elektrisch
Brandstoftank capaciteit: ca. 5 liter
Vermogen: 17 pk - 6500 tr / min.
Koppel: 17.5 Nm - 5500 tr / min.
Gewicht: 168 kg
snelheid: ongeveer 85km / h



Zoals ik hier kan zien is een JLA dan toch echt langer, tenzij je de kleinere versie bedoeld dan moet ik je gelijk geven :geek:

Voor de rest weet ik niet super veel van beide.. maar de JLA zal ik snel achter komen:)